مشخصات فنی و قیمت نیسان GT-R ۲۰۲۳

0

نیسان برای طرفداران GT-R خبر خوبی دارد زیرا قیمت این سوپرکار سالخورده برای مدل ۲۰۲۳ نسبت به مدل ۲۰۲۲ افزایشی نخواهد داشت.

قیمت این خودرو همچنان از ۱۱۳,۵۴۰ دلار آغاز می‌شود. البته این رقم هنوز هم بیش از دو برابر میانگین حقوق سالانهٔ آمریکایی‌ها است (۵۴ هزار دلار در سال یا ۴,۵۰۰ دلار در ماه) و بنابراین تعداد کمی از مردم توان خرید GT-R را خواهند داشت.

 

همچنین، قیمت ۱۱۳,۵۴۰ دلاری که شامل ۱,۸۹۵ دلار هزینهٔ حمل تا مقصد نمی‌شود، مربوط به GT-R معمولی است که پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V۶ توئین توربوی آن ۵۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

کسانی که خواهان نسخهٔ نیسمو هستند باید ۲۱۰,۷۴۰ دلار پرداخت کنند. البته این نسخه از ارتقاءهای زیادی مثل سیستم تعلیق متفاوت، بدنهٔ فیبر کربنی و ترمزهای کربن سرامیکی بزرگ‌تر برمبو بهره می‌برد. همچنین پیشرانهٔ GT-R نیسمو هم به توربوشارژرهای مدل مسابقه‌ای GT۳ مجهز شده که قدرت آن را به ۶۰۰ اسب بخار رسانده است. قیمت نیسمو هم نسبت به سال قبل افزایشی نداشته است.

 

البته هرچند نیسمو نسبت به مدل استاندارد، سبک‌تر و سریع‌تر است اما به نظر می‌رسد نمی‌تواند قیمت دو برابری خود نسبت به GT-R استاندارد را توجیه کند. این در حالی است که برای مقایسه، پورشه ۹۱۱ GT۳ با قیمت ۱۶۱ هزار دلاری به پیشرانهٔ کاملاً متفاوتی نسبت به ۹۱۱ کاررا پایه با قیمت ۱۰۷ هزار دلاری مجهز است؛ بنابراین اگر قصد خرید یک گودزیلا داشته باشیم، نسخهٔ معمولی را انتخاب می‌کنیم.

 

منبع:پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.