شیلنگ رادیاتور چیست و چه علائم خرابی دارد ؟

0

شیلنگ رادیاتور یکی از اجزاء مهم سیستم خنک کننده موتور است . این قطعه به موتور و رادیاتور متصل و از طریق انتقال مایع خنک‌کننده (ضدیخ و آب) به داخل موتور ، گرمای تولید شده موتور را جذب و موتور خودرو را خنک می‌نماید و سپس به داخل رادیاتور برگشت داده می شود .

شیلنگ رادیاتور پراید قیمت شیلنگ رادیاتور 206 قیمت شیلنگ رادیاتور 405 معرفی قطعات خودرو قطعات خودرو شناخت قطعات خودرو مجله خودرو مجله مکانیک تسمه ها و شیلنگ ها پراید کجاست

شیلنگ رادیاتور

شیلنگ رادیاتور یکی از اجزاء مهم سیستم خنک کننده موتور است . این قطعه  به موتور و رادیاتور متصل و از طریق انتقال مایع خنک‌کننده (ضدیخ و آب) به داخل موتور ، گرمای تولید شده موتور را جذب و موتور خودرو را خنک می‌نماید و سپس به داخل رادیاتور برگشت داده می شود .

انواع شیلنگ رادیاتور : 

آموزش نکات فنی خودرو خدمات فنی خودرو دلایل ریپ زدن ماشین دلایل کاهش شتاب خودرو دلایل کاهش قدرت موتور عوامل کاهنده قدرت خودرو آموزش عیب یابی ماشین تعمیر و نگهداری ال 90 تعمیرات تخصصی پژو 405

1-    شیلنگ ورودی آب (ورود مایع خنک کننده از داخل موتور به رادیاتور)
2-    شیلنگ خروجی آب (خروج مایع خنک کننده از رادیاتور به داخل موتور)

مشخصات عملکردی و استانداردی قطعه : 

با توجه به اهمیت وظیفه این قطعه جنس مواد تولید شیلنگ رادیاتور بسیار مهم بوده و بسیار در عملکرد و دوام آن  تاثیرگزار است. این قطعه از لاستیک ساخته می‌شود و باید در برابر گرما و فشار ، مقاومت بسیار بالایی داشته  باشد.
نحوه عملکرد آن به این شکل است که آب خنک کننده در محفظه پایین رادیاتور و از طریق شیلنگ آب رادیاتور از طریق مجاری تهیه شده به داخل موتور وارد شده و با جریان در داخل سیستم موتور ، آن را خنک می‌کند.
مایع خنک کننده موجب خنک شدن سیلندر موتور شده و سپس به سرسیلندر هدایت می‌شود تا گرمای محفظه احتراق را کاهش دهد ، در نهایت مایع خنک کننده با دمای بالا از طریق شیلنگ ورودی از موتور به محفظه بالایی رادیاتور وارد و به داخل رادیاتور بر می‌گردد.

دلایل خرابی شیلنگ رادیاتور :

خدمات فنی خودرو آموزش عیب یابی ماشین آموزش سرویس و نگهداری خودرو سرویس کولر ماشین اصول نگهداری از خودرو آموزش شارژ گاز کولر خودرو دلایل جوش اوردن خودرو آموزش تعویض ترموستات سمند فواید ضدیخ برای موتور ایرادات سیستم تعلیق کاهش استهلاک خودرو

1-    ایجاد خلاء  ناشی از خرابی درب رادیاتور
2-    گرفتگی و مسدود شدن شیلنگ رادیاتور
3-    پارگی و نشتی شیلنگ رادیاتور
4-     عدم استفاده از مایع خنک کننده استاندارد  (ضدیخ و ضدجوش)
5-    صدمه به  شیلنگ رادیاتور از طریق آسیب‌های وارده  به جلوی خودرو (تصادفات)

ایرادات احتمالی و قطعی استفاده از قطعات غیر استاندارد:

1-    عدم گارانتی و ضمانت قطعه
2-    طول عمر و دوام کم قطعه متفرقه
3-    روشن شدن چراغ هشدار خودرو
4-    کم شدن آب رادیاتور خودرو
5-    پاره شدن و نشتی مایع خنک کننده
6-    بالا رفتن دمای آب خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.