در حال حاضر قیمت کوییک دنده‌ای ساده‌ با مدل ۱۴۰۱ و کارکرد صفر در بازار آزاد، بین ۲۲۰ الی ۲۳۰ میلیون تومان تعیین شده است. از ابتدای پاییز تا انتهای فصل خزان، قیمت کوییک دنده‌ای ساده در بازار آزاد حدود ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. قیمت این خودرو در شرایط فروش سایپا معادل ۱۶۸.۲۴۲.۰۰۰ تومان اعلام شده است. بنابراین قیمت کوییک در کارخانه و بازار آزاد، اختلافی ۵۰ میلیون تومانی دارد.

در حال حاضر با بودجه‌ای در حدود ۱۷۰ میلیون تومان، قادر به خرید کوییک کارکرده از بازار آزاد نیستید اما به جای آن می‌توانید نسخه‌های کارکرده ساینا را بخرید. برای مثال خرید ساینا کارکرده با مدل ۱۳۹۵ و کارکرد ۱۲۰ هزار کیلومتر، ۱۶۵ میلیون تومان برای شما هزینه به همراه خواهد داشت. کوییک و ساینا از نظر قوای فنی و طراحی داخلی تفاوتی با یکدیگر ندارند و البته با خرید ساینا، یک صندوق عقب نیز نصیب شما می‌شود! برای خرید نسخه‌های کم کارکرد و جوان‌تر ساینا نیز به بودجه‌ای در حدود ۲۰۰ میلیون تومان نیاز خواهید داشت.

جدول قیمت کوییک ساده در بازار آزاد، آذرماه ۱۴۰۱:

مدل رنگ بدنه کارکرد قیمت
۱۳۹۹ سفید بدون رنگ کیلومتر۲۵٬۰۰۰ ۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
۱۳۹۹ مشکی بدون رنگ ۴۰٬۰۰۰ کیلومتر ۱۹۸٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
۱۴۰۰ سفید بدون رنگ ۱۲٬۰۰۰ کیلومتر ۲۱۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
۱۴۰۱ سفید بدون رنگ ۶٬۵۰۰ کیلومتر ۲۲۴٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

 

در مقایسه با کوییک دنده‌ای ساده، تعدد نسخه‌های کوییک R در بازار بیشتر است و به همین دلیل قیمت این خودرو در بازار کمتر از نسخه ساده رشد کرده است. قیمت کوییک R صفرکیلومتر در بازار با مدل ۱۴۰۱ حدود ۲۳۵ الی ۲۴۰ میلیون تومان است. بنابراین برای خرید کوییک R در مقایسه با کوییک ساده، نیاز به پرداخت ۵ الی ۱۰ میلیون تومان بیشتر خواهید داشت.

قیمت کوییک R در آخرین بخشنامه فروش سایپا معادل ۱۷۸.۱۸۸.۰۰۰ تومان اعلام شده است. با بودجه‌ای معادل ۱۸۰ میلیون تومان، تنها می‌توانید نسخه‌های کارکرده ساینا را خریداری کنید و برای خرید کوییک R کارکرده، به بودجه‌ای در حدود ۲۰۰ میلیون تومان نیاز خواهید داشت.

جدول قیمت کوییک R در بازار آزاد، آذرماه ۱۴۰۱:

مدل رنگ بدنه کارکرد قیمت
۱۳۹۹ سفید-مشکی بدون رنگ ۲۶٬۰۰۰ کیلومتر ۲۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
۱۴۰۰ مشکی-قرمز بدون رنگ ۲۷٬۰۰۰ کیلومتر ۲۱۸٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
۱۴۰۰ سفید-مشکی بدون رنگ ۱۲٬۰۰۰ کیلومتر ۲۲۳٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
۱۴۰۱ سفید-قرمز بدون رنگ ۹۰۰ کیلومتر ۲۳۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

 

کوییک از کارخانه بخریم یا بازار؟
پاسخ به این سوال، بستگی به فوریت نیاز شما دارد. در صورتی که هم‌اکنون نیازمند تملک یک خودرو هستید، گزینه مطلوب خود را با توجه به سطح بودجه انتخاب کرده و خریداری نمایید. با بودجه‌ای در حدود ۱۷۰ الی ۱۸۰ میلیون تومان، گزینه‌های کارکرده تیبا، تیبا ۲ و ساینا در اختیار شما هستند. با بودجه‌ای در حدود ۱۹۰ الی ۲۱۰ میلیون تومان نیز می‌توانید نسخه‌های کارکرده کوییک R یا کوییک ساده را خریداری کنید.

با این حال اگر برای خرید خودرو عجله ندارید، می‌توانید در شرایط فروش سایپا شرکت کنید و سه ماه را به این شرکت فرصت دهید تا اتومبیل شما را تحویل بدهد. کوییک یکی از خودروهای رند بازار است که طی چند سال اخیر تعداد بسیاری زیادی از آن به تولید رسیده است. بنابراین مشکلی در تولید و تحویل کوییک (حداقل تا این لحظه) وجود ندارد.

منبع:خودرو بانک