طعم شیرین پول را با سوهان تجربه کردم

0

باید به این نکته اشاره کنم که سوهان محصولی است که علاوه بر داشتن طعم بی نظیر بسیار سود ده است و از بازار بسیار خوبی برخوردار است. من با راه اندازی کسب و کارم در این حوزه در مدت سه ماه اولین درآمد میلیاری ام را به دست آوردم. در ادامه با این شیرینی پرطرفدار بیشتر آشنا خواهید شد.

سوهان قم

یکی از شیرینیهای سنتی که از ترکیباتی مانند جوانه گندم، زعفران، شکر، کره، هل و انواع مغزها به دست می آید سوهان قم می باشد که به آن حلوا قمی هم می گویند چون خاستگاه اولیه آن قم می باشد که سوهان حاج حسین و پسران قم با ارسال فوری به سراسر کشور از بهترین نمونه این محصول سنتی می باشد.

دوره قاجاریه تاریخچه دقیق سوهان می باشد که بسیار پر کالری، مقوی و مغذی است همان طور که قبلا اشاره کرده ایم در تولید این نوع محصول از جوانه گندم استفاده می شود به همین دلیل پروتئین فراوانی دارد و منبع ویتامین A و ویتامین E می باشد وبرای اعصاب مفید بوده است.

جوانه گندم که در تولید سوهان استفاده می شود به دلیل این که دارای قندهای طبیعی می باشد انرژی در ماهیچه ها را ذخیره می کند و از بی حالی و خستگی جلوگیری و عملکرد عضلانی را بهبود می بخشد.

جوانه گندم موجود در سوهان منبع ویتامین آ می باشد لذا به سلامت ریه، شادابی پوست، سرعت رشد کودکان و افزایش قوه بینایی کمک خواهد کرد.

سوهان با این که در انواع مختلفی تولید می شود ولی از یک سری مواد ثابت در ترکیبات سوهان استفاده می شود و تفاوت سوهانها بیشتر در شکل ظاهری و فیزیکی آنها می باشد.

سوهان عسلی

برای تهیه سوهان عسلی ابتدا باید آرد جوانه گندم را با آرد شیرینی پزی در یک ظرف ترکیب نمایید و سپس به آنها آب اضافه کنید و برای این که محلول یکدستی به دست آید و  گلوله های آرد به خوبی حل شوند آنها را به هم بزنید.

در مرحله دوم، باید ترکیب بالا که شامل آرد جوانه گندم، آب و آرد شیرینی پزی بود را روی حرارت قرار دهید تا بوی خامی آنها گرفته شود و بوی آرد آن کم شود سپس زیر شعله را خاموش کنید و کمی استراحت به آن بدهید.

در مرحله بعد ترکیب بالا که استراحت داده شده را دوباره روی حرارت بگذارید و شکر را به آن اضافه نمایید، سپس زیر شعله را خاموش کنید و بگذارید تا ترکیب مورد نظر خنک شود سپس زعفران، کره، روغن و زرده تخم مرغ را آب کرده و به صورت دقیق با همزن آنها را ترکیب کنید و سپس به ترکیب آرد شیرینی پزی، آب، شکر و آرد جوانه گندم که قبلا حرارت داده شده را اضافه کنید.

سوهان ساعدی

در شهر قم قیمت سوهان ساعدی بسیار مناسب می باشد زیرا مرکز تولید آن در کشور ایران می باشد این حلوای خوش طعم نسبت به دیگر شیرینی جات قنادی ها دارای طرفداران زیادی می باشد زیرا علاوه بر تامین قند مورد نیاز بدن حاوی ویتامین های ای، ب و منیزیم می باشد که برای از بین بردن شوره و خارش کف سر می شود و همچنین باعث تقویت رشد مو ها می شود. در پخت این محصول از چاشنی.

از مراکز فروشگاه ها می توان سوهان لقمه ای محمد ساعدی نیا را نام برد برای پذیرایی از مهمانان خود به خصوص در عید نوروز این محصول انتخاب بسیار مناسبی می باشد زیرا سرشار از پتاسیم در داخل خود است که برای درمان انواع بیماری ها مانند سرطان و ناراحتی قلبی توصیه می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.