نسل جدید شیشه خودرو در راه است

0

شرکت تولید شیشه اتومبیل چینی فویاو (Fuyao) اخیرا از توسعه شیشه ای برای خودرو‌ها خبر داده که بسیار هوشمند و مجهز به عایق حرارتی است.
به لطف فناوری به کار گرفته شده توسط شرکت چینی فویاو مستقر در فوژو، استان فوجیان شیشه خودرو دیگر تنها برای جلوگیری از ورود باد و باران به خودرو نیست و می توان از آن به عنوان یک صفحه نمایش هوشمند استفاده کرد. این شیشه هوشمند از طیف گسترده‌ای از مواد فوتوالکتریک جدید، حسگر‌ها و وسایل الکترونیکی بهره میبرد.

در طول سه دهه گذشته، شرکت فویاو توانایی خود را در بخش تولید شیشه‌های نوآورانه و پیشرفته خودرو اختصاص داده است. این شرکت ۴ درصد از درآمد خود را صرف تحقیق و توسعه می‌کند و ۹ پلت فرم ملی تحقیق و توسعه از جمله یک مرکز برای دانشگاهیان ساخته است. در خارج از کشور، این شرکت شش مرکز تحقیق و توسعه برای هماهنگ کردن منابع جهانی در صنعت شیشه سازی تاسیس کرده است.

این شرکت با تجربه‌ای که در نوآوری دارد، شیشه‌های پنجره قطار پرسرعت مگلو را نیز توسعه داده است. این قطار با حداکثر سرعت ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده است و در حال حاضر سریع‌ترین وسیله نقلیه تجاری زمینی جهان است.

فویاو با تنظیم ساختار داخلی مواد، شیشه‌ای را برای قطار توسعه داد که نه تنها وزن کمتری دارد، بلکه مسافران را قادر می‌سازد برای تنظیم نور، پنجره را لمس کنند.

همزمان با توسعه سریع فناوری‌های دیجیتال در چین، این شرکت یک پروژه تولید هوشمند دیگر را نیز در سال گذشته آغاز کرد. به گفته این شرکت، از هر سه خودروی تولید شده در سراسر جهان، یکی از آن‌ها از شیشه‌های فویاو استفاده می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.