چوپانی که بهترین بازیکن جهان شد+ عکس

0

مودریچ در بارسلونا ،لوکا مودریچ به انگلیسی ،عکس لوکا مودریچ در کرواسی ،پست تخصصی مودریچ ،آمار مودریچ در سال 2018 ،لوکا مودریچ چند توپ طلا دارد ،عکس لوکا مودریچ و همسرش ،قد و وزن لوکا مودریچ
مودریچ Luka Modric که زمانی چوپانی هم می‌کرد به یکی از ستاره‌های جام جهانی ۲۰۱۸ تبدیل شد و تیم ملی کرواسی را به فینال جام جهانی رساند و در پایان توپ طلای مسابقات را به خود اختصاص داد.

داستان لوکا مودریچ ستاره کروات رئال‌مادرید پیچیدگی خاصی دارد. او از موانع بسیاری در زندگی‌اش عبور کرده و عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان را یدک کشیده است. مودریچ که زمانی چوپانی هم می‌کرد به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۱۸ انتخاب شد و به ۱۰ سال سلطنت مسی و رونالدو خاتمه داد.

بیوگرافی لوکا مودریچ خودرو موکا مودریچ همسر لوکا مودریچ بیوگرافی بازیکنان فوتبال بیوگرافی ورزشکاران بهترین فوتبالیست های دنیا بهترین بازیکن جهان اسامی بازیکنان رئال مادرید ستاره رئال مادرید

ستاره‌ای که چوپان بود

لوکا پسرِ یک گله‌بان بود و طبیعتاً او هم کنار مودریچِ بزرگ در کودکی‌اش به کار چوپانی پرداخته است. آن‌ها از مهاجرانی بودند که تحت شکنجه صرب‌ها قرار گرفتند و حتی پدربزرگش زیر این شکنجه‌ها کشته شد. پسری که زانوبند چوبی می‌پوشید و همیشه مقابل پای خودش توپ داشت. ماجراجویی لوکا مودریچ از زادار محل تولدش آغاز شد و از بوسنی، زپرشیچ، زاگرب، لندن و مادرید گذر کرده است. چندی پیش مستندی از «پاول بالِنوویچ» پخش شد که در آن پسربچه‌ای یک گله گوسفند را از کمین گرگ‌ها دور می‌کند. این مستند در «یاسنیتسه» از توابع زادار فیلمبرداری شده و پس از سال‌ها متوجه شده‌اند آن پسربچه چوپان که یکی از شخصیت‌های اصلی داستان است این روزها بازوبند کاپیتانی تیم ملی کرواسی را بر بازو می‌بندد. اگرچه مودریچ به دلیل سختی‌های جنگ و اجبار برای مهاجرت از منطقه جنگی چندان علاقه‌ای به یادآوری آن روزها ندارد و فقط دوست دارد از فوتبال و خانواده‌اش صحبت کند.


پـدر؛ اولین مربی

شبی که لوکا مودریچ ۳۳ ساله در پاریس جایزه بهترین بازیکن جهان را دریافت کرد دلتنگ یک نفر بود؛ پدرش که اولین مربی‌اش در ورزش محسوب می‌شود و سال ۲۰۱۴ درگذشت. زمانی که مودریچ به تازگی از تاتنهام به رئال‌مادرید رفته بود پدرش را از دست داد تا مادرید را به مقصد بالکان برای مراسم ترحیم پدر ترک کند. در واقع در هر برهه از زمان مودریچ مشکلاتی داشته، اما بر این سختی‌ها غلبه کرده تا امروز یکی از اسطوره‌های فوتبال کرواسی باشد؛ اولین بازیکن کروات که بهترین بازیکن جهان می‌شود.

بیوگرافی لوکا مودریچ اسامی بازیکنان رئال مادرید ستاره رئال مادرید باشگاه رئال مادرید بیوگرافی کوین دی بروین بهترین فوتبالیست های دنیا بیوگرافی ورزشکاران بهترین بازیکنان فوتبال بهترین تیم فوتبال انگلیس بازیکنان فوتبال چلسی مهم ترین اخبار ورزشی

فوتبال حرفه‌ای

لوکا پس از عقد قرارداد با تیم دینامو زاگراب دو فصل به صورت قرضی در تیم‌های مختلف، از جمله زپرشیچ ادامه داد. او سپس به دینامو بازگشت و سه فصل رویایی با این تیم پشت سر گذاشت. درخشش مودریچ در دینامو نظر مدیران تاتنهام را جلب کرد. به این ترتیب لوکا مودریچ از زاگراب راهی لندن شد تا برای مرغ‌ها بدرخشد. او پس از چهار سال حضور در تاتنهام سرانجام به آرزوی خود یعنی بازی در رئال مادرید رسید و کهکشانی‌ها این ستاره کروات را به خدمت گرفتند. مودریچ به سرعت به یکی از ارکان باشگاه رئال مادرید تبدیل شد و با این تیم سه بار لالیگا  و ۵ بار لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد.

درخشش در جام جهانی

مودریچ پس از سه قهرمانی پیاپی با رئال در لیگ قهرمانان اروپا با تیم ملی کرواسی راهی جام جهانی ۲۰۱۸ شد. کمتر کسی فکر می‌کرد که کرواسی بتواند به فینال جام جهانی صعود کند، ولی مودریچ و یارانش غیر ممکن را ممکن کردند و پس از شکست رقبای سرسختی چون آرژانتین، دانمارک، روسیه و انگلیس راهی فینال جام جهانی روسیه شدند. مودریچ در این مسابقات تنها دو گل زد ولی نقشی فراتر از گلزنی در تیم ملی کرواسی داشت. مودریچ نه تنها از مهره‌ها اصلی خط میانی کرواسی محسوب می‌شود، بلکه وظیفه رهبری تیم را به خوبی انجام داد و شطرنجی‌ها را به فینال جام جهانی ۲۰۱۸ رساند. این ستاره ۳۷ ساله ۱۵۴ بازی ملی برای کرواسی انجام داده و ۲۳ گل نیز برای این تیم زده است. لوکیتا پس از فصل فوق العاده‌ی ۲۰۱۸ که پست سر گذاشت نه تنها توانست بهترین بازیکن جام جهانی شود، بلکه توپ طلا را از آن خود کرد و به سلطه ۱۰ ساله مسی و رونالدو پایان داد.

بیوگرافی لوکا مودریچ خودرو موکا مودریچ همسر لوکا مودریچ بیوگرافی بازیکنان فوتبال بیوگرافی ورزشکاران بهترین فوتبالیست های دنیا بهترین بازیکن جهان اسامی بازیکنان رئال مادرید ستاره رئال مادرید

در جام جهانی ۲۰۱۸ پس از آنکه مودریچ بهترین بازیکن تورنمت شد، ادن هازارد به عنوان دومین بازیکن برتر و آنتوان گریزمان سومین بازیکن برتر جام شدند. همچنین هری کین با ۶ گل زده آقای گل جام جهانی ۲۰۱۸ شد.

مودریچ از بازیکنانی بود که در سنین بالا به اوج دوران فوتبال خود رسید. او در حالی به همراه کرواسی فینال جام جهانی را تجربه کرد که ۳۳ سال سن داشت، همین تجربه عاملی برای درخشش کرواسی در جام جهانی بود. جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بدون شک آخرین فرصت مودریچ است تا کار نیمه تمام خود را در جام جهانی قبلی تمام کند و برای اولین بار کرواسی را به قهرمانی جهان برساند. کاری که بسیار سخت و غیرممکن می نماید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.