تشخیص اصالت لوازم یدکی خودروهای چینی

0

راهکارهای تشخیص قطعات یدکی اصل از تقلبی، راهکارهایی هستند که به شما کمک می کنند در خرید قطعات یدکی حرفه ای شوید. فروش قطعات یدکی جزء بزرگ ترین و گسترده ترین بازار ها است. با افزایش تولید و وارد کردن خودرو های داخلی و خارجی، بازار قطعات یدکی نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است. قطعات یدکی تقلبی زیادی از طریق راه های قاچاق و غیر قانونی وارد کشور شده و به نام کالای اصل فروخته می شوند. صاحبان خودرو آسیب های زیادی به دلیل این قطعات تقلبی متحمل شده اند. فروشگاه برادران پارت یکی از واردکنندگان لوازم یدکی خودروهای چینی است که ضمانت اصالت کالا را همراه تمامی لوازم و محصولات خود دارد از این رو قصد داریم شما را به صورت کامل با راهکارهای تشخیص قطعات یدکی اصل از تقلبی آشنا کنیم.

4 روش تشخیص لوازم یدکی اصلی از تقلبی

راهکارهای تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی بسیار متنوع و زیاد هستند. اما حرفه ای شدن در تشخیص قطعات یدکی اصل از تقلبی به زمان و تجربه نیاز دارد. در زیر برخی از موارد معمول رو خدمتتون عرض میکنیم:

نشان استاندارد کالا

دقت به نشان استاندارد کالا یکی از ساده ترین راه های تشخیص قطعه اصل از تقلبی است. نشان استاندارد نشان دهنده کیفیت بالای کالا و تضمین کارکرد آن است. بهتر است نشان استاندارد را از طریق سامانه های مذکور مورد بررسی قرار دهید تا از اصل بودن کالا مطمئن شوید.

بارکد کالا

هر کالایی که تولید می شود؛ بارکد مخصوص به خودش را دارد. بارکد برای تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن کالای خارجی، بسیار کارساز است، به عنوان مثال تمامی قطعات و لوازم یدکی برلیانس که ما وارد میکنیم دارای این بارکد میباشد و می توانید اپلیکیشن های بارکد خوان را روی گوشی خود نصب کنید و از طریق بارکد می توانید به اطلاعات محصول دست یابید. اگر اطلاعات اشتباه بود؛ کالا تقلبی است.

هولوگرام شرکت سازنده

برخی از شرکت ها و برند های معتبر روی محصولات خود هولوگرام رسمی شرکت را قرار می دهند. این کار به این دلیل است که شرکتی دیگر از اعتبار برند آن ها سوء استفاده نکند.

توجه به ظاهر قطعه

توجه به ظاهر قطعه جزء آسان ترین راهکارهای تشخیص قطعات یدکی اصل از تقلبی می باشد. قطعات اصل از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار هستند و جنس آن ها محکم و با دوام است. اما محصولات تقلبی دارای کیفیت و استحکام بسیار پایینی هستند.

علت واردات قطعات یدکی خودروهای چینی

راهکارهای تشخیص قطعات یدکی اصل از تقلبی کدامند؟ در چند سال اخیر خودروهای چینی بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفته اند. این خودرو ها در کنار کیفیت بالا از قیمت مناسبی برخوردار بوده و برای خانواده ایرانی مناسب هستند. بنابراین روز به روز این خودرو ها را بیش تر در خیابان ها می بینیم. زیاد شدن خودرو های چینی نیاز به قطعات یدکی خودرو های چینی را زیاد کرده است.

مسلما افرادی که خودروی چینی خریدند؛ برای تعمیر آن به قطعات اصل خودرو نیاز دارند. از این رو شرکت های زیادی در زمینه وارد کردن قطعات یدکی خودرو های چینی فعالیت دارند. این قطعات از کیفیت بالایی برخوردار بوده و نسبت به قطعات یدکی خودرو های اروپایی، قیمت مناسب تری دارند.

چگونه اصل بودن قطعات را متوجه شویم؟

گاهی اوقات ممکن است تنها آشنایی با راهکارهای تشخیص قطعات یدکی اصل از تقلبی کارساز نباشند. یعنی با استفاده از این راهکارها نتوانیم به طور قطع تقلبی یا اصل بودن قطعه را تشخیص دهیم. در این موارد باید به یک سری نکات در مورد کالا توجه کنید.

  • دقت کنید که گران بودن کالا لزوما تاییدی بر اصل بودن آن نیست. اما کالای اصل قطعا گران قیمت است. پس اگر قطعه ای از قیمت بسیار کم و ناچیزی برخوردار بود؛ مطمئن باشید آن قطعه تقلبی است.
  • نکته مهم دیگر، بسته بندی کالا است. قطعات اصل شرکتی از بسته بندی بسیار محکم و خوبی برخوردار هستند و تمام اطلاعات قطعه روی جعبه درج شده اند. همچنین داخل این بسته بندی ها بروشور یا دفترچه ای جهت معرفی کالا قرار داده می شود. اگر قطعه، بسته بندی خوبی نداشت جا دارد به اصل بودن آن مشکوک شوید.
  • اگر قطعه جوشکاری شده باشد؛ به کیفیت جوش آن دقت کنید. کیفیت جوش کالای اصل بسیار بالا است و جوشکاری آن مرتب و تمیز می باشد.

اهمیت استفاده از قطعات یدکی اصل در خودرو

راهکارهای تشخیص قطعات یدکی اصل از تقلبی آنجایی اهمیت پیدا می کنند که بدانید قطعات تقلبی می توانند چه خطراتی داشته باشند. استفاده از قطعه تقلبی در تعمیر کردن خودرو ها می تواند به شدت عملکرد خودرو را پایین بیاورد. کاهش طول عمر خودرو رابطه مستقیمی با قطعات تقلبی به کار برده شده در آن دارد. قطعه تقلبی می تواند بر عملکرد قطعات دیگر ماشین تاثیر منفی داشته باشد. افزایش هزینه های نگهداری و تعمیرات از دیگر خطرات استفاده از قطعات تقلبی و بدون کیفیت است. با راهکارهای تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی می توانید خودروی خود را از این آسیب ها حفظ کنید.

مهم ترین و پرکاربرد ترین قطعات یدکی و علت آن

راهکارهای تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی هنگام خرید قطعات یدکی مهم خودرو اهمیت دو چندان پیدا می کنند. قطعات یدکی خودرو به دو دسته ایمنی و فوق ایمنی دسته بندی می شوند.

نحوه خرید هر کدام از این قطعات از اهمیت بالایی برخوردار است. اما قطعات فوق ایمنی باید کاملا اصل و باکیفیت باشند. در غیر این صورت ممکن است خودرو ایمن شما را به یک ماشین ناایمن تبدیل کنند. برخی از قطعات یدکی از اهمیت بیش تری در میان دیگر قطعات برخوردار هستند. در ادامه به برخی از این قطعات می پردازیم.

رادیاتور خودرو

رادیاتور جزء مهم ترین قطعات خودرو است که وظیفه بسیار مهمی بر عهده دارد. زیرا رادیاتور کار خنک کنندگی موتور و سیستم های ماشین را انجام می دهد.

فیلتر روغن و فیلتر هوا

فیلتر ها جزء قطعاتی هستند که مرتبا باید تعویض شوند. علت آن هم این است که این قطعات مرتبا در حال کار هستند و به مرور زمان کارایی خود را از دست می دهند.

پدال ترمز و روتور

پدال ترمز و روتور نیز جزء مهم ترین قطعات ماشین هستند که باید به صورت دوره ای سرویس یا تعویض شوند. علت اهمیت بالای این قطعات آن است که ارتباط مستقیمی با سیستم ترمز خودرو دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.