کی باید روغن موتور را عوض کنیم ؟

0

علامت هاى که نشان مى دهند روغن خودرو باید عوض شود چیست؟

امروزه روغن موتورها مدت بیشترى کار مى کنند و فرقى نمى کند دماى هوا چه قدر باشد ،از موتور در برابر رسوب گذارى و نشتى محافظت مى کنند.

صرف نظر از طول عمر روغن موتور بعد از گذشت مدتى روغن موتور احتیاج به تعویض دارد، در ادامه علائمى که نشان مى دهد براى حفاظت بیشتر از موتور خودرو ،روغن موتور باید تعویض شود آمده است:

١- وقتى که موتور خودرو با صداى بلندتری کار مى کند علامتى است که نشان مى دهد هرچه زودتر باید روغن موتور تعویض شود.

مالش قطعات مختلف موتور خودرو به یکدیگر مى تواند باعث ایجاد صداى بیشتر در موتور شود. در این مورد از یک تعمیرکار بخواهید تا روغن موتور را چک کند تا در صورت لزوم آن را تعویض کند یا به آن روغن اضافه کند. در صورت نیاز فیلتر روغن را نیز تعویض بکند.

٢- روشن شدن چراغ Check Engine و همین طور چراغ روغن یکى دیگر از نشانه هاست. این چراغ ها نشان مى دهند مشکلى در موتور یا در روغن موتور وجود دارد. از یک تعمیر کار بخواهید که ابهام زداى کند و سطح روغن موتور را چک کند تا مشکل را بیابد.

٣- زمانى که مکانیک تشخیص داد روغن سیاه به نظر می رسد و انگار داخل آن شن است، این مسئله نشان مى دهد که زمان تعویض روغن موتور است.

۴- زمانى که هوا سرد نیست، خروج دود از اگزوز مى تواند نشان دهنده ى کم بودن سطح روغن موتور باشد. از یک تعمیرکار بخواهید تا سطح روغن را چک کند و در صورت لزوم به آن روغن اضافه کند یا کلاً روغن را عوض کند.

۵-وقتی علامت آچار پشت آمپر روشن می شود

۶-وقتی چراغ روغن موتور روشن می شود

۷-وقتی روغن ویسکوزیته نداشته باشد

بیشتر تعمیرکاران زمانى که روغن خودرو را عوض مى کنند، برچسبى را در داخل خودرو نصب مى کنند که صاحب خودرو از زمان تعویض دوباره ى روغن موتور مطلع شود.

روغن موتور خودروى خود را به موقع عوض کنید تا مطمئن شوید خودرو در بهترین حالت کار مى کند و موتور به کار کردن خود ادامه دهد.استفاده از روغن موتور Multiviscosity باعث مى شود تا دارندگان خودرو مطمئن شوند که بهترین روغن را برای حفاظت بهتر و بیشتر از موتور خودروى خود استفاده کرده اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.