بررسی وضعیت فعلی بیت کوین

0

بیت‌کوین حرکت صعودی را آغاز کرد و از سطح حمایت 15650 دلار جهش کرد. در ادامه، جنسیس گلوبال کپیتال، یکی از بزرگترین وام دهندگان بازار رمزارز، برداشت مشتری را به دلیل مشکلات نقدینگی ناشی از افزایش درخواست‌های برداشت پس از سقوط FTX، متوقف کرد.

اخبار خودرو اخبار بازار خودرو اخبار تهران اخبار خودروسازان اخبار قیمت خودرو دلایل گران شدن خودرو بیت کوین چیست سود خرید و فروش بیت کوین قیمت بیت کوین قیمت خودروهای وارداتی رمز ارز چیست

تجارت‌نیوز، پس از فاجعه FTX، جنسیس در 16 نوامبر اعلام کرد که برداشت‌ها به دلیل «آشفتگی بی سابقه بازار رمزارز» به طور موقت متوقف می‌شوند.

در 10 نوامبر، این شرکت علناً فاش کرد که در یک حساب تجاری FTX به ارزش تقریبی 175 میلیون دلار پول قفل شده است. این بانک سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران بالقوه برای جذب یک میلیارد دلار دیگر بود.

وال استریت ژورنال نیز در 21 نوامبر گزارش داد که جنسیس برای تامین مالی به مدیریت جهانی آپولو و بایننس مراجعه کرده است. بایننس اما به دلیل تضاد منافع احتمالی آن را رد کرد. گفتنی است، Genesis Global Trading از ورشکستگی به عنوان یک گزینه احتمالی نیز یاد کرده است.

در 21 نوامبر، جنسیس اعلام کرد که «هیچ برنامه‌ای» برای اعلام ورشکستگی ندارد و تلاش خواهد کرد به یک راه حل «اجماعی» دست یابد. به دلیل مجموع این اخبار، بیت‌کوین به پایین‌ترین حد دو سال اخیر سقوط کرد.

عدم اعتماد به صرافی‌ها باعث ایجاد FUD می‌شود

برخلاف توضیحات Santiment، بیت‌کوین هنوز در تلاش است تا ارزش خود را حفظ کند. Santiment، یک شرکت تحلیلی است در مورد کاهش ارزش بیت‌کوین در 21 نوامبر توییت کرد. به گفته این شرکت تحقیقاتی، FUD (ترس، نااطمینانی، تردید) به دلیل ترس فزاینده از صرافی‌های متمرکز پس از بحران FTX باعث کاهش قیمت بیت‌کوین به سطح 15800 دلار برای اولین بار در دو سال گذشته شده است.

این حادثه همچنین می‌توانست بر فعالیت تعداد آدرس‌های بیت‌کوین که به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته رسیده بود، تأثیر بگذارد.

بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌ها، در 20 نوامبر، 1.1 میلیون آدرس بیت‌کوین به صورت روزانه فعال بودند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که بسیاری از سرمایه‌گذاران با انتقال دارایی‌ها به دور از مبادلات متمرکز سود می‌برند. دلیل این مسئله این است که عرضه خارج از مبادلات بر جریان ورودی به مبادلات بیشتر بوده است. علاوه بر این، گردش رمزارز گزارش شده در روزهای اخیر کاهش یافته است.

این گزارش نشان می‌دهد که علیرغم فشار کم فروش، سرمایه‌گذاران نسبت به CEXها (صرافی‌های متمرکز) بدبین هستند.

تحلیل روند کنونی بیت‌کوین

قیمت فعلی بیت‌کوین 16456 دلار و حجم معاملات 24 ساعته حدود 33 میلیارد دلار قرار دارد. بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته بیش از 2 درصد افزایش داشته است.

بیت‌کوین در 22 نوامبر با قیمت 15766 دلار شروع به معامله کرد و اکنون در حدود قیمت 16450 دلار قرار دارد. بیت‌کوین در نزدیکی سطح 15850 دلار، یک حمایت فنی فوری را کسب کرده است. کندل‌هایی که بالاتر از این سطح بسته می‌شوند، احتمال پایداری صعودی را بیشتر می‌کنند.

گفتنی است، در نتیجه افزایش فشار خرید گاوها، قیمت ممکن است روند صعودی را تا سطوح مقاومت 16500 دلار و 17180 دلار ادامه دهد.

از طرفی دیگر، اندیکاتورهای RSI و MACD همچنان روند فروش را در سطح 16500 دلار نشان می‌دهند و میانگین متحرک 50 روزه نیز روند قیمت را نزولی تفسیر می‌کند. در نتیجه، شکست نزولی روند، قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا محدوده 14475 دلار ریزش کند.

پذیرش بیت‌کوین در السالوادور پایدار نخواهد بود

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، اشتیاق جامعه بیت‌کوین به السالوادور و رئیس آن، نایب بوکله را زیر سوال برده و ادعا می‌کند که آنها این واقعیت را نادیده گرفته‌اند که مدیریت بوکله «خیلی دموکراتیک نیست».

به گفته ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم: بسیاری از کاربران بیت‌کوین این واقعیت را نادیده گرفتند که دولت بوکله یک دولت دموکراتیک نیست، مشکلات زیادی دارد و آنها در احترام به سایر آزادی‌های فردی عملکرد خوبی ندارند.

السالوادور اولین کشوری بود که بیت‌کوین را به عنوان ارز قانونی پرداخت قبول و کسب‌وکارها را ملزم کرد که بزرگترین رمزارز بازار را به عنوان روش پرداخت بپذیرند.

این اقدام باعث نارضایتی گسترده شهروندان و کسب‌وکارها شد. تصویب قانون بیت‌کوین در السالوادور مصادف با رشد قیمتی بازار رمزارز بود که طی آن قیمت بیت‌کوین به حدود سطح 69000 دلار رسید.

بازار رمزارز اکنون سقوط کرده است و بیت‌کوین بیش از 76 درصد از ارزش خود را نسبت به زمان اوج خود از دست داده است.

بوترین اظهار داشت که مدل پذیرش بیت‌کوین در السالوادور با این فرض ساخته شده است که قیمت‌ها افزایش می‌یابد، اما به دلیل کاهش قیمت بیت‌کوین، «اکنون وضعیت بسیار وحشتناک به نظر می‌رسد و افراد زیادی از آن استفاده نمی‌کنند».

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.