طرز تهیه دسر هندوانه ای |دسر شب یلدا

0

دسر سه رنگ هندوانه ای مخصوص پذیرایی در شب یلداست که دستور تهیه بسیار راحتی نیز دارد. در این مطلب با طرز تهیه دسر هندوانه ای آشنا می‌شوید.

دسر مجلسی طرز تهیه انواع دسر دسر زمستونی خوشمزه مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی طرز تهیه دسر هندوانه ای

همان‌طور که می‌دانیم شب یلدا یکی از سنت‌های کهن ماست. در این شب بلند خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند و در کنار هم میوه و تنقلات مخصوص این شب را میل می‌کنند. یکی از معروف‌ترین خوراکی‌های این شب از قدیم تا به امروز انار و هندوانه است. بسیار زیباست که در کنار خود این میوه‌ها از دسرهایی استفاده کنید که تزیینی شبیه به انار یا هندوانه دارند.

تهیه این دسرها معمولا زمان‌بر و با صرف هزینه زیاد است؛ ولی ما در این مطلب می‌خواهیم به آموزش دسر یلدایی زیبا به شکل هندوانه بپردازیم که تهیه آن‌ها بسیار راحت است؛ همچنین نیازی به تهیه مواد اولیه گران‌قیمت ندارد.

 

مواد لازم برای تهیه دسر هندوانه ای

شیر: یک سوم لیوان

خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم

پودر ژلاتین: ۲ قاشق غذاخوری سرپر

آب سرد: یک سوم لیوان

کره: ۱۰۰ گرم

شکر: یک لیوان

شکلات سفید: ۲۲۰ گرم

رنگ خوراکی (سبز و قرمز) : به میزان لازم

 

طرز تهیه دسر هندوانه ای

۱ ـ ابتدا پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کنید؛ سپس آن را روی بخار کتری یا سماور بگذارید تا ژلاتین به صورت بن ماری حل و کاملا شفاف و یکدست شود.

۲ ـ شیر + شکر+ خامه صبحانه + کره را داخل یک قابلمه بریزید و مخلوط کنید؛ سپس قابلمه را روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا مواد به جوش بیاید.

۳ ـ بعد از اینکه مایه داخل قابلمه چهار دقیقه جوشید، اجاق گاز را خاموش کنید؛ سپس شکلات سفید را همراه با ژلاتین حل شده به قابلمه دسر اضافه کنید و اجازه بدهید شکلات حل شود؛ سپس خوب مواد را به هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

۴ ـ مایه دسر را به سه قسمت زیاد، متوسط و کم تقسیم کنید و داخل کاسه‌های جداگانه بریزید. به مایه بیشتر رنگ خوراکی قرمز و به مایه متوسط رنگ خوراکی سبز اضافه کنید و مایه کمتر هم سفید باقی بماند.

۵ ـ داخل یک ظرف یا قالب مستطیل شکل را با نایلون بپوشانید؛ سپس مایه سبز رنگ را کف قالب بریزید و به مدت ده دقیقه داخل یخچال بگذارید تا ببندد. بعد مایه سفید را روی لایه سبز بریزید و دوباره قالب را به مدت ده دقیقه داخل یخچال بگذارید.

در مرحله آخر مایه قرمز رنگ را روی لایه سفید بریزید و قالب را به مدت ۵ ساعت داخل یخچال بگذارید تا دسر شما کاملا ببندد و سفت شود. بعد از این مدت دسر را از قالب خارج کنید و به صورت دلخواه برش بزنید و برش‌های رنگی را داخل ظرف سرو بچینید. برای تزیین می‌توانید از شکلات چیپسی به جای تخم هندوانه استفاده کنید و آن را روی قسمت قرمز رنگ دسر بچینید، نوش جان.

منبع: برترین‌ها

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.