فواید استفاده از عینک آفتابی چیست ؟

0

فواید عینک آفتابی ؛ 17 دلیل برای استفاده از عینک آفتاب

قرار گرفتن در معرض نور خورشید آسیب های جدی و جبران ناپذیری به چشم و پوست ما وارد می کند. استفاده از عینک آفتابی می توانید این عوارض را کاهش دهد. فواید عینک آفتابی و نحوه انتخاب آن را در کومولایف بخوانید.

عینک آفتابی از خشکی چشم پیشگیری می‌کند

بعضی افراد، دائماً از خشکی پوست و چشم خود گلایه می‌کنند. افرادی هستند که به سندرم خشکی چشم مبتلا هستند. وجود گردوغبار، آب‌وهوای خشک و وزش باد مشکل این افراد را پیچیده‌تر می‌کند.

یکی از فواید عینک دودی این است که از چشمان در برابر گردوغبار محافظت می‌کند. با کمک عینک آفتابی می‌توان از بروز خشکی چشم و مشکلات وابسته به آن جلوگیری کرد.

استفاده از عینک آفتابی اصل حتی در زمستان هم ضرورت دارد. شاید تصور کنید وقتی آفتاب تیز تابستان نیست دیگر چرا باید عینک دودی بزنیم؟ پاسخمان این است که در روزهای سرد زمستانی نشانه‌های خشکی چشم عود می‌کنند. بنابراین با استفاده از عینک آفتابی می‌توانید از سوزش، قرمزی و خارش چشم‌های خود پیشگیری کنید.

عینک دودی از آفتاب‌ سوختگی چشم پیشگیری می‌کند

اگر به ورزش اسکی علاقه‌مندید و هر از چند گاهی به کلوپ‌های اسکی می‌روید، عینک آفتابی‌تان را جا نگذارید. در این مواقع، خطر آفتاب‌سوختگی چشم یا برف‌کوری در کمین است. استفاده از عینک آفتابی مانع از ایجاد این آسیب خطرناک خواهد شد.

از فواید عینک آفتابی ، رانندگی ایمن‌تر است

گاهی اوقات مجبور می‌شوید در نور شدید آفتاب رانندگی کنید. اوضاع زمانی بدتر می‌شود که سایه گیر بالای سرتان خراب است و انگار خورشید تصمیم گرفته است مستقیم در چشمان شما بتابد.

تابش نور آفتاب به چشم‌ها موقع رانندگی، باعث کاهش دید راننده می‌شود و خطر تصادف را افزایش می‌دهد. یک فایده عینک دودی این است که با کمک عینک آفتابی می‌توانید راه را واضح‌تر ببینید و بهتر رانندگی کنید.

جلوگیری از بروز آب‌مروارید و ناخنک از فواید عینک آفتابی

عینک آفتابی مانع از پیدایش آب‌مروارید در چشم افراد می‌شود. آب‌مروارید، کدورت عدسی چشم است. این عارضه چشم با قرارگیری در نور آفتاب بروز می‌کند .

عینک دودی برای فصول و محیط‌های مختلف مناسب است

ربطی به تابستان و زمستان ندارد؛ از فواید عینک آفتابی این است که آن را در هر فصلی می‌توانید به چشم بزنید.

به‌علاوه می‌توانید عینک آفتابی را در محیط‌هایی مانند کنار دریا، استخر و فضاهای باز استفاده کنید. این نشان می‌دهد که برای استفاده از عینک آفتابی محدودیتی وجود ندارد.
نحوه تنظیم فرم عینک در خانه بدون نیاز به ابزار

فواید عینک آفتابی، پیری پوست را به تعویق می‌اندازد

نور خورشید، آن‌چنان بی‌رحمانه می‌تابد که موجب افتادگی و پیری پوست شما خواهد شد. پوست اطراف چشمان شما از دیگر قسمت‌های صورتتان لطیف‌تر و حساس‌تر است. برای محافظت از پوست ناحیه چشمان خود از عینک آفتابی استفاده کنید.

با استفاده از عینک آفتابی زنانه یا عینک آفتابی مردانه از تخریب ماکولا در امان خواهید بود.

کرم ضد آفتاب برای نگهداری از دیگر قسمت‌های صورت شما در برابر آفتاب کافی است.

عینک دودی از کشیدگی و کوچک شدن چشم‌ها جلوگیری می‌کند

اگر در یک روز آفتابی به بیرون بروید، مجبور می‌شوید چشم‌های خود را کوچک کنید و آن‌ها را بکشید تا محیط اطرافتان را بهتر ببینید. این کار باعث پیدایش چین‌وچروک در پوست شما خواهد شد.

به‌علاوه کوچک و بزرگ کردن چشم موجب خستگی چشم‌های شما خواهد شد. یکی از فواید عینک آفتابی این است که دیدی واضح برایتان مهیا می‌کند.
عینک آفتابی از خشکی چشم پیشگیری می‌کند.

بعضی افراد، دائماً از خشکی پوست و چشم خود گلایه می‌کنند. افرادی هستند که به سندرم خشکی چشم مبتلا هستند. وجود گردوغبار، آب‌وهوای خشک و وزش باد مشکل این افراد را پیچیده‌تر می‌کند.

یکی از فواید عینک دودی این است که از چشمان در برابر گردوغبار محافظت می‌کند. با کمک عینک آفتابی می‌توان از بروز خشکی چشم و مشکلات وابسته به آن جلوگیری کرد.

استفاده از عینک آفتابی اصل حتی در زمستان هم ضرورت دارد. شاید تصور کنید وقتی آفتاب تیز تابستان نیست دیگر چرا باید عینک دودی بزنیم؟ پاسخمان این است که در روزهای سرد زمستانی نشانه‌های خشکی چشم عود می‌کنند. بنابراین با استفاده از عینک آفتابی می‌توانید از سوزش، قرمزی و خارش چشم‌های خود پیشگیری کنید.

از سردرد یا میگرن جلوگیری می کند ؛ فواید عینک آفتابی

هر کسی که از میگرن یا سردرد شدید رنج می‌برد، به خوبی می‌داند، نور درخشان خورشید می‌تواند محرکی باشد که باعث این حالت ناخوشایند شود. و درست حدس زدید بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق، استفاده از یک عینک آفتابی باکیفیت است که نور مضر خورشید را مسدود می کند و از چشمان شما محافظت میکند.

اگر نور روشن برای شما محرک است، ممکن است بتوانید با استفاده بیشتر از عینک آفتابی از درد و ناراحتی ناشی از میگرن جلوگیری کنید. پس یکی از فواید عینک آفتابی که بسیار مهم است استفاده از آن برای افرادی هست که دچار سردرد یا میگیرن هستند.
8 مدل عینک آفتابی مناسب صورت لاغر که پر طرفدار هستند

هنگام خرید عینک آفتابی، اگر مستعد ابتلا به چنین سردردهایی هستید، از لنزهای تیره استفاده کنید. و مطمئن شوید که آنها لنزهای باکیفیتی هستند مانند لنزهایی که در گالری عینک چشم شهر خود ارایه میدهیم.

به این ترتیب، می توانید مطمئن باشید که چشمان شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می شود. اگر به یک عینک آفتابی جدید نیاز دارید که 100% اشعه های مضر UVA و UVB خورشید را مسدود کند، بخش خرید عینک آفتابی ما به شما کمک می کند تا عینک آفتابی را انتخاب کنید که برای شما عالی به نظر برسد و تمام عناصر محافظتی مورد نیاز شما را ارائه می دهد.

استفاده از عینک آفتابی از تخریب ماکولا پیشگیری می‌کند

ماکولا در پشت چشم و در وسط شبکیه قرار دارد. آسیب به سلول‌های عصبی در ماکولا موجب می‌شود که نتوانید رنگ‌ها را تشخیص دهید و اشیا را تار ببینید.

کاهش عارضه جت لگ (Jet Lag) از فواید عینک آفتابی

کسانی که با هواپیما مسافرت می کنند، ممکن است دچار عارضه Jet Lag شوند.

برخی محققان پیشنهاد می کنند زدن عینک آفتابی به چشم ها در طی پرواز با هواپیما، از این عارضه جلوگیری می کند.

عینک آفتابی تماس چشم ها با اشعه درخشان ماورای بنفش را در طی سفر کم می کند، لذا به تنظیم ساعت داخلی بدن کمک کرده و شما روز بعد از سفر،  کمتر دچار عارضه Jet Lag خواهید شد.

هنگام بهبودی از چشم ها بعد از جراحی و عمل لیزیک

جراحی چشم یک اتفاق رایج است، خواه یک روش اصلاحی برای آب مروارید یا جراحی لیزیک برای بهبود بینایی باشد. این روش ها نیاز به زمان مناسب برای بهبود چشم دارند. همانطور که چشم ها بهبود می یابند، ضروری است که آنها را از اشعه های مضر خورشید دور نگه دارید تا بتوانند به طور کامل بهبود یابند.

عینک آفتابی راه ایده آلی برای ایمن نگه داشتن بینایی ارزشمند شماست و به بدن شما زمان لازم برای بهبودی را می دهد. پس یکی از فواید عینک آفتابی که بسیار مهم است استفاده از عینک آفتابی بعد از جراحی و عمل لیزیک میباشد.
روش تميز كردن شيشه عينك با 10 ترفند فوق العاده

محافظت از چشم ها در برابر خار و خاشاک

استفاده از عینک ایمنی در بسیاری از مشاغل ضروری است. به همین ترتیب، عینک آفتابی هم نقش مشابهی دارد، زیرا از چشم ها در برابر خاروخاشاک محیط کار محافظت می کند و همچنین باعث دید مناسب می شود.

بسیاری از کارگران ساختمانی موقع کار در فضای آزاد عینک آفتابی ایمنی می زنند و بسیاری از ورزشکاران معتقدند عینک آفتابی نه تنها از چشم های آن ها در برابر نور آفتاب محافظت می کند، بلکه جلوی آسیب ناشی از ضربات را می گیرد.

جلوگیری از سرطان ملتحمه از فواید عینک آفتابی

که بر غشای پشت پلک تأثیر می گذارد – همچنین می تواند در نتیجه قرار گرفتن بیش از حد در برابر اشعه ماوراء بنفش ایجاد شود. چشمان خود را ببندید و روی کل صورت خود کرم ضد آفتاب بزنید و حتماً از عینک آفتابی مسدودکننده UV استفاده کنید تا از پوست حساس پلک محافظت بیشتری شود.

استفاده از عینک آفتابی باعث جلوگیری از بروز ناخنک چشم می‌شود

ناخنک چشم با ورود نور شدید آفتاب به چشم به وجود می‌آید. ناخنک چشم با خارش و تورم و … همراه است و تنها راه درمانی آن، عمل جراحی است. استفاده از عینک آفتابی از ایجاد این عارضه جلوگیری خواهد کرد.

جلوگیری از بیماری برف کوری

یکی دیگر از فواید عینک آفتابی جلوگیری از بیماری برف کوری است ، این عارضه دردناک چشمی که به آن کراتیت فرابنفش نیز می‌گویند، اساساً ناشی از آفتاب سوختگی چشم است. خبر خوب این است که فوتوکراتیت موقتی است. خبر بد این است که احتمالاً 48 ساعت بدبختی مبتنی بر چشم از جمله تاری دید و حساسیت به نور را تحمل خواهید کرد. فقط به یاد داشته باشید که یک جفت عینک آفتابی ضد اشعه ماوراء بنفش می تواند از این بیماری جلوگیری کند و  کاملاً قابل پیشگیری است.

جلوگیری از سرطان پوست از فواید عینک آفتابی

شما برای محافظت از خود در برابر سرطان پوست از کرم های ضد آفتاب استفاده می کنید ، اما به احتمال زیاد چیزی روی پلک های خود استفاده نمی کنید ، براساس گزارش محققان ۵ تا ۱۰ درصد از تمام سرطان های پوست از پلک ها سرچشمه می گیرند.
کدام مدل های عینک آفتابی مناسب صورت کشیده است ؟

عینک آفتابی حس خوبی به شما می دهد.

در حالیکه این فایده عینک آفتابی ملموس نیست، می تواند مهم ترین عامل برای خرید عینک آفتابی در برخی افراد باشد.

عینک آفتابی باعث می شود برخی افراد احساس خوش تیپی کنند. ولی باید گفت این از فواید واقعی عینک آفتابی برای سلامتی نیست، زیرا زیاده روی در این کار باعث می شود فرد از هدف اصلی خود که همان محافظت چشم ها در برابر نور آفتاب و سایر عوامل مضر است، دور شود و عینکی را بخرد که فقط ظاهر خوبی داشته باشد و به عملکرد صحیح آن دقت نکند.

پس عینک آفتابی برای خوش تیپی نیست و بایستی آن را از مراکز معتبر فروش تهیه کنید تا قلابی نباشد و از چشم های شما به خوبی محافظت کند.
روش انتخاب عینک آفتابی

بهتر است عینک آفتابی در روز خریداری شود، بزرگی عینک باید طوری باشد که تمام ناحیه چشم از بالای ابرو تا زیر چشم را بگیرد بطوریکه از اطراف هیچ نوری به چشم شما برخورد نکند.

تیرگی عینک باید طوری باشد که وقتی خودتان را با فاصله یک متری از آینه نگاه می کنید، چشمانتان را از پشت عینک آفتابی نبایددر آینه مشاهده کنید . در صورتی که چشمانتان را پشت عینک آفتابی در آینه می بینید، تیرگی عینک کافی نیست .

بهتر است رنگ عینکی که تهیه می کنید، دودی یا همان مشکی باشد. افرادی که شغل آن ها رانندگی در جاده است، اگر عینک قهوه ای رنگ تهیه کنند، برای آن ها مناسب تر است .

افرادی که شغل آن ها به گونه ای است که بیشتر در آسمان و دریا هستند، به طور مثال خلبان ها یا دریانوردان ،بهتر است از عینک هایی که تمایل به رنگ سبز دارد، استفاده کنند.

لازم به ذکر است که سایر رنگ ها اصلا توصیه نمی شود . به طور حتم دیده اید برخی از افراد از عینک های قرمز ، نارنجی و.. استفاده می کنند، باید گفت عینک های قرمز و نارنجی برای افرادی توصیه می شود که دچار کور رنگی هستند، پس در افرادی که کور رنگی ندارند به هیچ وجه استفاده از عینک های آبی، قرمز و نارنجی توصیه نمی شود.

نکته ای دیگر که حائز اهمیت است، شیشه عینک است. باید توانایی مقامت در برابر اشعه ماورابنفش نور خورشید را داشته باشد . برای این منظور دستگاه هایی وجود دارد که شیشه عینک را در آن دستگاه قرار می دهند تا تخمین زده شود که 100 درصد این شیشه می تواند مانع ورود اشعه ماورابنفش نور خورشید باشد یا خیر.
رنگ لنز عینک آفتابی بر چه اساسی باید انتخاب شود ؟
یک ویژگی خوب دیگری که اگر در عینک آفتابی وجود داشته باشد بسیار مفید است، پلاریزه بودن آن است،نور از فوتون تشکیل شده است که خود دارای یک میدان مغناطیسی است. در عینک های پلاریزه یکی از شیشه ها این اجازه را می دهد که فوتون هایی که در محور عمودی مطابق با میدان مغناطیسی موازی محور عمودی است، عبور کند و در دیگری فوتون هایی که موازی محور افق هستند عبور کند.

در یک روز روشن 90 درصد امواج نورانی که وارد چشم می شوند بی فایده هستند و تاثیر بینایی مثبتی ندارند، تنها باعث می شوند سلول های گیرنده بینایی چشم ها بیش از اندازه کار کنند و غیر فعال شوند، این یکی از دلایلی است که ما تمایل داریم در نور آفتاب چشمان خود را ببندیم تا چشممان آسیب نبیند. پلاریزه بودن عینک آفتابی باعث می شود که 50 درصد امواج نور به چشم برسد و یک فیلتر بسیار خوب است تا بینایی شما را در نور آفتاب تحت تاثیر قرار ندهد .

چه زمانی باید از عینک آفتابی استفاده نمود

آیا فقط در روزهای آفتابی تابستان از عینک آفتابی استفاده می کنید؟ اگر چنین است ، شما چندان به سلامت چشم خود اهمیت نمی دهید . به گفته متخصصان ، استفاده از عینک آفتابی در طول سال ضروری است.

چه زمستان باشد چه تابستان ، ابری یا آفتابی ، چشم ها همیشه در معرض اشعه ماوراء بنفش هستید. محافظت از چشم به ویژه در صورتی که روی آب (مانند دریاچه یا رودخانه ) یا نزدیک آن قرار دارید بسیار مهم است.

در کنار آب نه تنها مستقیماً در معرض نور خورشید قرار می گیرید ، بلکه مجددا نور منعکس شده از آب را نیز دریافت می کنید.  برف نیز مانند آب ، می تواند نور خورشید را منعکس کند ، بنابراین اگر در زمستان به پیست های اسکی می روید ، عینک آفتابی خود را فراموش نکنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند منجر به سوختگی قرنیه شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.