روش‌های از بین بردن بوی بد ماشین چیست ؟

0

هیچ کس ماشین بدبو را دوست ندارد. نشستن در اتومبیل با بوی بد، ناخوشایند است. ممکن است از ماشین سواری با دوستان‌تان، به خاطر بوی بد ماشین خجالت بکشید. خوشبختانه در بیشتر موارد از بین بردن بوی بد از اتومبیل نسبتاً ساده است. با خالی کردن زباله‌های داخل خودرو شروع کنید. سپس خودرو را جارو کنید و در انتها تمام لکه ها را پاک کنید. اگر بوی نامطبوع برای مدت طولانی در خودرو بماند، ممکن است لازم باشد که سطوح داخلی را شامپو بزنید یا از خدمات کارواش حرفه‌ای استفاده کنید.

دلایل بوی بد ماشین کدام است؟

1. بوی سیگار

سطوح داخلی را با آب و سرکه پاک کنید تا بوی سیگار از بین برود. 1 پیمانه آب را با 1 پیمانه سرکه سفید مخلوط کنید. یک پارچه تمیز را به محلول آغشته کنید و از آن برای پاک کردن دود و خاکستر باقی مانده از سیگار استفاده کنید. با توجه به اینکه دود روی تمام سطوح می‌نشیند ممکن است نیاز باشد برای تمام منافذ از اسپری خوشبو کننده هوا استفاده کنید.

  • اگر شما یا شخص دیگری معمولا در خودرو سیگار می‌کشد، بوی سیگار همواره در خودرو وجود خواهد داشت. بنابراین بهترین راه‌حل این است که در خودرو سیگار نکشید.

2. کپک

هرگونه رطوبت یا کپک را جاروبرقی بکشید. از جاروبرقی آب و خاک (wet-dry vacuum) برای پاک کردن هرگونه رطوبت از روکش صندلی خودرو استفاده کنید. پس از اتمام کار، پنجره‌ها را به مدت 8 الی 10 ساعت بگذارید تا فضای داخلی ماشین کاملاً خشک شود. اگر کفی‌های خودرو را تمیز کرده‌اید، اجازه دهید در نور آفتاب خشک شوند تا کپک از بین برود. پس از خشک شدن فضای داخلی خودرو، بوی کپک نیز از بین می‌رود.

  • وجود نشتی در خودرو باعث به وجود آمدن کپک در آینده خواهد شد. وجود نشتی در خودرو را بررسی کنید. برای این کار، یک مقوای تمیز را برای یک شبانه روز زیر خودرو قرار دهید. درصورت وجود نشتی، ماشین خود را به مکانیک ببرید.
  • اگر نشتی وجود ندارد، ممکن است کپک به دلیل ریختن نوشیدنی در خودرو یا خیس شدن محل دنده(محل بین صندلی راننده و کمک راننده) باشد. هرگونه آلودگی، ماننده غذای فاسد، را از خودرو خارج کنید. سپس ناحیه مورد نظر را با شامپو یا تمیز کننده همه کاره پاک کنید.

3. استفراغ

لکه‌های حاصل از استفراغ در ماشین را به کمک محلول آب و سرکه تمیز کنید. استفراغ باید فوراً پاک شود، زیرا اسید معده به فیبر می‌چسبد و می‌تواند تخریب ایجاد کند. آب و سرکه را به نسبت 1 به 1 در ظرفی مخلوط کنید. یک پارچه را به محلول آغشته کنید و روی محل استفراغ بمالید. کار را تا زمانی که لکه پاک شود، ادامه دهید.

  • زمانی که استفراغ و لکه‌های حاصل از آن پاک شد، از یک جاروی آب و خاک (wet-dry vacuum) برای بیرون کشیدن آب و سرکه‌ی باقی مانده استفاده کنید.

4. ادرار

لکه‌های ادرار را به کمک شامپوی لکه بر پا کنید. ادرار بوی شدیدی دارد و باید در اسرع وقت از اتومبیل خارج شود. از فروشگاه، لکه بر مناسب روکش صندلی خودرو یا کفپوش ماشین تهیه کنید. پاک کننده را در محل مورد نظر بریزید و اجازه دهید برای مدت زمان پیشنهادی روی بسته بندی، بماند.

  • اجازه دهید رطوبت در هوا خشک شود. استفاده از خشک کننده‌ها مثل سشوار، باعث می‌شود بوی بد ادرار باقی بماند.
  • اگر همچنان بوی بد ادرار از بین نرفت، می‌توانید از اسپری از بین بردن بوی ادرار حیوانات استفاده کنید. این محصول را می‌توانید از فروشگاه های مخصوص حیوانات خریداری نمایید.

تمیز کردن برای از بین بردن بوی بد ماشین

1.تمام زباله‌ها را از خودرو خارج کنید. زیر صندلی‌ها و جیب‌های خودرو را بررسی کنید و همه مواد غذایی یا زائد که در حال پوسیدن است را بردارید.

  • اگر فرزند کوچک دارید، احتمال دارد آب نبات‌های چسبناک یا مواد غذایی ناشناس در جیب پشت صندلی‌ها چسبیده باشد. فراموش نکنید صندوق عقب را نیز تمیز کنید.

2. لکه‌های داخل خودرو که ممکن است باعث ایجاد بوی نامطبوع شده باشند، پاک کنید. از یک پارچه نرم و تمیز کننده همه کاره برای پاک کردن هر نوع سطح مثل شیشه، پلاستیک، فلز یا چوب استفاده کنید.

  • برای صندلی‌های چرمی از پاک کننده مناسب استفاده کنید. شما می‌توانید از متخصصان برای این کار کمک بگیرید.
  • اگر روکش مبلمان ماشین چرم نیست، لکه‌ها را به کمک جاروبرقی یا شامپوی مناسب سطوح، تمیز کنید.
  • یک ضدعفونی کننده ضد باکتری در منافذ تهویه خودرو بپاشید. باکتری‌ها اغلب در این منافذ جمع می‌شوند و بیشتر مردم تمیز نگه داشتن تهویه ماشین را فراموش می‌کنند.

3. کفپوش خودرو را از خودرو خارج کنید و تمیز کنید. در بیشتر خودروها کفی خودرو قابل جدا شدن است. فرش خودرو را به کمک آب گرم و صابون شست و شو دهید. لکه‌ها ممکن است به مرور زمان ایجاد شوند و بوی بد ایجاد کنند.

  • برای تمیز کردن تشک کف ماشین از آب تمیز استفاده کنید. آب اضافی کفی را پاک کنید تا از ورود آب به خودرو جلوگیری کنید.

4. کفپوش و صندلی ماشین را جارو برقی بکشید تا جرم و آلودگی‌های موجود پاک شوند. علاوه بر آلودگی، ممکن است خرده مواد غذایی یا تکه‌های زباله روی کفی باقی مانده باشد.

  • اگر اطمینان دارید که دلیل بوی بد خودرو به خاطر کفپوش‌ها می باشد، می توانید از خوشبو کننده فرش استفاده کنید. اجازه دهید خوشبو کننده برای مدت زمان توصیه شده، روی کفپوش بماند، سپس آن را جارو کنید.

5. اگر با جاروبرقی بو از بین نرفت، داخل ماشین را شامپو بزنید. اگر جاروبرقی نتوانست بو را از بین ببرد، باید رویکرد تهاجمی‌تری نسبت به تمیز کردن فرش داشته باشید. از فروشگاه اتومبیل محلی خود شامپوی اتومبیل بخرید و از اسفنج تمیز برای مالش استفاده کنید. همانطور که دستورالعمل بسته بندی نشان می دهد، شامپوی ماشین را با آب مخلوط کنید. شامپو را به اعماق روکش و فرش ماشین بکشید تا آلودگی های چسبیده به داخل پارچه ها پاک شود.

  • شامپو را در عمق لکه های فرش یا صندلی موجود بمالید. لکه ها ممکن است منبع بو باشند ، بنابراین از بین بردن آنها بسیار مهم است.
  • پس از اتمام شستشوی فضای داخلی ماشین ، باید شامپو را آبکشی کرده و فرش ها و صندلی های داخلی را خشک کنید.
  • هنگام خرید شامپوی اتومبیل، به نوع روکش و کفپوش خودرو خود توجه کنید و شامپیو مناسب را تهیه نمایید.

6. جوش شیرین را روی لکه‌ها بپاشید تا بو از بین برود. جوش شیرین بوی نامطبوع را جذب می کند. با استفاده از انگشتان خود کمی پودر برای از بین بردن بوی بد ماشین خود بپاشید. بگذارید 4 الی 5 ساعت بماند و از جارو برقی معمولی خانگی برای پاک کردن جوش شیرین استفاده کنید.

  • فقط جوش شیرین را روی سطح خشک بپاشید. اگر آن را روی لکه مرطوب بپاشید، خمیر به وجود می آید که پاک کردن لکه را سخت تر می‌کند.

7. فیلتر هوای کابین را تمیز کنید. آلودگی ها ممکن است در فیلتر هوای کابین شما گیر کنند، که ممکن است هنگام تهویه را بد بو کند. چند بار فیلتر را با یک برس نرم تمیز کنید یا در آن تفنگ هوا را اسپری کنید تا آلودگی ها از بین برود.

  • اگر در پیدا کردن فیلتر هوای کابین مشکلی دارید، به کتابچه راهنمای خودرو مراجعه کنید.

در صورت از بین نرفتن بوی بد، از متخصصان حرفه‌ای کمک بگیرید. برای دریافت کمک های تخصصی می‌توانید از خدمات کارواش سیار نانو پلاک استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.