معرفی پورشه ماکان برقی + عکس

0
با تماس با تلفن شماره نمایندگی پورشه هیولا المان مرکز پورشه ایران و نمایندگی خدمات پس از فروش پورشه زیر نظر و نماینده رسمی پورشه مونیخ المان در تهران و گفتگو با بخش پشتیبانی ان در مورد پورشه ماکان برقی سوالاتی را پرسیدیم و خلاصه مطالب ان به شرح زیر است.

چندین سال است که در مورد پورشه ماکان الکتریکی می‌شنویم. قرار بود فروش این خودرو در سال ۲۰۲۳ آغاز شود اما به دلیل مشکلات بخش نرم‌افزاری گروه فولکس‌واگن، این اتفاق تا سال ۲۰۲۴ به تعویق افتاده است.

بااین‌وجود، حالا پورشه برخی مشخصات فنی اولیهٔ کراس‌اوور الکتریکی خود را منتشر کرده است. همان‌طور که قبلاً گفته شده بود، این خودرو روی پلت‌فرم جدید PPE (مخفف پریمیوم پلت‌فرم الکتریک) ساخته می‌شود که با همکاری آئودی توسعه پیدا کرده است. قوی‌ترین نسخهٔ ماکان الکتریکی که با قوای محرکهٔ دو موتورهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شود ۶۱۰ اسب بخار قدرت و بیش از ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت.

البته پلت‌فرم PPE قابلیت ارائهٔ نسخهٔ محرک عقب با تک موتور الکتریکی در عقب را هم دارد. هرچند هنوز حرفی در مورد وزن ماکان الکتریکی زده نشده است ولی میدانیم توزیع وزن آن به‌صورت ۴۸ به ۵۲ درصد روی محورهای جلو و عقب خواهد بود. موتورهای الکتریکی این خودرو توسط یک پکیج باطری لیتیوم یونی با ظرفیت ناخالص ۱۰۰ کیلووات ساعت (۹۶ تا ۹۸ کیلووات ساعت قابل‌استفاده) تغذیه می‌شوند. همچنین به لطف معماری ۸۰۰ ولتی، خریداران می‌توانند این باطری‌ها را با شارژرهایی با توان بیش از ۲۷۰ کیلووات شارژ کنند.

به گفتهٔ پورشه، این کراس‌اوور الکتریکی با باطری‌های کوچک‌تر ارائه نمی‌شود و پلت‌فرم PPE قابلیت نصب باطری‌هایی بزرگ‌تر این را هم ندارد. برد ماکان الکتریکی هنوز اعلام نشده ولی میدانیم که خریداران می‌توانند از ۵ تا ۸۰ درصد باطری‌ها را ظرف ۲۵ دقیقه شارژ کنند. دیگر مشخصاتی که در مورد کراس‌اوور الکتریکی پورشه اعلام شده برخورداری از قفل دیفرانسیل الکترونیکی در عقب و افزایش ۱۵ درصدی زاویهٔ فرمان برای بهبود مانور دهی خودرو است. علاوه بر این، چرخ‌های عقب هم تا سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت قابلیت فرمان پذیری تا ۵ درجه دارند. با وجود عرضهٔ ماکان الکتریکی، نسخهٔ بنزینی همچنان تا چند سال در کنار آن تولید خواهد شد.

منبع: پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.