معرفی کانسپت تویوتا bZ کامپکت +عکس

0

در این دوره از نمایشگاه خودرو لس‌­آنجلس، تمرکز شرکت تویوتا بر خودروهای برقی کاملاً مشهود است. علاوه بر نسل پنجم تویوتا پریوس، یک کراس‌­اور کانسپت با نام کامل bZ Compact SUV Concept هم در این رویداد معرفی شده است. به نظر می­‌رسد که این کراس‌­اور جمع‌وجور، عضو دیگری از خانواده محصولات برقی تویوتا باشد.
همین ابتدا باید خاطرنشان سازیم که تویوتا از اعلام مشخصات فنی bZ کامپکت خودداری نموده و تنها طراحی ظاهری آن را به نمایش گذاشته است.

طراحی تویوتا bZ کامپکت

بدنه خوش‌­تراش تویوتا bZ کامپکت در نمای جلو با دو چراغ کمانی شکل و نوار نورانی بین آن‌ها همراه شده است، که مشابه آن را در محصولات اخیر این برند همچون نسل جدید تویوتا پریوس هم مشاهده کرده­‌ایم.

با مشاهده نمای جانبی می­‌توان فرم زاویه­‌دار دماغه، بیرون­‌زدگی­‌های کوتاه، ضخامت کم ستون A و سقف در بالای پنجره­‌ها و دستگیره مخفی­‌شونده درهای جلو را تشخیص داد، درحالی‌که دستگیره درهای عقب در ستون قرار دارد.

در نمای عقب تویوتا bZ کامپکت با چراغ‌های باریک سرتاسری، زاویه تند شیشه عقب، دیفیوزر، باله عقب دو قسمتی و چراغ ترمز در باله سقفی مواجه هستیم.

کابین و امکانات تویوتا bZ کامپکت

فضای کابین تویوتا bZ کامپکت تحت تاثیر خط فکری مینیمالیست شکل گرفته است و محیطی عاری از شلوغی بصری را به نمایش می‌­گذارد. فرمان به صورت 8 ضلعی طراحی شده، درحالی‌که همچون تویوتا bZ4X و نسل جدید پریوس، صفحه پشت آمپر بر بالای داشبورد قرار گرفته است. در پایین نمایشگر مرکزی هم می‌­توان تعدادی دکمه و اهرم تعویض دنده را تشخیص داد.

تویوتا bZ کامپکت به دستیار هوش مصنوعی به نام Yui مجهز شده است، که پس از شنیدن فرامین صوتی سرنشینان، از طریق سیستم صوتی و نورپردازی به آن‌ها پاسخ می­‌دهد.

برنامه تویوتا برای خانواده bZ

خودروساز ژاپنی قصد دارد تعداد اعضای خانواده bZ را به 5 مدل برساند.  bZ4X از مدتی پیش عرضه شده و تویوتا bZ3 هم فعلا در چین به فروش می‌رسد هرچند براساس شنیده‌­ها، به زودی به اروپا صادر خواهد شد.

با توجه به شباهت کانسپت تویوتا bZ کامپکت با سایر اعضای این سری، می­‌توان انتظار داشت که محصول تازه‌­ای در راه باشد.

مترجم باما

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.