بازار بورس خودرویی که سودی را روانه جیب مشتریان نکرد

0

دریافت هزینه‌های جانبی خرید پژو ۲۰۷ در بورس کالا گلایه شهروند خبرنگار ما شد.

پس از سال‌ها انتظار بالاخره امسال عرضه خودرو در بورس اعلام شد و در تاریخ ۳۰ آبان ماه تعداد ۱۰۰۰ دستگاه خودرو پژو ۲۰۷ در تابلوی بورس به نمایش گذاشته شد تا مشتریان شانس بیشتری برای تصاحب خودرو پیدا کنند. اما شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از یکسان بودن قیمتی میان بورس و بازار خبر داد و از این موضوع گلایه کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار

به استناد قرارداد خرید ارسال شده توسط کارگزاری بورس کالا، ایران خودرو از مردم بابت خودروی نو شماره که برای اولین بار شماره گذاری میشود علاوه بر مالیات و عوارض شماره گذاری، مالیات نقل و انتقال که مختص انتقال پلاک خودرو‌های کارکرده از شخصی به شخص دیگر و آن هم به عهده فروشنده است به مبلغ ۱۳میلیون و هفتصد هزار تومان از هزار نفر خریدار جمعا به مبلغ ۱۳۷ میلیارد تومان اخذ میکند و این مبلغ علاوه بر ۳۰ میلیون و هشتصد هزارتومان ارزش افزوده‌ای است که بر مبنای قیمت متغیر و چند برابری معامله شده در بورس اخذ می‌شود و نه بهای کارخانه‌ای قانونی خودرو!
ایران خودرو بابت یک پژو ۲۰۷ دنده‌ای ایرانی نزدیک ۴۵ میلیون تومان مالیات‌های مختلف بر مبنایی ناعادلانه و در مواردی بلامحل از جمله مالیات نقل و انتقال که مختص خودرو‌های دست دوم و نه خودروی نو شماره است اخذ می‌کند. لطفا پیگیری نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.