بهترین ضد یخ برای اتومبیل

0

نکات مهم در استفاده از ضد یخ برای خودرو

با شروع فصل سرما یکی از پرتقاضا ترین اقلام مصرفی خودروها مایع خنک کننده موتور است که در بازار با عنوان ضدیخ شناخته می شود که در به استفاده از آن باید به نکاتی توجه کرد.

بهترین مارک ضدیخ تعویض ضدیخ پراید ضدیخ چیست طریقه مصرف ضدیخ قیمت ضدیخ مواد تشکیل دهنده ضدیخ دلایل جوش آوردن 206 علت داغ شدن موتور پراید علت رسوب بستن داخل موتور

ضد یخ، سیالی است که از ترکیب یک سیال پایه با نام مونو اتیلن گلایکول و مواد افزودنی برای جلوگیری از خوردگی و زنگ‌زدگی و بهبود کیفیت ضدیخ تشکیل شده است. در واقع وظیفه اصلی ضدیخ در موتور جلوگیری از خوردگی در موتور است و اولویت بعدی جلوگیری از یخ‌زدگی یا جوش آوردن موتور در فصول سرد و گرم سال است.
بهترین ضد یخ برای اتومبیل ضد یخ ۴ فصل استاندارد می باشد. برندهای‌ فراوانی در بازار وجود دارد که بهترین پیشنهاد ما توجه به کارایی ضد یخ است.

برخی تصور می‌کنند استفاده از ضد یخ باعث خوردگی موتور خواهد شد و این تصور کاملا نادرست است. استفاده از ضد یخ باعث پیشگیری از زنگ زدگی و خوردگی خواهد شد ولی در صورتی که شما مدتی از ضد یخ استفاده نکرده باشید احتمالا درون موتور دچار زنگ زدگی و خوردگی شده است که با اضافه کردن ضد یخ احتمال نشتی در مکان های‌ پوسیده است.

لازم است که هر از گاهی مایع ضد یخ به طور کامل تخلیه و جایگزین شود و با توجه به اهمیت این ماده، باید وضعیت آن به طور منظم بررسی شود.

اگر مایع ضد یخ به صورت شیری درآمده، این امکان وجود دارد که بنزین از طریق یک واشر معیوب، یا سیستم انتقال هوا یا به دلیل خوردگی قطعات به داخل سیستم رادیاتور نفوذ کرده باشد. این شرایط بسیار مضر است و ممکن است باعث از بین رفتن موتور ماشین شود، بنابراین در اسرع وقت ماشین را به مکانیکی ببرید.

نکات مهم در مورد ضدیخ:

* رنگ ضد یخ ربطی به کیفیت آن ندارد.

* همرنگ بودن ضدیخ‌ها دلیلی بر یکسان بودن کیفیت آن‌ها نیست و نباید به هم اضافه شوند.

* در مورد رقیق ‌سازی باید به اطلاعات روی ظرف ضدیخ عمل کرد.

* آب مصرفی در ضد یخ باید دارای سختی بسیار پایینی (دی یونیزه) باشد.

* ضدیخ‌ها معمولا کف تولید نمی‌کنند.

* مشاهده کف می ‌تواند به علت ورود هوا به سیستم مکش واتر پمپ باشد، در این صورت باید رادیاتور را کاملا تخلیه کرده و تمامی لوله‌ های رابط و واشرها بررسی و نسبت به تعمیر قطعات معیوب اقدام کرد.

* غلظت ضد یخ را کنترل کنید که از حداقل ضروری (متناسب با تغییرات دمای هوا) کمتر نباشد.

* اندازه و شرایط ضد یخ را بررسی نمایید. در صورت کثیف بودن یا داشتن مواد ناشی از زنگ زدن فلزات آن را عوض کنید.

* دستگاه را برای اطمینان از عدم وجود نشتی، تحت فشار (ترجیحاً وقتی ضد یخ سرد است) آزمایش کنید.

* در پوش و لوله متصل به در پوش رادیاتور را بازرسی کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.