معرفی ایمن‌ترین بنز دنیا

0

مرسدس مدل گارد را برای کلاس اس رونمایی کرده است.

مرسدس بنز  از مدل گاردبرای کلاس اس که دارای گواهینامه VPAM VR۱۰ و بالاترین سطح حفاظتی در زمینه حمل‌ونقل غیرنظامی است، رونمایی کرد. از لحاظ طراحی با اینکه با مدل S۶۸۰ روبه‌رو هستیم اما به دلیل مسائل امنیتی طراحی ساده‌ای برای این مدل در نظر گرفته شده است. به هرجایی از این خودرو که نگاه می‌کنیم، امکاناتی برای حفظ امنیت خودرو و سرنشینان به‌کار رفته است.
مقاومت بدنه در مقایسه با نسل قبل گارد بیشتر شده است. در داخل خودرو کپسولی برای اطفای حریق در مقابل انفجارها تعبیه شده است که به محض شناسایی انفجار از پشت کنسول عقب کپسول شروع به کار می‌کند.

رینگ این خودرو به دلیل به‌کار بردن لاستیک‌های میشلن PAX کوچک و بسیار ساده شده‌اند؛این گونه لاستیک‌ها توانایی این را دارند که پس از پنچر شدن، تا ۳۰ کیلومتر مسافت را طی کنند.

ضخامت شیشه‌ها در این مدل به ۱۰ سانتیمتر رسیده است و پنجره‌های این خودرو هیدرولیکی هستند؛ به این معنی که پس از حمله و یا انفجار از کار نمی‌افتند. در پایین درهای خودرو، برای اینکه سریع‌تر بسته شود،جک‌هایی تعبیه شده است.

این خودروی زرهی با پیشرانه ۹ لیتری توئین توربوی V۱۲ میباخ و با قدرت ۶۰۴ اسب بخاری عرضه می‌شود.گشتاور این خودرو مانند میباخ نیست و با کاهش ۶۰ نیوتن‌متری،به ۸۴۰ نیوتون متر رسیده است.

این خودرو ۴Matic است و با افزایش فاصله میان دو محور توانسته گواهینامه VPAM VR۱۰ را دریافت کند.

مرسدس به دلیل افزایش زیاد وزن این خودرو و رسیدن به حدود ۲/۴ تن وزن، در این خودرو،اصلاحاتی را در جعبه فرمان و جعبه دنده انجام داده است.به دلیل همین افزایش وزن،سرعت این خودرو تا ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

تولید این خودرو ۵۱ روز طول می‌کشد. همچنین برای این خودرو امکان سفارش مخزن اکسیژن هم وجود دارد. این خودرو با ۲ مدل ۴ یا ۵ نفره عرضه می‌شود.

قیمت این خودرو به دلیل امکانات امنیتی به کار رفته، به ۶۵۰ هزار دلار می‌رسد که مبلغ گزافی است.

منبع: خبرآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.