اولین خودروی برقی عربستان + عکس

0

برند سیر (Ceer) به تازگی توسط بن سلمان، ولیعهد فعلی عربستان سعودی راه‌اندازی شده و ظاهراً قرار است در سال ۲۰۲۵ شاهد عرضه اولین خودروی برقی عربستان سعودی باشیم. سیر حاصل سرمایه‌گذاری مشترک بین صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان (PIF) و شرکت فاکسکان است که در حوزه تولید تراشه‌های کامپیوتری، وسایل الکترونیکی، قطعات الکترونیکی و… فعالیت می‌کند. تولید خودروی برقی توسط عربستان سعودی، بخشی از تلاش این کشور برای ایجاد صنایع جدید با کمترین وابستگی به اندوخته نفتی است.

سیر نخستین برند خودروساز سعودی است که در حوزه تولید خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کند. این برند قرار است تنوعی از سدان‌ها و خودروهای اسپرت مختلف را برای مشتریان کشورش و همین‌طور مشتریان حوزه MENA (خاورمیانه و آفریقای شمالی) تولید کند.

توسعه معماری الکتریکی Ceer بر عهده فاکسکان معروف است. بنابراین می‌توان انتظار محصولی را داشت که در حوزه‌های اطلاعات سرگرمی، ارتباطات و فناوری‌های رانندگی خودمختار حرف تازه‌ای برای گفتن دارد. تمام خودروها در عربستان سعودی طراحی و تولید شده و بالاترین استانداردهای ایمنی و کنترل کیفیت جهانی در آن‌ها پیاده و تست می‌شود.

با راه‌اندازی برند سیر و تولید اولین خودروی برقی عربستان سعودی در سال ۲۰۲۵، بیش از ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه خارجی جذب این برند عربستانی خواهد شد. همچنین پیش‌بینی می‌شود برند سیر تا سال ۲۰۳۴، مستقیماً ۸ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی کمک کند.

صندوق سرمایه‌گذاری مستقل عربستان سعودی (PIF) روی ساخت و توسعه بخش‌هایی تمرکز کرده که به ایجاد تنوع در اقتصاد این کشور کمک می‌کند. دولت عربستان سعودی بارها اشتیاق بالای خود در حوزه خودرو را نشان داده است. در واقع عربستان سعودی پیش از راه‌اندازی برند Ceer و سرمایه‌گذاری در لوسید موتورز (Lucid motors) نیز در صنعت خودرو فعالیت داشته است. به عنوان مثال، می‌توان به سرمایه‌گذاری دولت عربی در تسلا (علیرغم خروج یک‌شبه) و اخیراً شرکت استون مارتین اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.