بهترین مدل پژو پارس برای خرید کدام است؟

0

کدام پژو پارس را بخریم؟

پژو پارس TU5 پژو پارس TU5 بخرم یا سمند ef7 تفاوت پژو پارس tu5 با پارس اتوماتیک قیمت پژو پارس TU5 مشخصات پژو پارس TU5 مزایا و معایب پژو پارس tu5 مشخصات فنی پژو پارس TU5 بهترین خودرو ایرانی تست خودرو مشاوره خرید خودرو معرفی خودرو مجله خودرو

بهترین مدل پژو پارس برای خرید کدام است؟ در این راهنمای خرید خودرو قصد داریم انواع پژو پارس را به یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم که تیپ‌های مختلف آن چه فرقی با یکدیگر دارند.

پژو پارس از آن خودروهایی است که حتی تکرار ۲۰ ساله هم نتوانسته از محبوبیت آن بکاهد. این خودرو را در حقیقت باید حاصل یک همکاری نیمه تمام بین شرکت‌های ایران خودرو و پژوی فرانسه بدانیم.

پس از موفقیت پژو ۴۰۵ در ایران، شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت امتیاز تولید محصول جدید این شرکت، پژو ۴۰۶ را نیز خریداری کند اما مذاکرات دو شرکت برای واگذاری خط تولید ۴۰۶ به ایران ثمری نداشت. این عدم موفقیت، مسئولان ایران خودرو را بر آن داشت تا برای طراحی خودروی جدید به نبوغ مهندسان وطنی اکتفا کنند. حاصل این طراحی که با الهام از پژو ۴۰۶ صورت گرفته بود، پژو پرشیا نام گرفت.

قیمت پژو پارس اتوماتیک مشخصات پژو پارس اتوماتیک معایب پژو پارس اتوماتیک مقایسه پژو پارس مقایسه خودرو مشاوره خرید خودرو مقایسه پژو پارس اتوماتیک با پارس سال قیمت پژو پارس سال مشخصات پژو پارس مصرف سوخت پژو پارس

پرشیا تا به امروز، زیباترین و موفق‌ترین فیس لیفت ارائه شده در خودروسازی ایران است. این خودروی لوکس آن روزها، آنچنان مورد استقبال واقع شد که مدیران ایران خودرو خیلی زود مقدمات صادرات آن را نیز فراهم کردند. در ابتدا قرار بود این خودرو به عربستان هم صادر شود و از آنجا که نام این خودرو در زبان عربی برشیا تلفظ می‌شد، مسئولان ایران خودرو نام سفیر را جایگزین پرشیا کردند. ولیکن مجوز صادرات این خودرو به عربستان صادر نشد و این خودرو با تغییر مجدد، پژو پارس نام گرفت.

پژو پارس از سال ۸۰ تا امروز در خط تولید ایران خودرو قرار داشته و همواره از پرفروش‌ترین محصولات بازار داخل بوده است. از تغییرات مهم این خودرو طی این سال‌ها، میتوان به تغییر تریم داخل کابین و داشبورد آن اشاره کرد. داشبورد جدید که طراحی زیبایی هم دارد به داشبورد سوناتایی معروف است. تمام خودروهای پژو پارس تولید شده از سال ۹۳ به بعد با این داشبورد عرضه شده‌اند.

در حال حاضر، پژو پارس در چهار مدل در بازار معاملات خودرو حضور دارد که در این مطلب قصد داریم با بررسی تیپ‌های مختلف و انواع پژو پارس، راهنمای خرید پژو پارس را به متقاضیان این خودرو ارائه کنیم.

مقایسه انواع پژو پارس و تفاوت تیپ‌های مختلف آن

در ادامه قصد داریم انواع پژو پارس را معرفی کنیم تا ببینیم که این تیپ‌های مختلف پژو پارس چه فرق اساسی با یکدیگر دارند و در شرایط فعلی، بهتر است کدام یک را خریداری کنیم.

پیش فروش محصولات ایران خودرو قیمت محصولات ایران خودرو فروش ویژه ایران خودرو شرایط فروش ایران خودرو حواله خرید محصولات ایران خودرو

۱. پژو پارس معمولی (پژو پارس سال)

برای معرفی بهترین مدل پژو پارس برای خرید باید همه نمونه‌های موجود آن را بررسی کنیم. پژو پارس معمولی که با نام پژو پارس سال هم شناخته می‌شود، مدل پایه و ارزانترین تیپ از این خودروست. بنابراین اگر برایتان سوال شده بود که فرق پژو پارس ساده و پژو پارس سال چیست؟ باید گفت که هر دو اسم متعلق به یک مدل پژو پارس هستند.

موتور به کار رفته در پژو پارس سال، موتور XU7 پژو ۴۰۵ است که ۸ سیلندر و ۱.۸ لیتر حجم دارد. این موتور قادر است ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور در پارس سال هم، همان مشکلات ۴۰۵ مانند سوزاندن واشر سرسیلندر را به همراه دارد.

سیستم انتقال قدرت این خودرو نیز بر عهده همان گیربکس پژو ۴۰۵، موسوم به BE1 است که یک گیربکس ۵ سرعته دستی است. این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه کند و طی ۱۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

در میان انواع پژو پارس این مدل رکوردار بیشترین میزان مصرف سوخت است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در حدود ۹.۲ لیتر گزارش شده است که آن را زمره خودروهای با مصرف سوخت بالا قرار می‌دهد. علاوه بر این یکی دیگر از نقاط ضعف این خودرو سروصدای بیش از حد موتور، خصوصا در سرعت‌های بالا است که میتواند در سفرهای طولانی آزار دهنده باشد.

امکانات این خودرو در حد یک مدل پایه است و تنها به چند مورد خلاصه میشود. کیسه هوای سرنشینان جلو، دکمه های کنترلی بر روی فرمان و سیستم تهویه هوای اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب از جمله این امکانات است.

بر اساس داده‌های دیوار، قیمت پژو پارس سال در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود ۳۲۰ میلیون تومان است.

۲. پژو پارس LX TU5

تعمیرات تخصصی پژو 405 تعمیرات تخصصی پژو پارس آموزش مکانیک خودرو باز کردن داشبورد پژو 405 باز کردن داشبورد پژو پارس مشکلات پژو پارس باز كردن داشبورد پارس جدید باز كردن درب داشبورد پارس طريقه باز كردن داشبورد سمند صداگیری داشبورد پژو پارس صداگیری داشبورد پژو 405 آموزش صداگیری خودرو مرکز صداگیری خودرو

یکی دیگر از گزینه‌های مقایسه انواع پژو پارس و از قضا پرطرفدارترین تیپ این خودرو، همین تیپ LX است. این خودرو از نظر فنی و امکانات و تجهیزات متفاوت از پژو پارس سال است. موتور به کار رفته در این خودرو، TU5 و ۱.۶ لیتری پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است که میتواند ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

افزایش ۸ واحدی قدرت موتور به دلیل گشتاور پایین‌تر فرصتی برای عرض اندام نداشته و LX نسبت به پارس سال در سواری دچار نوعی کرختی است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۳.۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

ارمغان این موتور برای پارس LX صدای موتور کمتر، خرابی‌های کمتر و مصرف سوخت پایین‌تر است. مصرف سوخت ترکیبی این تیپ محبوب پژو پارس ۷.۱ لیتر عنوان شده است.

در میان تیپ‌های مختلف پژو پارس، LX مجهزترین خودرو محسوب می‌شود. برخی از امکانات این خودرو عبارتند از: کیسه هوای راننده، دزدگیر هوشمند، ایموبلایزر، سیستم‌های پایداری و ترمز ABS، EBD و EBA، تنظیم برقی و گرمکن صندلی راننده، بالابرهای برقی شیشه‌های جلو و عقب، پاور ویندو، آینه های جانبی راهنما دار تاشو خودکار، سیستم سنسور دنده عقب، سیستم تهویه هوای مطبوع دستی، فرمان هیدرولیکی و چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم نور.

جالب است بدانید تیپ LX پژو پارس، معمولا بیش‌ترین اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را دارد!

تفاوت پژو پارس سال با TU5 چیست؟

آشنایی با موتور tu5 تعمیرات تخصصی موتور tu5 قیمت موتور TU5 مشخصات موتور tu5 مشکلات موتور TU5 معایب و مزایای موتور TU5 آموزش تعمیر موتور EF7 مشخصات موتور EF7 موتور EF7 ساخت کجاست موتور EF7 دنا معایب موتور ef7 بنزینی

اولین و اساسی‌ترین فرق پژو پارس سال با TU5 در موتور این دو خودرو است. پژو پارس سال از موتور XU7 بهره ‌می‌برد و این درحالی است که موتور نسخه LX از نوع TU5 معروف است. البته که حجم موتور پژو پارس سال بیشتر است و مصرف بنزین بالاتری هم دارد. در تجهیزات و امکانات نیز وضع پژو پارس LX TU5 بهتر است.

بر اساس داده‌های دیوار، قیمت پژو پارس LX TU5 در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود ۳۹۰ میلیون تومان است.

۳. پژو پارس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک TU5 علت تقه گیربکس cvt تقه زدن گیربکس اتوماتیک 206 بررسی پژو پارس اتوماتیک قیمت پژو پارس اتوماتیک مشخصات پژو پارس اتوماتیک معایب پژو پارس اتوماتیک مصرف سوخت پژو پارس اتوماتیک مشکلات گیربکس پژو پارس اتومات پژو پارس اتومات بخریم یا ال نود اتوماتیک مقایسه پژو پارس اتوماتیک با پارس سال پژو پارس اتوماتیک سال جدید آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک معایب گیربکس CVT معایب گیربکس اتوماتیک پژو 207 مجله خودرو

سومین گزینه در مطلب تفاوت پژو پارس ها می‌رسد به خودروی پژو پارس اتومات. در سال ۱۳۸۹، ایران خودرو پژو پارس را با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تولید و به بازار عرضه کرد. این خودرو که جزو نخستین خودروهای دنده اتومات تولید داخل است، به جز جعبه‌دنده از نظر مشخصات فنی موتور تفاوت چندانی با مدل LX ندارد.

شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۴.۲ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن در حدود ۸.۲ لیتر است. به ازای اضافه کردن گیربکس اتوماتیک، EBD از سیستم ترمز این خودرو کم شده و دیگر خبری از تاشو خودکار در آینه های جانبی نیست.

بر اساس داده‌های دیوار، قیمت پژو پارس اتوماتیک در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود ۴۴۵ میلیون تومان است.

۴. پژو پارس ELX

قیمت خودرو در بازار آزاد اعلام شد

در مقایسه انواع پژو پارس، پرقدرت‌ترین، پرشتاب‌ترین و کم مصرف‌ترین مدل، پارس ELX است. تولید پارس ELX که به موتور زانتیایی معروف است، از سال ۱۳۸۴ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۲ ادامه داشت.

پیشرانه این خودرو، موتور زانتیا با حجم ۱۷۶۱ سی‌سی است که می‌تواند ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس BE3 که از نوع ۵ سرعته و دستی است، وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. شتاب صفر تا صد پارس ELX برابر با ۹ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۲ لیتر است و استاندارد آلایندگی یورو ۳ دارد.

ایران خودرو در سال ۹۲ تولید ELX موتور زانتیایی را متوقف کرد و به جای آن موتور قدیمی و پر استهلاک XUM را در این تیپ جایگزین کرد. این موتور هم حجم خروجی کمتری دارد و هم مصرف سوخت بالاتری. شاید نصب این موتور و کم شدن استقبال مردم از این مدل باعث شد تا در نهایت در سال ۹۶ خط تولید ELX متوقف شود.

از نظر تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی، ELX تقریبا با پارس LX در یک سطح است. قیمت‌گذاری بر روی این مدل از پارس بازه وسیعی را شامل می‌شود، چرا که بسیاری از مالکان این تحفه پژو پارس قیمت‌های میلی بر روی خودروی خود گذاشته و بازار کاذبی برای این خودرو ایجاد کرده‌اند!

تفاوت پژو پارس ELX با TU5 در چیست؟

قیمت پژو پارس اتوماتیک مشخصات پژو پارس اتوماتیک معایب پژو پارس اتوماتیک مقایسه پژو پارس اتوماتیک مقایسه پژو پارس با جک j4 قیمت جک J4 مشخصات جک J4 مقایسه جک J4 معایب و مزایای جک J4 مقایسه خودرو مشاوره خرید خودرو

اولین فرق پژو پارس ELX با TU5 در موتور آن‌هاست. موتور پژو پارس ELX از نوع XUM است. همچنین، حجم موتور این خودرو نیز نسبت به نسخه TU5 بیشتر است. مصرف پژو پارس ELX نیز در بین انواع پژو پارس کمترین است.

قیمت پژو پارس ELX صفر در بازار در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود ۳۵۰ میلیون تومان است.

بهترین مدل پژو پارس برای خرید کدام است؟

در مطالب ارائه شده تفاوت پژو پارس ها مورد بررسی قرار گرفت. در پایان اگر به دنبال خرید یکی از انواع پژو پارس هستید، توصیه می‌شود به این نکات توجه کنید:

  • اگر پژو پارس دوست دارید و حتما خودروی دنده اتومات می‌خواهید، تکلیف مشخص است و تنها باید متناسب با بودجه‌‌تان، از بین مدلهای کارکرده و یا صفر خودروی خود را انتخاب کنید!
  • اگر میانسال هستید و خودرو را برای استفاده خانوادگی می‌خواهید و یا در هر سن و سالی که هستید آرامش اصل اول رانندگی شماست، در صورتیکه بودجه کافی در اختیار دارید، پژو پارس LX بهترین انتخاب برای شماست. اگر هم بودجه کمتری دارید باید به سراغ پژو پارس سال بروید.
  • اگر جوانید و عاشق سرعت و هیجان در رانندگی، فقط پارس ELX موتور زانتیایی می‌تواند شما را راضی کند. در خرید آن شک نکنید!

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات خوبی از انواع پژو پارس و فرق تیپ‌های مختلف آن با یکدیگر در اختیارتان قرار داده باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.