خودرو فوق لوکس جنسیس X کانورتیبل

0

شرکت جنسیس با رونمایی از کانسپت X در نمایشگاه خودرو لس‌­آنجلس، فرهنگ متداول رانندگی با خودروهای روباز در ایالت کالیفرنیا را مورد توجه قرار داده است.

جنسیس با معرفی این کانسپت، فرهنگ متداول رانندگی با خودروهای روباز در ایالت کالیفرنیا را مورد توجه قرار داده است.
خودروساز کره‌­ای از فرم بدنه این کانسپت به عنوان «زبان طراحی شکوهمند و عضلانی در خالص‌­ترین حالت ممکن» یاد کرده است. البته این سومین نسخه از کانسپت کوپه جنسیس است، که از سال 2020 تاکنون و تحت اسامی جنسیس X و جنسیس X Speedium معرفی شده است، بنابراین بسیاری موارد از جمله کاپوت کشیده، فرم‌های خمیده، گلگیرهای برآمده، باله عقب و البته فرم آشنای چراغ‌های جنسیس در جلو و عقب بدنه را به همراه دارد.

اما مهمترین تفاوت میان جنسیس X روباز با دو نسخه قبلی، سقف فلزی بازشوی این خودرو است، که البته یک دریچه شیشه­‌ای ثابت را نیز درون خود دارد تا در هنگام بسته بودن هم امکان تماشای آسمان را برای سرنشینان فراهم نماید.


کانسپت جنسیس X کانورتیبل

طراحی فضای کابین چهارنفره این خودرو هم به دو کانسپت قبلی شباهت دارد. نکته جالب این‌که ظاهراً طراحی و حتی رنگ Giwa Navy حاضر در این بخش با الهام از معماری سقف ساختمان‌های کره­‌جنوبی شکل گرفته است.

لوک دانکر ولکه از مدیران بخش طراحی جنسیس، اعضای سری X را نمایانگر جنبه‌­های احساسی و عضلانی زبان طراحی جنسیس می‌­داند. وی با اشاره به اهمیت خلاقیت برای برقراری ارتباط با جهان پیرامون، از برنامه جنسیس برای ساخت محصولاتی برای لذت­ بردن از رانندگی خبر داده است.


کانسپت جنسیس X کانورتیبل

جنسیس X روباز همچون دو مدل قبلی، در مقام یک خودروی برقی معرفی شده است، اما از مشخصات فنی آن خبری در دسترس نیست.

هنوز نمی­‌توان با اطمینان گفت که جنسیس برنامه­‌ای برای تولید مدل‌های سری X دارد یا خیر، ولی خودروساز کر­ه‌­ای، این مدل‌ها را نمایانگر زبان طراحی محصولات خود در آینده توصیف کرده است. بنابراین نمی­‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک، با یک جنسیس روباز در نمایندگی‌های این برند مواجه شویم.

آن طور که در سایت motor1.com آمده است، نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس 2022 در فاصله 18 تا 27 نوامبر، پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

مترجم : باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.