خرید غرفه‌ی رنگ خودرو  با ضمانت پس از فروش

0

اتاق رنگ خودرو

در این مطلب به بررسی ویژگی‌های اتاق رنگ خودرو، مزایا و معایب آن، راهنمایی‌های لازم جهت خرید بهترین محصول و تمامی موارد مرتبط با آن پرداخته‌شده است. برای دانستن تمامی این موارد در وهله‌ی اول نیاز به شناخت این دستگاه است، که در ادامه با آن بیشتر آشنا می‌شویم.

 

اتاق رنگ خودرو یا غرفه‌ی رنگ چیست؟

 

اتاق رنگ یا غرفه‌ی رنگ خودرو به یک محیط کاملاً ایزوله گفته می‌شود که فرآیند رنگ‌آمیزی خودرو در آنجا صورت می‌گیرد. این اتاق عاری از هرگونه آلودگی و عوامل مزاحم خارجی می‌باشد. محیط این اتاق ذرات حاصل از پاشش رنگ و معلق در هوا را از بدنه‌ی خودرو دور کرده و با این کار تأثیرات منفی پارامترهای داخلی و خارجی را به حداقل می‌رساند. فرآیند رنگ‌آمیزی و پخت رنگ نیازمند شرایطی برای تنظیم حرارت است، بنابراین جنس اتاق رنگ خودرو نباید از فراورده‌های چوبی یا پلاستیکی باشد. این محیط برای انجام رنگ‌آمیزی نیازمند کانال‌های تهویه‌ی مناسب هوا می‌باشد تا تحت‌فشار پایین هوا عمل تهویه صورت بگیرد.

چگونگی کارکرد غرفه‌ی رنگ خودرو

توصیه هایی قبل از خرید اتاق رنگ

توسط تفنگ پاشش، رنگ بر روی بدنه‌ی خودرو پاشیده می‌شود. بعد از پاشیدن رنگ نوبت به نقاشی خودرو می‌رسد. بعد از انجام این دو مرحله توسط گرم کردن سریع هوا عمل خشک‌کردن و پختن رنگ صورت می‌گیرد. هوای موردنیاز جهت خشک‌کردن رنگ از طریق لوله‌های موجود در سقف اتاق تأمین می‌شود و از طریق سیستم تهویه‌ی هوای موجود در کف اتاق نیز به‌صورت کاملاً مکانیزه و فیلتر شده خارج می‌شود. سنسورهای موجود در اتاق دمای یکسان ۲۳ الی ۲۴ درجه‌ی سانتی‌گراد را در تمامی محیط خودرو به‌صورت یکنواخت محیا می‌کنند. یکسان بودن دما در محیط باعث می‌شود که مولکول‌های رنگ و گاز کلر موجود در محیط بسیار به هم نزدیک شده و درنتیجه رنگ بهتر و یکدست‌تری را ایجاد کنند. درواقع سنسورها وظیفه‌ی کنترل دما در محیط را برعهده دارند.

یکی از موارد بسیار مهم در فرآیند رنگ‌آمیزی خودرو این است که زمان آسایش و خشک‌کردن و همچنین پختن رنگ زیاد باشد. درواقع به هر میزان که زمان خشک‌کردن بیشتر باشد، به همان میزان رنگ بهتر و یکدست‌تری حاصل می‌شود. خشک‌کردن رنگ به‌صورت هم‌زمان توسط چراغ‌های IR صورت می‌گیرد. این چراغ‌ها باعث خشک شدن یکسان رنگ‌ها در تمامی قسمت‌های بدنه، ایجاد شفافیت رنگ در سطوح، یکنواختی و عدم شکستگی رنگ بعد از خشک‌کردن می‌شوند.

اگر همه‌ی این مراحل به‌درستی صورت بگیرند یک بدنه‌ی رنگی کاملاً بی‌نقص به دست می‌آید. مراحل رنگ‌آمیزی خودرو در اتاق رنگ خودرو به شرح زیر است:

-چربی زدایی از سطح و فسفاته کردن بدنه

-آستر سازی و استخر آستر

-درزگیری و سیلر کاری سطح بدنه

-PVC و قیر کاری

-آماده‌سازی خودرو توسط پدگذاری قسمت‌های مختلف آن

-آستر پاشی

-سمباده زنی برای آماده کردن بدنه‌ی خودرو

-پاشش رنگ و رنگ‌آمیزی

-پولیش‌کاری و رفع نواقص

-خروج کارکنان

-پخت رنگ با بالا بردن دمای اتاق تا ۶۲ درجه‌ی سانتی‌گراد

– خشک‌کردن رنگ توسط چراغ‌های IR

-اتمام فرآیند

مزایا و معایب غرفه‌ی رنگ

اتاق رنگ خودرو مزایای بسیار زیادی دارد که در زیر به چند مورد از آن‌ها اشاره‌شده است:

-بالا بردن و افزایش سطح کیفی خودرو

-صرفه‌جویی در منابع انرژی

-صرفه‌جویی در مصرف رنگ

-افزایش ایمنی کارکنان

-آلوده نکردن محیط‌زیست

-افزایش نرخ تولید سالانه‌ی خودرو

-پخت یکنواخت رنگ

-فیلتر کردن آلودگی‌ها

-جلوگیری از انفجار و آتش‌سوزی

بزرگ‌ترین مزیت اتاق رنگ خودروی استاندارد نسبت به اتاق رنگ‌هایی که صرفاً از گرمایش بخاری به‌عنوان کوره در آن‌ها استفاده می‌شود، در استفاده از چراغ‌های IR یا همان فروسرخ است. چراغ‌های IR همان‌طور که اشاره شد رنگ باکیفیت بهتری را ایجاد می‌کنند و هم‌چنین رنگ را از لایه‌ی زیرین خشک می‌کنند. برعکس بخاری‌ها به دلیل عدم یکنواختی گرمارسانی، رنگ را صرفاً روی سطح بدنه خشک می‌کنند.

در بررسی معایب مربوط اتاق رنگ خودرو باید گفت تنها در صورتی می‌توان نکات منفی را در رنگ‌آمیزی پیدا کرد که از مواد مناسبی برای رنگ‌آمیزی و آستر سازی استفاده نشود. در غیر این صورت این سیستم‌ها هیچ‌گونه معایبی ندارند. اگر از آستر مناسب برای سطح کار استفاده نشود، رنگ کردن به مشکل می‌خورد. هر بدنه‌ای آستر مناسب خود را لازم دارد. یک بدنه‌ی تازه، بدون آستر رنگ‌آمیزی نمی‌شود. از اصلی‌ترین دلایل از بین رفتن رنگ سپرها بعد از کارواش رفتن و یا به‌مرورزمان، کیفیت پایین آستر موجود در زیر رنگ است.

 

اتاق غرفه‌ی رنگ مناسب شما

 

تمامی خریداران قطعات تولید خودرو به دنبال خرید بهترین محصول با قیمت مناسب هستند. برای انتخاب اتاق رنگ خودروی متناسب با نیازهای خود در وهله‌ی اول باید به کیفیت محصول توجه کنید. پایین بودن کیفیت اتاق رنگ خودرو باعث می‌شود شما نیز محصولاتی باکیفیت پایین وارد بازار کنید که این خود یک ضرر مالی بزرگ است. پس سعی کنید اگر قصد خرید دارید محصولی را خریداری کنید که علاوه بر رنگ‌آمیزی خوب کیفیت بالایی را نیز برایتان به ارمغان بیاورد. مسئله‌ی بعدی قیمت اتاق‌های رنگ خودرو است. شما علاوه بر خرید جدیدترین اتاق‌های رنگ می‌توانید با خرید اتاق‌های دسته دوم صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های خود انجام دهید. اتاق رنگ مناسب شما وابسته به عوامل مختلفی مانند خودرویی که می‌خواهید رنگ‌آمیزی کنید، مواد اولیه مانند رنگ، ابعاد محل کار، بودجه و بسیاری دیگر از موارد است.

توصیه‌های مهم قبل از خرید اتاق رنگ خودرو

خرید اتاق رنگ خودرو وابسته به عوامل مختلفی مانند نوع برند شرکت سازنده، ابعاد و سایز اتاق، تجهیزات به‌کاربرده شده، نوع تکنولوژی به‌کاربرده شده و بسیاری دیگر از موارد است که قبل از خرید حتماً باید به آن‌ها توجه شود. اگر قصد خرید داشته باشید نیاز است که به‌صورت کامل با تمام ویژگی‌های این دستگاه آشنا شوید. به دلیل اندازه‌ی بزرگ این دستگاه اگر فضای کافی را در محل کار و تعمیرگاه خود ندارید، این محصول مناسب شما نمی‌باشد. غرفه‌های رنگ اندازه‌های مختلفی دارند به‌طور مثال غرفه‌های متناسب با رنگ‌آمیزی خودروهای سواری، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها. شما می‌توانید متناسب با ماشینی که قصد رنگ‌آمیزی آن را دارید، اتاق خود را خریداری کنید. پس در وهله‌ی اول به‌طور کامل با خصوصیات این دستگاه آشنا شوید، سپس محل کار خود را برسی کنید و در آخر با توجه به بودجه‌ای که دارید نسبت به خرید اقدام کنید. در هر مرحله می‌توانید با مشاورین مربوطه مشورت کرده و اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

خرید اتاق رنگ نو یا دسته دوم از کیا صنعت پدیده فرزان

خرید اتاق رنگ

فروشگاه کیا صنعت پدیده فرزان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌کنندگان خدمات پس از فروش و کالیبراسیون و آموزش تجهیزات دستگاهی خودرو با داشتن سال‌ها تجربه و به کار بردن جدیدترین تکنولوژی‌ها درزمینه‌ی تولید اتاق رنگ خودرو و غرفه‌ی رنگ خودرو آماده‌ی فروش انواع اتاق رنگ نو و یا دسته دوم و کارکرده، در سراسر کشور می‌باشد. زمان لازم جهت نصب اتاق‌های رنگ در کیا صنعت یک روز است. شما می‌توانید با کمترین میزان هزینه، محصولی باکیفیت بالا را خریداری کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کیا صنعت پدیده فرزان مراجعه کنید یا با شماره های زیر بگیرید.

شماره تماس : 02166907432 – 02165012047 – 02165012043

شماره همراه :  09122279138

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.