محاسبه زمان مراجعه به معاینه فنی خودرو

0

مدیر روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به یک باور اشتباه درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها در میان مردم گفت: این باور غلط سبب می‌شود در ماه اول و آخر هر سال، صف طویل خودروها برای انجام معاینه فنی در مراکز پایتخت ایجاد شود.

محمدرضا گویا در توضیح این خبر افزود: در راستای مدیریت توزیع مراجعات به مراکز، کاهش معطلی شهروندان و ارائه خدمات مطلوب به آنها و بنا بر درخواست شهروندان از ابتدای آذرماه سال‌جاری در واحد امور مشتریان خدمات نوبت‌‌‌گیری تلفنی از طریق سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ امکان‌‌‌پذیر شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای اجرای این خدمت جدید ارائه نوبت در سه مرکز بیهقی، چمران و شقایق انجام و در صورت افزایش تقاضا تعداد مراکز نیز اضافه خواهد شد، گفت: البته امکان نوبت‌‌‌گیری اینترنتی از طریق سامانه «تهران من» یا سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به قوت خود باقی است و این روش تنها برای مشتریانی که برای مراجعه با وقت قبلی به اینترنت دسترسی ندارند، راه‌‌‌اندازی شده است. وی در خصوص به حداقل رسیدن زمان انتظار شهروندان برای اخذ معاینه فنی توضیح داد: در حال حاضر به مراکز معاینه فنی شهر تهران حدود ۴هزار دستگاه خودرو مراجعه می‌کنند و تقریبا تمام مراکز، فاقد صف انتظار هستند.

به این ترتیب شهروندان می‌توانند در کمتر از نیم ساعت نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند. مدیر روابط عمومی ستاد معاینه فنی با اشاره به افزایش مراجعات در ماه پایانی و ابتدایی هر سال افزود: این باور اشتباه وجود دارد که با ورود به سال جدید، تمام خودروهای نو بالای چهار سال مشمول معاینه فنی می‌‌‌شوند و باید بلافاصله برای اخذ معاینه فنی اقدام کنند؛ در حالی که برابر قانون خودروها از زمان تولید به مدت چهار سال از انجام معاینه فنی معاف بوده و شهروندان باید حتما به ماه تولید خودروی خود توجه کنند. بر همین اساس در آذر ماه، خودروهای تولید داخل آذرماه ۱۳۹۷ و ما قبل و نیز خودروهای وارداتی نوامبر ۲۰۱۸ و ماقبل مشمول معاینه فنی هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.