نسل جدید هوندا بریز

0

شرکت هوندا در چین، دو مدل تقریباً مشابه با اسامی CR-V و بریز را با کمک شرکای خود یعنی دانگ‌­فنگ هوندا و گک هوندا تولید می‌­کند. البته برخلاف هوندا CR-V که در اکثر نقاط جهان برای مخاطبان آشناست، دوقلوی این خودرو یعنی هوندا بریز، تنها در چین به فروش می­‌رسد.


پس از معرفی نسل ششم هوندا CR-V در اواخر تابستان، اکنون نوبت به نسل دوم هوندا بریز رسیده تا وارد میدان شود.
هوندا بریز – Breeze – سه سال پیش وارد بازار شده اما هنوز نتوانسته نسبت به CR-V نسخه چین مشتریان بیشتری به دست آورد، چراکه سال گذشته هوندا توانسته 214 هزار دستگاه CR-V و 166 هزار دستگاه بریز را در چین به فروش برساند. پس از معرفی نسل ششم هوندا CR-V در اواخر تابستان، اکنون نوبت به نسل دوم هوندا بریز رسیده تا وارد میدان شود.

همچون گذشته، اختلاف هوندا بریز با CR-V به چند تفاوت ظاهری خلاصه شده، که به جزئیات متفاوت نمای جلو، قطعات همرنگ بدنه، سپر عقب و ابعاد کوچک‌تر چراغ‌های عقب با گرافیک متفاوت، خلاصه شده است.
طول، عرض و ارتفاع هوندا بریز به ترتیب 4.716، 1.866 و 1.68 متر اعلام شده است، که نسبت به CR-V، تنها 13 میلی‌متر افزایش در طول نشان می‌دهد.

فضای کابین هوندا بریز هم مشابه با CR-V طراحی شده و تنها دوخت صندلی‌ها، متفاوت است. هوندا بریز در بازار چین با دو یا سه ردیف صندلی قابل سفارش خواهد بود.
هوندا بریز به پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ با 193 اسب­‌بخار قدرت و 243 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که نیروی خود را از طریق گیربکس CVT به محور جلو یا تمام چرخ‌ها انتقال می­‌دهد. مشابه این چیدمان فنی را می‌­توان در CR-V هم مشاهده کرد. حداکثر سرعت هوندا بریز، 188 کیلومتر برساعت خواهد بود.

هوندا قصد دارد نسخه هیبرید e:HEV و پلاگین-هیبرید e:PHEV از شاسی‌بلندهای دوقلو را در آینده نزدیک عرضه کند.
فروش نسل دوم هوندا بریز از اواخر دسامبر در چین آغاز می­‌شود، اما از قیمت این خودرو اطلاعی در دسترس نیست. البته نسل جدید هوندا CR-V با قیمت 26.600 الی 35.800 به فروش می­‌رسد. انتظار داریم که قیمت بریز هم در محدوده نزدیک با این خودرو تعیین شود.

منبع : autoreview.ru

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.