دلایل روشن شدن چراغ ترمز ABS چیست؟

0

سیستم ترمز ABS یا سیستم ترمز ضد قفل، ضد لغزش هم ممکن است مثل دیگر قسمت‌های خودرو دچار اشکال شود که در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم. تعدادی از این اشکالات منجر به روشن شدن چراغ هشدار آن می‌شود روشن شدن این چراغ هشدار حتی می‌تواند نشانه پایین آمدن سطح روغن ترمز باشد.

صدای خرخر ماشین از کجاست علت صدای خرخر هنگام ترمز گرفتن علت روشن شدن چراغ abs پراید اطلاعات فنی خودرو روشن شدن چراغ ای بی اس آموزش مکانیک خودرو علت ضعیف شدن ترمز

چراغ هشدار دهنده ABS روشن شده است

اگر تنها چراغ هشدار دهنده ABS روشن شده است و هیچ چراغ دیگری روشن نشده است به سادگی معلوم می‌شود که ایراد مربوط به خود سیستم ABS است تا سیستم ترمز علتش هم معلوم است زیرا این هشدار از کامپیوتر سیستم ABS ترمز خودرو صادر می‌شود. این مشکل اغلب یک مشکل برقی یا الکتریکی از قبیل خرابی سنسور سرعت چرخ، خرابی رله تغذیه کننده مدار یا پمپ سیستم ABS یا در بعضی موارد کم بودن سطح روغن ترمز در سیستم ABS ای است که دارای منبع اختصاصی می‌باشد.

اگر چراغ آلارم ABS روشن شود

اگر چراغ هشدار سیستم ABS ترمز خودروی شما روشن شود و هیچ هشدار دیگری نداشته باشید در این صورت سیستم ABS ترمز شما کار نخواهد کرد ولی ترمز عمل می‌کند.

خودرو برای رانندگی در وضعیت عادی در شهر احتمالاً امنیت لازم را دارد می‌تواند با آن در شهر و با سرعت پایین رانندگی کند ولی وقتی که مجبور می‌شود در وضعیت بدی ترمز بگیرد باید به یاد داشته باشد که ترمز ABS ندارد و یک سیستم ترمز معمولی در دست شماست ممکن است کمی آب موجب سر خوردن خودرو شود بدین سبب باید با احتیاط زیادی رانندگی کنید.

ولی اگر چراغ هشدار دیگری همراه با آن روشن شود آنگاه ممکن است ترمز خودروی شما ایرادی پایه‌ای داشته باشد. مشکل می‌تواند جدی‌تر از آن باشد که فکرش را می‌کنید ممکن است سیستم هیدرولیک ترمز مشکل دار شده باشد یا شاید سطح روغن ترمز کم شده باشد و یا فشار روغن کاهش پیدا کرده باشد. در این حالت به احتمال زیاد خودروی شما حتی برای رانندگی تا فروشگاهی که در نزدیکی منزل شما قرار دارد هم ایمن نیست.

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که خودرو را به کمک یدک کش یا جرثقیل به تعمیرگاه ببرید. چون اگر واقعاً ایرادی در سیستم ترمز شما وجود داشته باشد ممکن است درست زمانی که به ترمز نیاز دارید کار نکند و جان خود و دیگران را به خطر بیندازید.

ترمز abs پژو پارس تعمیر ترمز abs پژو پارس تعمیرات تخصصی پژو پارس تعمیرات تخصصی پژو 405 تعمیرات تخصصی سمند مشکلات ترمز خودرو آموزش تعمیر ABS عیب یابی ترمز abs روشن شدن چراغ abs روشن شدن چراغ ترمز دستی 405 علت روشن شدن چراغ abs پژو 405 روشن شدن چراغ ABS سمند فیوز abs پژو 405

به یاد داشته باشید که وقتی خودرو روشن می‌شود فشار روغن در لوله‌های ارتباطی به وسیله بوستر افزایش می‌یابد که این فشار بالا خود موجب ایجاد یا بیشتر شدن نشتی می‌شود یعنی وقتی که خودرو را روشن می‌کنید احتمال دارد که ترمز را چک کنید و ببینید کار می‌کند پیشرانه خودرو روشن شده است و فشار روغن زیاد شده و نشتی که قبلاً وجود نداشته یا کم بوده است در اثر فشار زیاد جاری می‌شود و همانگونه که روغن به بیرون نشت پیدا می‌کند سطح روغن ترمز کاهش می‌یابد تا جاییکه این کمبود روغن ترمز منجر به کاهش فشار و صفر شدن فشار می‌شود و عملاً خودروی شما ترمزی ندارد که آنرا متوقف نماید.

و متاسفانه این اتفاق وقتی رخ می‌دهد که شما در حال رانندگی هستید و شاید فاجعه‌ای رخ خواهد داد به همین علت باید از سوار شدن به خودرویی که دچار چنین شرایطی است خود داری نمایید و آنرا به تعمیرگاه منتقل نمایید.

نکته: یکی از آلارم هایی که بیشتر همه با آن رو به رو می‌شوند هشدار خورده شدن یا تمام شدن لنت ترمز است که این آلارم مانند شکل بالاست ولی زمانی رخ می‌دهد که شما پای خود را روی پدال ترمز فشار می‌دهید. که در این خصوص هم باید حساس باشید لذا اگر لنت ترمز شما به قسمت فلزی برسد دیسک ترمز گرانقیمت شما خراب می‌شود و هزینه هنگفتی روی دست شما خواهد گذاشت.

منبع: دنیای خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.