معرفی ب‌ ام‌ و ، خاص‌­ترین محصول M

0

سال 2022 برای طرفداران ب ام و بسیار پربار و خوش یمن بوده است، چراکه علاوه بر معرفی ب‌ام‌و M3 تورینگ، ب‌ام‌و M2 و ب‌ام‌و M4 CSL، پنجاهمین سالگرد تولد برند M هم در سال جاری اتفاق افتاده است. به همین مناسبت، ب ام و تصمیم گرفته جانشین مدل افسانه‌­ای 3.0CSL را نیز در آخرین روزهای سال 2022 معرفی نماید.

ب ام و 3.0CSL که برای ادای احترام به کوپه سبک‌­وزن دهه 70 ساخته شده را می‌­توان خاص‌­ترین محصول M به‌شمار آورد.

طراحی ب ام و 3.0CSL

اجزای جلوپنجره با الگوی الماسی شکل طراحی شده و حاشیه آن همچون حاشیه شیشه­‌های جانبی با آلومینیوم مات تزئین شده است. همچون مدل اولیه، در کاپوت با چند برآمدگی مواجه هستیم.

چراغ‌های لیزری تطبیق‌­پذیر از ب‌ام‌و M4 CSL به عاریت گرفته شده، درحالی‌که اجزای زرد رنگ آن‌ها، یادآور مدل کلاسیک است. در نمای جانبی با گلگیرهای برآمده و رینگ‌های 20 و 21 اینچی در محورهای جلو و عقب مواجه هستیم، که با رنگ طلا2ی تزئین شده است و تایرهای سفارشی میشلن را به همراه دارد.

مهمترین شباهت ب ام و 3.0CSL به مدل کلاسیک را می­‌توان در نمای عقب مشاهده کرد، جایی که یک باله بزرگ با پهنای مساوی با بدنه نصب شده است، تا لقب همیشگی این خودرو یعنی بت موبیل یا خودروی بتمن را همچنان تداعی کند. یک باله سقفی هم برای این مدل نصب شده است، که در نسخه کلاسیک وجود نداشت.

بدنه ب ام و 3.0CSL با سفید Alpine Uni رنگ آمیزی شده و البته نقوش گرافیکی مختص مدل‌های M را نیز به همراه دارد. رنگ‌آمیزی بدنه این خودرو با روندی خاص انجام شده است و برخی قطعات فیبرکربن هم به صورت دستی ساخته می­‌شود.

در فضای کابین این کوپه نیرومند با صندلی‌های مسابقه­‌ای کربن، تریم CFRP در پوشش داخلی درها و اهرم تعویض دنده سفید رنگ مواجه هستیم.

مشخصات فنی ب ام و 3.0CSL

نیرومندترین پیشرانه شش سیلندر ساخته شده در باواریا، در زیر کاپوت ب ام و 3.0CSL نصب شده است. این پیشرانه 3 لیتری توئین توربو، اکنون 553 اسب‌­بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. توجه داشته باشید که خروجی گشتاور نسبت به M4 کامپتیشن یا M4 CSL به اندازه 100 نیوتن‌متر کاهش یافته است تا بتواند با گیربکس شش سرعته دستی هماهنگ شود.

می­‌توان انتظار داشت که ب ام و 3.0CSL بتواند ظرف 3.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد یعنی 0.2 ثانیه سریع‌تر از M4 CSL. شاید این تفاوت در نگاه اول چندان قابل توجه نباشد، اما توجه داشته باشید که در حال مقایسه دو خودرو با سیستم متفاوت جعبه‌دنده هستیم.

نیروی پیشرانه به محور عقب ارسال می‌­شود. سیستم تعلیق تطبیق­‌پذیر M، دیفرانسیل M روی محور عقب و ترمزهای کربن-سرامیک، از دیگر ویژگی‌های فنی ب ام و 3.0CSL است.

قیمت و برنامه تولید ب ام و 3.0CSL

ب‌ام‌و قصد دارد تنها 50 دستگاه 3.0CSL را ظرف سه ماه تولید کند. 30 دستگاه در اروپا باقیمانده و 8 دستگاه به آسیا ارسال خواهد شد. هنوز معلوم نیست که مقصد 12 دستگاه دیگر کجا باشد، ولی می‌­دانیم که قرار نیست این خودرو به ایالات متحده صادر شود. هریک از خودروها در مدت 10 روز ساخته می­‌شود.

با وجود ویژگی‌های جالب ب ام و 3.0CSL، این خودرو نمی­‌تواند انتظارات طرفداران خودروساز آلمانی برای معرفی جانشین M1 افسانه­‌ای در پنجاهمین سالگرد تاسیس M را برآورده سازد. هرچند که قیمت سرسام‌آور 750 هزار یورویی 3.0CSL چیزی از خودروهای سوپراسپرت کم ندارد و آن را به گران‌ترین محصول ب ام و تبدیل می­‌کند.

مترجم : باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.