بیوگرافی جردن باروز، کشتی گیر آمریکایی +تصاویر

0

جردن باروز یکی از کشتی گیران معروف آمریکایی است که در وزن ۷۴ و ۷۹ کیلوگرم فعالیت می کند. وی توانست مدال المپیک سال ۲۰۱۲ را کسب کند همچنین قهرمان شش دوره از مسابقات کشتی جهان شده است. در ادامه این مطلب سرپوش به بیوگرافی جردن باروز اشاره شده است.

بیوگرافی جردن باروز

 مسابقه حسن یزدانی و جردن باروز
 بیوگرافی جردن باروز
 همسر جردن باروز
 بیوگرافی ورزشکاران
 بهترین ورزشکاران جهان
 اخبار آمریکا
 بهترین کشتی گیران ایران

جردن باروز در ۸ ژوئن ۱۹۸۸ در شهر کمدن دو نیوجرسی آمریکا به دنیا آمد. او توانست مدال طلای المپیک و چهار مدال طلا و یک مدال برنز مسابقات جهانی را از آن خود کند. او بسیار خانواده دوست است به طوری که با همزمان شدن مسابقات جهانی کشتی سال ۲۰۱۶ و به دنیا آمدن فرزندش؛ قید مسابقات را زد و در روز مسابقات جهانی کنار فرزند و همسرش ماند، او مسابقات کشتی را از خانه اش تماشا کرد.

جردن باروز در مسابقات جهانی و المپیک:

جردن باروز در مسابقات جهانی ۲۰۱۱:

در نخستین حضور باروز در مسابقات جهانی این کشتی گیر توانست به فینال مسابقات راه پیدا کند، او در دیدار فینال در مقابل صادق گودرزی کشتی گیر باتجربه ایران قرار گفت و یک کشتی نفس گیر را از خود به نمایش گذاشت، این مسابقه با سختی زیادی به نفع باروز به اتمام رسید، البته باید اشاره کرد که امتیاز فن لنگ صادق گودرزی داده نشد.

جردن باروز در مسابقات المپیک ۲۰۱۲:

در المپیک لندن باروز در دوره های اول و دوم پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی رسید، او توانست در این مرحله دنیس سارگوش کشتی گیر پرقدرت روس را شکست دهد. در دیدار فینال باروز مجددا در مقابل صادق گودرزی قرار گرفت و در دو زمان متوالی با نتیجه ۲ بر ۰ توانست به پیروزی برسد.

جردن باروز در مسابقات جهانی ۲۰۱۳:

در مسابقات جهانی مجارستان؛ جردن باروز دیدار را با پیروزی بر عزت الله اکبری کشتی گیر ایران به اتمام رساند. قبل از این جردن توانسته بود کشتی گیران خوبی مانند علی شعبانف از بلاروس را شکست دهد.

جردن باروز در مسابقات جهانی ۲۰۱۴:

در این دوره مسابقات جردن باروز به شدت از ناحیه پا مصدوم شد، با این وجود توانست در دوره اول، دوم و سوم خیلی راحت کشتی گیران را شکست دهد و وارد مرحله نیمه نهایی شد. در این مرحله دنیس سارگوش از کشور روسیه در مقابل جردن قرار گرفت و در عین ناباوری شکست خورد، سپس به دیدار رده بندی رفت و با پیروزی در این رده بندی به مدال برنز جهانی دست پیدا کرد. در حقیقت این اولین شکست جردن در مسابقات جهانی بود.

جردن باروز در مسابقات جهانی ۲۰۱۵:

بعد از غلبه جردن باروز بر کشتی گیران دوره اول، دوم و سوم با علیرضا قاسمی کشتی گیر ایرانی روبرو شد و در نهایت با نتیجه ۵ بر ۰ به پیروزی رسید و وارد مرحله نیمه نهایی شد. در مرحله نیمه نهایی انور گدیوف در یک دیدار حساس و دیدنی مقابل جردن قرار گرفت و نتیجه را ۴ بر ۳ واگذار کرد. باروز وارد مرحله نهایی شد و در دیدار پایانی انوربات پروجاو از مغولستان مقابل او قرار گرفت و خیلی راحت نتیجه را ۱۰ بر ۰ به نفع خودش تمام کرد. جردن توانست سومین طلای مسابقات جهانی را نیز از آن خود کند.

در مسابقات المپیک ۲۰۱۶:

بعد از استراحت باروز در دور اول این مسابقات او در دور دوم با انور گدیوف کشتی گیری از روسیه روبرو شد که به دیدار حساسی تبدیل شد و او با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد اما با دیدار شانس مجدد جردن مقابل بکزود عبدالرخمانوف از ازبکستان قرار گرفت که با نتیجه ۱۱ بر ۲ مغلوب شد ب همین ترتیب کشتی گیر معروف آمریکایی در این مسابقات نتوانست به خوبی عمل کند و از دور رقابت های حذف شد.

جردن باروز در مسابقات جهانی ۲۰۱۷:

در دیدار نخست این مسابقات جهانی پاریس او علی شعبانف از بلاروس را شکست دارد و در دور دوم هم سوساکه تاکانی از کشور ژاپن را به زمین زد. در نهایت هم زلیمخان حاجیف کشتی گیر کشور فرانسه را شکست داد و توانست به مرحله نیمه نهایی برسد. بکزود عبدالرخمانوف از ازبکستان در این مرحله حریف جردن بود که شکست خورد. باروز وارد مرحله فینال شد و در مقابل ختیگ تسابالوف از کشور روسیه قرار گرفت که با نتیجه نزدیک به هم به نفع جردن به اتمام رسید و چهارمین مدال طلای باروز نیز در این مسابقات کسب شد.

جردن باروز در مسابقات جهانی ۲۰۱۸:

در این دوره از مسابقات جردن توانست دوره اول و دوم (مقابل مصطفی حسین خانی نماینده ایران) به نفع خود تمام کند اما در دور سوم در مقابل زائوربک سیداکوف کشتی گیر روسیه قرار گرفت، او تا ثانیه های آخر هم پیش بود اما در نهایت نتیجه را ۵ بر ۶ واگذار کرد. با توجه به فینالسیت شدن کشتی گیر روس جردن باروز به گروه شانس مجدد وارد شد و توانست میروسلاو کیروف از کشور بلغارستان را کشت دهد پس به دیدار رده بندی راه پیدا کرد. او در این مرحله مقابل فرانک چامیزو از کشور ایتالیا قرار گرفت که نتیجه ۴ بر ۴ به نفع جردن به اتمام رسید و او توانست مدال برنز جهانی سال ۲۰۱۸ را از آن خود کند.

 

جردن باروز در مسابقات جهانی ۲۰۱۹:

جردن باروز در این مسابقات سه دور اول را با موفقیت در مقابل کشتی گیرات مختلف به اتمام رساند و وارد مرحله نیمه نهایی شد. در این دیدار با وجودی که از زائوربک سیداکوف روسیه ای پیش بود اما شکست خود و به دیدار رده بندی راه پیدا کرد. او در این دیدار در مقابل مائو اوکوئی از کشور ژاپن قرار گرفت و نتیجه را ۱۰ بر ۰ با ضربه فنی به نفع خود تمام کرد و صاحب مدال برنز مسابقات نورسلطان ۲۰۱۹ شد.

جردن باروز در مسابقات جهانی ۲۰۲۱:

جردن توانست در سه دور از این مساقات حریفان خود را شکست دهد و وارد مرحله نیمه نهایی شد در این مرحله نیز حریف خود را مغلوب کرد و وارد فینال شد. محمد نخودی از ایران در مقابل جردن قرار گرفت و مغلوب شد، در نهایت جردن به مدال طلای مسابقات دست پیدا کرد.

جردن باروز در مسابقات جهانی ۲۰۲۲:

جردن باروز دور اول و دوم این مسابقات را به موفقیت به اتمام رساند و در مرحله یک چهارم نهایی نیز با نتیجه ۱۰ بر ۰ به پیروزی رسید و وارد مرحله نیمه نهایی شد. او در این مرحله نیز علی عمرپاشایف از بلغارستان را با نتیجه ۹ بر ۲ مغلوب کرد و وارد فینال شد. در این مسابقات نیز نتیجه ۴ بر ۲ به نفع جردن به اتمام رسید و او قهرمان جهان شد.

ازدواج جردن باروز:

جردن باروز در سال ۲۰۱۳ با لورن ماریاچر ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو فرزند به نام های ora burroughs  و beacon burroughs بود. پسر او beacon در سال ۲۰۱۴ به دنیا آمد و دخترش ora در سال ۲۰۱۶ متولد شد.

جردن باروز بعد از قهرمانی در جام جهانی و شکست تمام حریفانش در اینستاگرام خود اعلام کرد که دوست دارد مدتی استراحت کند و سپس همراه با خانواده به ایران سفر داشته باشد تا تمام مکان های زیبای ایران را ببیند.

خانواده جردن باروز

جردن باروز در مقابل کشتی گیران ایرانی:

جردن باروز تابه حال در مقابل هیچ کدام از کشتی گیران ایرانی نتیجه را واگذار نکرده است اما کشتی گیرانی بی نظیری مانند صادق گودرزی، علیرضا قاسمی، عزت الله اکبری، پیمان یار احمدی، مرتضی رضایی قلعه و محمد نخودی در مقابل او بازی کرده اند.

باید اشاره کرد حسن یزدانی می توانست جردن باروز را شکست دهد زیرا در المپیک ۲۰۱۶ وی طلا گرفت اما جردن باروز در همان وزن از دور مسابقات حذف شد.

افتخارات کشتی گیر جردن باروز:

مسابقات قهرمانی المپیک:

کسب طلای مسابقات قهرمان المپیک لندن سال ۲۰۱۲ در وزن ۷۴ کیلوگرم

مسابقات قهرمانی جهانی:

طلای مسابقات جهانی استانبول سال ۲۰۱۱ در وزن ۷۴ کیلوگرم

طلای مسابقات جهانی بوداپست سال ۲۰۱۳ در وزن ۷۴ کیلوگرم

برنز مسابقات جهانی ازبکستان سال ۲۰۱۴ در وزن ۷۴ کیلوگرم

طلای مسابقات جهانی لاس و گاس سال ۲۰۱۵ در وزن ۷۴ کیلوگرم

طلای مسابقات جهانی پاریس سال ۲۰۱۷ در وزن ۷۴ کیلوگرم

برنز مسابقات جهانی بوداپست سال ۲۰۱۸ در وزن ۷۴ کیلوگرم

برنز مسابقات جهانی نورسلطان سال ۲۰۱۹ در وزن ۷۴ کیلوگرم

طلای مسابقات جهانی اسلو سال ۲۰۲۰ در وزن ۷۹ کیلوگرم

طلای مسابقات جهانی بلگراد سال ۲۰۲۲ در وزن ۷۹ کیلوگرم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.