معرفی تیپ‌های جدید دنا پلاس ۶ دنده

1

دنا پلاس ایران خودرو دو سال پس از عرضه‌ی دنا،  یعنی در سال ۱۳۹۵ با سرمایه گذاری ۵۵ میلیارد تومانی ایران خودرو عرضه شد. دنا پلاس نسخه‌ی به روز شده‌ی دنا است که طراحی جدیدتر و امکانات رفاهی بیشتری دارد.

حذف آپشن که به کار دائمی خودروسازان عزیزمان تبدیل شده، مدتی پیش به محصول دنا پلاس رسید و باعث شد تا ایران ‌خودرو دنا پلاس را با تیپ‌بندی جدیدی روانه بازار کند.

در ابتدا باید بگوییم در واقع دنا پلاس تیپ ۱ همان نسخه‌ای از دنا پلاس بوده که بعضی از آپشن‌ها از آن حذف شده است و دیگر بدون بعضی از امکانات رفاهی عرضه می‌شود. دنا پلاس تیپ ۲ هم نسخه قبلی این خودرو بوده که با امکانات بیش‌تری عرضه می‌شد.

در گام نخست پیشرانه EF7 پلاس که به NA پلاس هم معروف است، جایگزین پیشرانه EF7 فعلی می شود. این پیشرانه ۱۶۴۵ سی سی از نوع ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بوده و به فناوری پمپ روغن متغییر و زمان بندی متغییر دوگانه سوپاپ‌ها (DVVT) مجهز شده است.

امکانات دنا پلاس آپشن های دنا پلاس توربو انواع تیپ دنا پلاس تصاویر دنا پلاس تفاوت دنا با دنا پلاس فروش فوری دنا پلاس مزایا و معایب دنا پلاس توربو قیمت دنا پلاس مشخصات دنا پلاس توربو تازه های خودرو در ایران محصولات جدید ایران خودرو

جرم موتور EF7 پلاس کمتر از EF7 است و از سویی با تغییر برخی نسبت‌ها، مصرف سوخت یک لیتری کمتری را در حالت ترکیبی دارد. همچنین، توان این پیشرانه ۱۱۵ اسب بخار با گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر اعلام می‌شود و جعبه دنده ۶ سرعته دستی شرکت نیرو محرکه توان این پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل می‌کند.

دنا پلاس ۶ دنده دستی با پیشرانه EF7 پلاس تفاوتی در بحث امکانات رفاهی و ایمنی با نسخه‌های فعلی ندارد و تنها این احتمال داده می‌شود که جعبه فرمان کمکی برقی هم بر روی این خودرو نصب شود. حضور گیربکس ۶ دنده بر روی این خودروی دنده‌ای سبب شده تا بشینه سرعت دنا پلاس EF7 پلاس افزایش پیدا کند و از سویی با مصرف سوخت کمتر، نفوذ صدا به کابین این خودرو هم نسبت به نسخه های قبلی کاهش پیدا نماید.

صنعت خودروسازی کشور قیمت دنا پلاس توربو مشخصات دنا پلاس توربو دنا پلاس توربو شارژر شرکت ایران خودرو وب سایت شرکت ایران خودرو خودروی ملی کشور پلت فرم سمند کوپه محصولات ایران خودرو دنا پلاس معایب دنا پلاس

یکی دیگر از تیپ‌های دنا پلاس ۶ دنده دستی، نسخه توربو آن است که در حال حاضر به صورت آزمایشی با پیشرانه TC7 تولید می شود. این پیشرانه ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر تولید می‌کند و گیربکس ۶ دنده توان خودرو را به چرخ‌های جلو می‌رساند. اما قرار است تا پس جاری شدن نصب پیشرانه EF7 پلاس بر روی دنا پلاس‌ها، پیشرانه TC7 پلاس هم به تولید انبوه برسد.

این پیشرانه نیز نسخه ارتقا یافته TC7 است و به فناوری DVVT و پمپ روغن متغییر مجهز شده است. ۱۶۳ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر از جمله ویژگی‌های این نسخه از دنا پلاس توربو خواهد بود. قرار است تا دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی با پیشرانه TC7 پلاس، به فرمان کمکی برقی مجهز شود و امکاناتی نظیر سانروف، رینگ‌های ۱۶ اینچی، غربیلک فرمان چرم و … بر روی آن وجود داشته باشد.

نمایندگان مجلس خودرو نمایندگان اخبار مجلس شورای اسلامی مشکلات اقتصاد ایران پشت پرده خودروسازان روح الله ایزدخواه کیست حسینعلی حاجی دلیگانی کیست اخبار مهم قیمت دنا پلاس فروش اقساطی دنا پلاس

بدیهی است که اعلام تیپ‌های آپشنی و امکاناتی باید در راستای حق انتخاب بیشتر مشتری باشد و نباید خودروسازان به خاطر مشکلات خود، در دوره‌ای بدون هماهنگی با مشتری به اجبار تیپ مورد نظر خود را در اختیار خریداران قرار دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مجید می گوید

    در مقابل افزایش شدید قیمتها کار چندانی نکردن چرا این موتورها و اتاقهای قدیمی را دست از سرش بر نمیدارید تو دنیا داره خودروهای هیبرید و برقی تولید انبوه میشه و دارن میرن به سمت خودروهای آب سوز یا هیدروژنی اونوقت خودروسازی ایران دست از موتور و اتاقهای قدیمی بر نمی داره هر کاری بکنید این دناها همون اتاق سمند با موتور پر حاشیه و کم راندمان ef7 هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.