نحوه رانندگی در روزهای بارانی با توصیه پلیس

0

سرهنگ علی همه خانی از رعایت نکات و گفت که می‌تواند در کاهش تصادفات حین بارندگی موثر بوده و رانندگان با توجه به این موارد می‌توانند رانندگی ایمن تری در این شرایط داشته باشند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین شرایط آب و هوایی برای رانندگی، آب و هوای بارانی است و با کوچکترین بی احتیاطی می‌تواند حادثه‌ای غم انگیز را در پی داشته باشد که البته با رعایت نکات زیر می‌توان تا حدود زیادی از این تصادفات جلوگیری کرد.

سرهنگ همه خانی ادامه داد: رانندگان با صبر و حوصله و آرامش بیشتری رانندگی نمایند و قبل از شروع به حرکت و مسافرت وسیله نقلیه را از لحاظ سیستم ترمز، منبع آب رادیاتور و شیشه شور، بخاری خودرو، برف پاکن، میزان آج لاستیک و … بازدید داشته باشند.

وی گفت: رانندگان فاصله طولی بیشتری را با ماشین جلویی خود داشته باشند و چراغ‌های جلو یا چراغ‌های مه شکن وسیله را روشن کنند که باعث افزایش میدان دید راننده می‌گردد و توسط رانندگان دیگر بهتر دیده می‌شوند و به هیچ وجه از تلفن همراه استفاده نکنند، زیرا رانندگی در چنین آب و هوایی نیاز به تمرکز کامل دارد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: مراقب حرکت عابرین پیاده در سطح معابر باشید و همواره شیشه جلو و شیشه‌های جانبی وسیله نقلیه را تمیز نگهدارید و بهتر است شیشه گرمکن‌ها را روشن نگه دارید تا به افزایش میدان دید شما کمک کند و همچنین از گردش و انحراف ناگهانی و همچنین ترمز کردن ناگهانی پرهیز کنید و از فشار دادن بر روی پدال گاز یا برداشتن فشار از روی آن به طور ناگهانی خودداری کنید.

در خاتمه سرهنگ همه خانی به جهت پیشگیری از وقوع تصادف و حوادث رانندگی به شهروندان عزیز توصیه نمود در شرایط آب و هوایی نامساعد در حد امکان از حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنند و اظهار امیدواری کرد با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط کاربران ترافیک شاهد کاهش حوادث رانندگی در سطح معابر شهر تهران باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.