خودرو فوق اسپرت پراگا بوهما

0

شرکت پراگا در سال 1907 یعنی 115 سال پیش در چک تاسیس شده و از آن زمان تاکنون به ساخت خودرو، موتورسیکلت، کامیون، اتوبوس، خودروهای نظامی و هواپیمای ملخی مشغول بوده است.

پراگا از ابتدای فعالیت تا کمی پس از پایان جنگ جهانی دوم، چند مدل خودروی سواری تولید کرد، اما پس از وقفه طولانی، در سال 2011 یک خودروی سوپراسپرت توسط این برند معرفی شد. اکنون یک مدل جدید به نام بوهِما – Bohema – رونمایی شده تا نام این برند مجدداً در سر خط خبرها قرار گیرد.


مشخصات فنی پراگا بوهما

پراگا بوهما براساس شاسی فیبرکربن مونوکوک شکل گرفته و به پیشرانه 3.8 لیتری 6 سیلندر توئین توربو نیسان GT-R مجهز شده است. این پیشرانه تحت قراردادی رسمی از خودروساز ژاپنی تامین شده و پس از اعمال تغییرات، 700 اسب‌­بخار قدرت و 725 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این خودرو قرار می‌دهد.

تغییر سیستم روغن­‌کاری به کارتل خشک، ارتفاع پیشرانه را به 140 میلیمتر کاهش داده است تا علاوه بر امکان نصب در موقعیت پایین­‌تر، عملیات روانکاری پیشرانه در پیچ‌ها با اختلال مواجه نشود. سیستم اگزوز هم از تیتانیوم ساخته شده است، که صدای خوشایندتری تولید می­‌کند.

انتقال نیروی پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته سکوئنشال Hewland صورت می‌گیرد، که برای افزایش راحتی رانندگی در جاده‌ها، به کلاچ رباتیک مجهز شده است، تا حالت نیمه اتوماتیک را فراهم کند.


سوپراسپرت Praga Bohema پراگا بوهما

پراگا رقم 300 کیلومتر برساعت را به عنوان حداکثر سرعت بوهما هدفگذاری کرده، اما از شتاب صفر تا صد این خودروی 982 کیلوگرمی، سخنی به میان نیاورده است. برای آزمایش این محصول جدید، پراگا به سراغ راننده سابق فرمول یک و راننده فعلی ایندی کار یعنی رومن گروژان رفته تا از تجربیات وی استفاده کند.

طراحی بدنه پراگا بوهما

فرم بدنه در کنار ارتفاع بسیار کم، پراگا بوهما را به خودروهای حاضر در مسابقات 24 ساعته لمان شبیه ساخته است. بازشوهای دماغه، بخشی از سیستم تعلیق را در معرض دید قرار داده است.

در بخش جانبی با خطوط شکسته و زاویه‌­دار، فرم منحنی سقف و نمای باله عقب مواجه هستیم. بدنه پراگا بوهما به نحوی طراحی شده است، که در سرعت 250 کیلومتر برساعت، نیرویی معادل با 900 کیلوگرم روی بدنه آن وارد می­‌شود.

کابین و امکانات پراگا بوهما

کابین پراگا بوهما عاری از جزئیات طراحی شده است و بنابر اعلام سازنده، فضای کافی برای دو سرنشین بزرگسال با قد 2 متر را فراهم می­‌کند.

فرمان خودرو به فرم شش ضلعی طراحی شده است و علاوه بر صفحه نشان‌دهنده­‌ها، چند دکمه برای کنترل بوق، چراغ‌های جلو و راهنما را نیز در خود جای داده است.

دو محفظه 50 لیتری برای قرار دادن لوازم کوچک پیش‌بینی شده است، که می‌­تواند کلاه ایمنی را نیز در خود جای دهد.
قیمت و برنامه تولید پراگا بوهما

پراگا قصد دارد 89 دستگاه از بوهما را با قیمت 1.28 میلیون یورو (تقریبا 1.3 میلیون دلار) به فروش برساند. البته روند طراحی و توسعه این خودرو همچنان ادامه دارد، به همین علت خودروساز اروپایی امیدوار است که 10 دستگاه از این سوپراسپرت را در سال 2023 تولید کرده و از اواخر سال به مشتریان تحویل دهد.

منبع : motor1.com

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.