نکات کلیدی برای پیگیری کارت سوخت المثنی

0

کارت سوخت‌تان را گم کرده‌اید؟ نگران نباشید، اگر کارت سوخت‌تان گم یا دزدیده شود یا به هر دلیلی به آن دسترسی نداشته باشید، امکان دربافت کارت سوخت المثنی وجود دارد. با طی‌کردن چند مرحله و ارائه مدارکی می‌توانید دوباره صاحب کارت سوخت شوید. چطور و چگونه؟

نحوه دریافت کارت سوخت المثنی چیست؟

اخبار کارت سوخت ثبت نام کارت سوخت رمز کارت سوخت زمان عرضه کارت سوخت هزینه گرفتن کارت سوخت فعال شدن کارت سوخت سایت پلیس راهور ناجا مراکز پلیس+۱۰ اخبار راهنمایی و رانندگی سهمیه بندی بنزین اخبار بنزین

اگر کارت سوخت‌تان گم شده و دیگر به آن دسترسی ندارید، باید آن را بسوزانید. در صورتی که کارت را نسوزانید، امکان دارد که سارقان از آن سؤاستفاده کنند. به‌طور کلی هم هر استفاده‌ای که از کارت شود، شما مسئول آن خواهید بود. بهتر است که به مرکز پلیس +۱۰ مراجعه و درخواست سوزاندن کارت را مطرح کنید.

در حال حاضر، روشی برای درخواست اینترنتی سوزاندن کارت سوخت وجود ندارد. باید مراکز پلیس +۱۰ را از روی فهرست موجود در سایت زیر پیدا و به یکی از آنها مراجعه کنید:
https://www.epolice.ir/dafater

برای هر وسیله چند بار کارت سوخت صادر می‌شود؟

محدودیتی در صدور کارت سوخت برای وسایل نقلیه مختلف از جمله انواع خودرو و موتور وجود ندارد. اما بدانید که مدت زمان صدور کارت سوخت تقریباً یک تا ۳ ماه است. بنابراین، بهتر است که از کارت‌تان به‌خوبی مراقبت کنید تا در فواصل صدور مجدد آن، مجبور به مصرف بنزین آزاد نشوید.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرده است که منع و مشکلی برای صدور کارت سوخت وجود ندارد و به تمام تقاضاها در این زمینه پاسخ داده می‌شود. با این حال، از آنجا که به‌طور قطعی مشخص نیست، چه زمانی به درخواست‌تان برای صدور کارت جدید ترتیب اثر داده می‌شود، بهتر است که در حفظ آن دقت به‌خرج بدهید.

مراحل دریافت کارت سوخت المثنی چیست؟

در سال‌های گذشته، صحبت‌هایی درباره سامانه ثبت‌نام اینترنتی  کارت سوخت المثنی مطرح شد اما همچنان تنها راه پیگیری کارت المثنی به‌طور حضوری است. افرادی که کارت سوختشان را گم می‌کنند، باید به یکی از مراکز پلیس +۱۰ بروند.

حضور فردی که کارت به نام او است در مرکز ضروری خواهد بود. در صورت حضورنداشتن صاحب کارت، وکیل او هم می‌تواند با همراه‌داشتن وکالت‌نامه به مرکز پلیس+۱۰ برود. پس از مراجعه به این مرکز، نیاز است که مدارکی ارائه شود. مدارک لازم کارت المثنی به این شرح هستند:

  • شناسنامه و کارت ملی مالک کارت یا وکیل او؛
  • نشانی و کد پستی محل زندگی مالک خودرو؛
  • اصل و رونوشتی از برگ سبز و کارت خودرو؛
  • ارائه بیمه شخص ثالث خودرو؛
  • ارائه فرم‌های تکمیل‌شده در مرکز؛
  • رسید پرداخت مبلغ موردنیاز

پس یادتان باشد که امکان درخواست کارت المثنی اینترنتی وجود ندارد و لازم است که برای پیگیری این موضوع به‌طور حضوری به مرکز پلیس +۱۰ مراجعه کنید.
هزینه دریافت کارت سوخت المثنی در حدود ۳۳هزار تومان است (در سال ۱۴۰۱). این هزینه فقط از طریق دستگاه‌های پرداخت موجود در مراکز پلیس +۱۰ دریافت می‌شود.

مدت زمان صدور کارت سوخت المثنی چقدر است؟

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی که متولی صدور کارت‌های سوخت است، مدت زمان صدور کارت‌ها را یک‌ماهه اعلام کرده است. با این حال، گاهی درخواست‌کنندگان کارت المثنی باید مدت‌زمان بیشتری را برای دریافت آن به‌انتظار بنشینند.

در بعضی از مواقع، بین ۱ تا ۳ ماه طول می‌کشد تا کارت سوخت به‌دست صاحبش برسد. شرکت ملی مدعی است که سهمیه سوخت وسایل نقلیه یک ماه ذخیره می‌شود و برای همین باید کارت‌ها یک‌ماهه صادر شوند. در هر حال، اگر کارت‌تان را گم کرده و درخواست موردی جدید داده‌اید، باید در حدود ۱ تا ۳ ماه منتظر صدور کارت تازه باشید.

نحوه پیگیری کارت سوخت المثنی چگونه است؟

برای پیگیری کارت المثنی می‌توانید از چند روش استفاده کنید. پس از ثبت درخواست دریافت کارت به شما کد رهگیری داده می‌شود. با این کد می‌توانید به روش‌های زیر اقدام به پیگیری صدور کارت سوخت المثنی کنید:

  • پیگیری کارت سوخت المثنی از پست؛
  • پیامک‌زدن به شماره (۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰)؛
  • مراجعه حضوری به پلیس +۱۰.

مراجعه به سایت اداره پست

پیگیری کارت سوخت با مراجعه به سایت اداره پست مقدور است. کافی است، کد رهگیری را وارد کنید تا مرحله صدور کارت سوخت را ببینید.

پیامک‌زدن به شماره مخصوص

در صورتی که نتوانید از راه اینترنت کارت سوخت المثنی را پیگیری کنید، امکان فرستادن پیامک به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ هم برایتان وجود خواهد داشت. محتوای پیام باید شماره VIN خودرو باشد.

  • اگر قصد پیگیری صدور کارت موتور را دارید، باید قالب و شکل پیامکتان این‌طور باشد: M*VIN؛ یعنی حرف M را بنویسید و بعد ستاره و پس از آن شماره VIN موتور.
  • اگر قصد پیگیری کارت ماشین را دارید، باید قالب و شکل پیامکتان این‌طور باشد: V*VIN؛ یعنی حرف V را بنویسید و بعد ستاره و پس از آن VIN ماشین.

مراجعه حضوری به پلیس +۱۰

روش دیگری هم برای بررسی و پیگیری وضعیت کارت سوخت وجود دارد. با مراجعه به همان مرکز پلیسی که درخواست کارت داده‌اید، جویای وضعیت کارت شوید. پیگیری کارت المثنی با کد ملی و در دست‌داشتن کد رهگیری اولیه مقدور است.

در صورتی‌که هرگونه پرسشی درباره کارت المثنی در ذهن دارید، می‌توانید با شماره ۰۹۶۲۷ در مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‏‌های نفتی ایران تماس بگیرید.

سامانه کارت المثنی (سایت ثبت نام) چیست؟

ثبت‌نام برای درخواست کارت المثنی از طریق اینترنت مقدور نیست. همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، برای درخواست و دریافت این کارت باید به پایگاه‌های پلیس +۱۰ مراجعه کنید.

پیش‌تر عنوان می‌شد که با مراجعه به سایت و اپلیکیشن دولت همراه یا حتی از طریق کد دستوری *۴# می‌توانید درخواست کارت المثنی را ثبت کنید. در حال حاضر، چنین روش‌هایی وجود ندارد و سامانه کارت المثنی فعال نیست.

رمز کارت‌ سوخت المثنی چگونه است؟

کارت‌های سوخت اصلی و المثنی دارای رمز هستند. رمز کارت سوخت المثنی و اصلی به‌طور پیش‌فرض، ۴ رقم آخر کد ملی مالک خودرو است. بهتر است که رمز کارت را تغییر ندهید چون در صورت فراموش‌کردن آن باید به‌طور حضوری به یکی از دفاتر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کنید.

یادتان باشد که چه خودروی ایرانی داشته باشید و چه خارجی، امکان داشتن کارت سوخت برایتان وجود دارد.

اگر هم کارت‌تان دزدیده یا گم شود، به‌سادگی می‌توانید درخواست کارت سوخت المثنی بدهید. سهمیه بنزین موجود در کارت‌های المثنی هم درست‌ به‌اندازه کارت‌های اصلی  است. اگر پرسشی درباره روند دریافت و پیگیری کارت المثی در ذهنتان باقی مانده، حتما آن را با ما درمیان بگذارید.

سوالات متداول

  • صدور کارت سوخت المثنی چقدر طول می‌کشه ؟ حدود ۱ تا ۳ ماه طول می‌کشد.
  • کارت سوخت المثنی از کجا بگیرم ؟ برای دریافت کارت سوخت باید به‌طور حضوری به یکی از مراکز پلیس+۱۰ مراجعه کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.