اسامی خودروهای وارداتی زیر ۱۰ هزار دلار

0

سخنگوی وزارت صمت ضمن اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های متقاضی اعلام کرد که ۵ شرکت دیگر نیز به لیست شرکت‌های متقاضی برای واردات خودرو اضافه شده و در مجموع ۱۲ شرکت برای واردات خودرو در لیست قرار دارند.

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در گفت‌وگوی خبری افزود بر خلاف شایعات واردات در انحصار شرکت‌ها نیست و اگر شرکت‌های درخواست‌کننده برای واردات بتوانند قوانین آئین‌نامه واردات خودرو را را احراز کند به لیست شرکت‌های واردکننده خودرو اضافه می‌شوند.

او همچنین گفت که ۵ شرکت جدید به لیست قبلی اضافه شده اند. شرکت‌های بهمن خودرو، ایران خودرو، معین خودرو، ایرتویا و دیار خودرو با احراز شرایط لازم جهت واردات خودرو به فهرست پیشین ۷ شرکت متقاضی واردات خودرو که پیش از این اسامی آن‌ها اعلام شده بود، اضافه شدند.

 

قالیباف ضمن اشاره جریان داشتن فرآیند واردات خودرو ادامه داد که این لیست همچنان باز است و شرکت‌های جدید می‌توانند با احراز شرایط لازم موجود در آئین‌نامه واردات خودرو لیست شرکت‌های واردکننده خودرو اضافه شوند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد که واردات خودرو از میان خودروهایی با برند کره‌ای، ژاپنی و اروپایی انجام می‌پذیرد و افزود خودروهایی مانند هیوندای اکسنت، هیوندای i۱۰، میتسوبیشی میراژ، چانگان CS۳۵، ام جی ۳ و ام جی ۶، سیتروئن C۳ و محصولی از شرکت فولکس واگن (سئات) در لیست مدل خودروهایی است که قرار است به کشور وارد شود که این خودروها در محدوده قیمت حدود ۱۰ هزار یورو قرار دارند.

پیش از این نیز وزارت صمت با انتشار نامه‌ای ازتایید هفت شرکت سایپا، پارس خودرو، سایپا – سیتروئن، تجارت بین‌الملل و پشتیبانی کرمان خودرو، خودروسازی فردا، مکث موتور، آرین موتور پویا به عنوان واردکنندگان خودرو در رنج قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار خبر داده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.