کیفیت این خودروها قابل ارتقا نیست

0

محمدرضا نجفی‌منش رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: کلیدی‌ترین کار در موضوع ارتقای کیفی خودرو‌های داخلی این است که خودروسازان به تولید خودرو‌های روز که از کیفیت بالاتری برخوردارند، بپردازند.

گارانتی خودروهای وارداتی گارانتی خودروی دنا پلاس شرایط گارانتی ایران خودرو زمان پایان گارانتی شرایط ابطال گارانتی تفاوت گارانتی و وارانتی

محمدرضا نجفی منش، با اشاره به فرا رسیدن روز ملی کیفیت، افزود: کیفیت خودرو‌های تولیدی داخلی به دو نکته اساسی بستگی دارد؛ نخست، جدید یا قدیمی بودن خودرو‌ها و دوم، حرکت خودروسازان برای ارتقای کیفی تولیدات.

وی گفت: امروز خودرو‌هایی مثل پراید و پژو ۴۰۵ که بیش از سه دهه از تولید آن‌ها می‌گذرد، هرچقدر هم که خوب تولید شوند از آنجایی که نیاز روز مشتریان را تامین نمی‌کنند، نمی‌توانند باکیفیت تلقی شوند.

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور بیان‌داشت: در این زمینه یکی از راهکار‌ها این است که هر خودرو بیش از ۱۰ سال در کشور تولید نشود.

وی ادامه‌داد: در حدود یک سال گذشته خودروسازان حرکت‌های خوبی در زمینه بهبود کیفیت تولیدات خود به‌ویژه با رفتن به سمت پلتفرم‌ها و محصولات جدید آغاز کرده‌اند و همین که امروز تعداد خودرو‌های ناقص در کف پارکینگ‌های دو خودروساز بزرگ کشور به صفر رسیده به معنای افزایش ۲۰ درصدی کیفیت است.

نجفی‌منش تصریح‌کرد: کلیدی‌ترین کار این است که خودروسازان به تولید خودرو‌های روز که از کیفیت بالاتری برخوردارند بپردازند.

وی با اشاره به تولید خودروی ال۹۰ در گذشته که عموم مردم از آن به عنوان خودرویی باکیفیت یاد می‌کنند، خاطرنشان‌کرد: قطعه سازان کشورمان در همین پروژه نشان دادند که از توان لازم برای تولیدات کیفی برخوردارند و بر این اساس، عمده ایراد در بحث کیفیت خودرو به خودروسازان برمی‌گردد.
منبع: خبرگزاری دانشجو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.