قوانین جدید فیفا جام جهانی 2022 قطر

0

قانون و تعداد تعویض در جام جهانی 2022 قطر تفاوت عمده ای با دوره های گذشته دارد.

قوانین تعویض در جام جهانی قطر متفاوت از جام جهانی های گذشته است. همچنین در این دوره از جام جهانی قطر تعداد بازیکنانی که روی نیمکت نیز می نشینند متفاوت از سایر دوره های جام جهانی است.

در جام جهانی 2022 همه تیمها قادر خواهند بود 5 تعویض داشته باشند. البته این تعداد تعویض بایستی حداکثر در سه نوبت انجام شود.

همچنین تعداد بازیکنان و لیست اسامی دعوت شده هر تیم نیز با افزایش مواجه شده است. تغییری که باعث شده تا تفاوت عمده ای در این دوره از جام جهانی نسبت به دوره های گذشته شاهد شویم.

همه تیمها با اعلام قبلی 26 بازیکن با خود به قطر برده اند. البته برخی تیمها مثل ایران و فرانسه با یک بازیکن کمتر در جام جهانی حاضر شدند. همچنین تمامی بازیکنان برده شده به جام جهانی نیز می توانند روی نیمکت تیمشان نشسته و از فرصت بازی در صورت صلاحدید مربی و قائل شدن به 5 تعویض برخوردار شوند.

** تکمیلی: در یک حالت استثنا تیمها می توانند 6 تعویض داشته باشند. چنانچه توسط پزشک ارشد فیفا که در بازی جام جهانی حضور دارد، مصدومیت بازیکن تائید شود می توان 6 تعویض انجام داد. در این حالت به تیم مقابل نیز اجازه انجام 6 تعویض داده می شود. در دیدار ایران با انگلیس نیز مصدومیت از ناحیه سر بیرانوند مورد تائید پزشک فیفا قرار گرفت تا ایران بتواند ششمین تعویض خود را نیز انجام دهد.

پیش تر از این و در دوره های قبلی نهایتا از هر تیم 23 بازیکن روی نیمکت می توانست بنشیند. همچنین با نسبت قرار دادن 5 تعویضی برای هر تیم در واقع یک سوم از بازیکنان هر تیم که در نیمکت ذخیره هستند می توانند از فرصت بازی برخوردار شوند. چرا که 15 بازیکن در نیمکت می نشینند.

قانون جدید فیفا برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

بازی‌های بیست‌ودومین دوره مسابقات جام جهانی ممکن است با حداقل ۱۰ دقیقه وقت اضافه برگزار شود.

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تمایل دارد قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، قوانین جدیدی را در مورد زمان بازی مؤثر معرفی کند. زمان بازی مؤثر در سال های اخیر به یک موضوع داغ تبدیل شده است، چون بسیاری شکایت دارند که در برخی از بازی ها به سختی حتی ۶۰ دقیقه بازی واقعی انجام می شود. مرکز بین المللی مطالعات ورزشی (CIES) در مطالعه اخیرش نشان داد که توپ به طور متوسط در لیگ قهرمانان اروپا فقط در ۶۰.۲ درصد از زمان بازی فعال است.

روزنامه ایتالیایی «کوریره دلو اسپورت» در این زمینه گزارش داد؛ فیفا می خواهد میزان زمان بازی مؤثر در مسابقات را در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر افزایش دهد اما ابتدا باید از اتحادیه بین المللی فوتبال (IFAB) به عنوان تنها نهاد قانونگذار در فوتبال، چراغ سبز دریافت کند.

برآوردهای فعلی حاکی از آن است که مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ می تواند حداقل ۱۰ دقیقه وقت اضافه داشته باشد تا این مشکل حل شود، تأیید این پیشنهاد به طور مستقیم از سوی جانی اینفانتینو رئیس فیفا اعلام شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.