آخرین خودروی بنزینی لامبورگینی

0

لامبورگینی تصاویری از آخرین خودروی تولیدی بنزینی خالص خود را منتشر کرده است. این خودرو اوراکان استراتو است که معرفی عمومی و کامل آن در ۳۰ نوامبر (۹ آذر) صورت خواهد گرفت اما حالا لامبورگینی پیش‌نمایش آن را با انتشار تصاویر بیرونی کاملاً واضح ارائه کرده است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، استراتو از نسخهٔ کانسپتی که در ژوئن ۲۰۱۹ معرفی شد فاصلهٔ چندانی نگرفته است.

این یعنی در نسخهٔ تولیدی هم همچنان شاهد همان روکش‌های پلاستیکی برجسته روی گلگیرها و همین‌طور چراغ‌های LED اضافی روی سپر جلو هستیم. البته در استراتو خبری از نوار LED روی سقف که در نسخهٔ کانسپت دیده می‌شد نیست اما با وجود ریل‌های روی سقف، همچنان حال و هوای کراس مانند خود را حفظ کرده است.

علاوه بر این، یک دریچهٔ هوای سقفی به پشت خودرو اضافه شده و دیفیوزر هم طراحی جدیدی پیدا کرده که احتمالاً زاویهٔ فرار را بهبود می‌بخشد. سیستم تعلیق بلندتر نیز به استراتو فاصلهٔ بسیار بیشتری از زمین نسبت به تمام سوپرکارهای بازار بخشیده است.

لامبورگینی همچنین برای این نسخه رینگ‌های مشکی جدیدی را در نظر گرفته که با لاستیک‌های بزرگ بریجستون پوشیده شده‌اند تا توانایی‌های خارج جاده‌ای اوراکان بهبود پیدا کند. رکاب‌های برجسته‌تر و محافظ‌های زیر خودرو در جلو و عقب نیز از دیگر ویژگی‌های بیرونی این اوراکان آفرودی هستند.

رنگ سبز ماتی که در تصاویر دیده می‌شود هم برای اولین بار برای یک اوراکان ارائه شده و با تریم‌های قرمزرنگی روی بدنه و کالیپرهای ترمز همراه است. لامبورگینی همچنین عمدتاً فلاپ‌های روی گلگیرها را بدون رنگ گذاشته تا حال و هوای آفرودی استراتو را بیشتر جلوه دهد.

برای فهمیدن مشخصات فنی این نسخه باید تا اوایل آذرماه صبر کنیم ولی میدانیم که اوراکان استراتو صرفاً با سامانهٔ چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. نسخهٔ کانسپت این خودرو ۴۷ میلی‌متر بلندتر بود و فاصلهٔ عرضی بین چرخ‌های آن ۳۰ میلی‌متر بیشتر شده بود. علاوه بر این، لامبورگینی زاویهٔ حملهٔ خودرو را یک درجه و زاویهٔ فرار را ۶.۵ درجه بهبود بخشیده است.

پس از اوراکان استراتو یعنی از سال ۲۰۲۳، تمام محصولات جدید لامبورگینی هیبریدی خواهند بود و این شرکت در سال ۲۰۲۸ اولین خودروی تمام الکتریکی خود را معرفی خواهد کرد.

منبع: پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.