صفر تا صد این خودرو ۱.۹ ثانیه است!

0

بنابر اخبار رسمی، لوسید ایر سافایر توانسته است در زمان ۱/۸۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر برساعت) برسد. همچنین، سرعت‌گیری صفر تا صد مایل برساعت (۱۶۱ کیلومتر برساعت) ۳/۸۷ ثانیه ثبت شده است.

حدود ۲ ماه از رونمایی ایر سافایر به عنوان قوی‌ترین و سریع‌ترین محصول لوسید می‌گذرد اما اطلاعات رسمی این خودرو تا امروز منتشر نشده بود. مهم‌ترین اطلاعات فنی این خودرو به قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار و نهایت سرعت ۳۲۲ کیلومتر برساعت اشاره دارد.

در سال ۲۰۲۱، نسخه‌ی جدیدی از تسلا مدل S با نام پلد به خط تولید اضافه شد تا قدرت بیشتر و شتاب‌گیری بهتر فراهم کند. تسلا S پلد، ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. شرکت سازنده ادعا می‌کند این خودرو، ۱/۹۹ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد که البته در تست‌های واقعی، معمولا عددی حدود ۲/۳ تا ۲/۵ برای تسلا S پلد ثبت شده است. تسلا S پلد،  ۳۵ هزار دلار گران‌تر از مدل پایه، به قیمت ۱۳۱ هزار دلار فروخته می‌شود.

لوسید ایر سافایر، تست‌های پیش‌تولید را می‌گذارند. این مدل برای رکوردزنی در پیست‌های مختلف نیز آزمایش شده است. احتمالا نسخه‌ی ویژه از سافایر با سیستم تعلیق و ترمز تقویت‌شده برای رانندگی هیجان‌انگیز در پیست سرعت، معرفی خواهد شد.

ایر سافایر، در کلاس سدان لوکس برقی، سنگین‌تر و بزرگ‌تر از تسلا S است. محصول پرچمدار لوسید، خودرویی تولید محدود با آستانه قیمت ۲۵۰ هزار دلار خواهد بود.
منبع: پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.