معرفی پیکاپ L7 پلاس دیار خودرو +عکس و مشخصات

0

شرکت دیارخودرو، که قبلا محصولاتی همانند وانت دیر (Deer) و همچنین پیکاپ‌های وینگل 3 و وینگل 5 را در ایران عرضه کرده است، حالا نخستین اطلاعات از محصول جدید خود را با نام دیار L7 Plus ارائه داده که بزودی آماده تولید می‌شود و احتمالا با برند زیرمجموعه ایساتیس موتور نیز به بازار کشورمان عرضه خواهد شد.

 تازه های خودرو در ایران
 بهترین پیکاپ در ایران
 بهترین وانت پیکاپ
 اخبار دیار خودرو
 قیمت محصولات دیار خودرو
 مجله خودرو
 قیمت پیکاپ L7 پلاس
 مشخصات پیکاپ L7

هجوم پیکاپ های ZX به ایران

پیکاپ L7 پلاس، محصولی از شرکت خودروسازی ZX AUTO بوده و در بازار چین و اکثر بازارهای صادراتی، این خودرو را با نام ترالورد (Terralord) می‌شناسند. بعد از معرفی خانواده کاپرا در ایران (شامل مدل‌های کاپرا، کاپرا 2 و سپس کاپرا نیوفیس) و همچنین بعد از آمدن پیکاپ G9 به بهمن موتور، که هردوی آنها از محصولات ZX AUTO هستند، تصور می‌کردیم که سایر پیکاپ‌های «زد ایکس اتو» نیز توسط بهمنی‌ها عرضه می‌شود اما ظاهرا بخت با دیار خودرو، بیشتر یار بوده است!

نکته جالب دیگری که درباره پیکاپ L7 پلاس دیار خودرو وجود دارد، این است که از چندین سال قبل، شرکت‌های مختلفی برای آوردن آن به بازار ایران تلاش کرده بودند. اولین قدم را شرکت بهمن موتور برداشته بود؛ این شرکت در سال 1396 خبر داد که می‌خواهد پیکاپ ترالورد را به ایران بیاورد که البته هیچگاه موفق به انجام دادن این کار نشد.

سپس در سال 1399 و در جریان بازدید استاندارد کرمان از منطقه ویژه اقتصادی ارگ بم، یکبار دیگر با پیکاپ ترالورد مواجه شدیم. در آن زمان خیلی‌ها تصور می‌کردند که این پیکاپ، محصول جدید ریگان خودروست اما ریگان بلافاصله واکنش نشان داد و رسما همه چیز را تکذیب کرد.

 تازه های خودرو در ایران
 بهترین پیکاپ در ایران
 بهترین وانت پیکاپ
 اخبار دیار خودرو
 قیمت محصولات دیار خودرو
 مجله خودرو
 قیمت پیکاپ L7 پلاس
 مشخصات پیکاپ L7

مشخصات فنی پیکاپ L7 پلاس

پیکاپ L7 Plus دیار خودرو، ظاهرا به پیشرانه 2.4 لیتری تنفس‌طبیعی Sirius میتسوبیشی مجهز شده و 150 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه در واقع نسخه‌ای ارتقایافته از موتور 4G69 گریت‌وال وینگل 5 است و با کد 4K22D4M شناخته می‌شود. قدرت و گشتاور این موتور، به ترتیب، 15 اسب‌بخار و 30 نیوتن‌متر بیش‌تر شده است.

از آن‌جایی که پیشرانه پیکاپ L7 Plus فاقد سیستم توربوشارژ است، در سطح میانه بازار پیکاپ‌ها قرار می‌گیرد و انتخابی اقتصادی است. طول محصول حدود 5431 میلی‌متر است و بر روی چرخ‌های 265/65R17 سوار شده است.

امکانات پیکاپ L7 پلاس

امکانات و تجهیزات پیکاپ L7 Plus عبارتند از سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، سیستم ترمز کمکی EBA، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی یا HAC HDC، قفل دیفرانسیل ساخته شرکت Eaton، فرمان برقی، دو کیسه هوا، سیستم صوتی، نمایشگر 8.5 اینچی به همراه بلوتوث و GPS، دکمه‌های کنترلی روی فرمان و … .

پیکاپ L7 Plus به احتمال زیاد از اوایل سال 1402 عرضه می‌شود. انتظار می‌رود که در آینده، نسخه دیزلی این محصول نیز با گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه شود.‌ نسخه اتوماتیک آن، امکانات بیش‌تری همچون سنسور باران، دوربین 360 درجه، کنترل سرعت در سراشیبی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو و تنظیمات برقی صندلی راننده را ارائه خواهد داد.

 تازه های خودرو در ایران
 بهترین پیکاپ در ایران
 بهترین وانت پیکاپ
 اخبار دیار خودرو
 قیمت محصولات دیار خودرو
 مجله خودرو
 قیمت پیکاپ L7 پلاس
 مشخصات پیکاپ L7

رقیبان دیار L7 پلاس در ایران

قبل از هر چیز، این احتمال وجود دارد که پیکاپ L7 پلاس، در سال‌های آینده، با گیربکس اتوماتینک نیز به کشورمان بیاید. پس با این پیش‌فرض، تعداد رقیبان چینی وانت دیار خودرو، بیشتر و بیشتر می‌شوند.

جدی‌ترین رقیب مستقیم پیکاپ L7 پلاس را باید پیکاپ G9 از شرکت بهمن موتور بدانیم چراکه مشترکات فنی متعددی، میان این دو محصول وجود دارد. دومین رقیب این خودرو، قطعا نسل جدید فوتون تونلند است که برای نخستین‌بار به گیربکس اتوماتیک مجهز شده. البته نسخه دیزلی تونلند با گیربکس دستی، پتانسیل زیادی برای رقابت با L7 پلاس خواهد داشت.

سومین رقیب این محصول را باید در خانواده کرمان موتور جستجو کنیم؛ کرمانی‌ها در کنار عرضه T8 با گیربکس دستی، می‌خواهند در سال 1402 نسخه اتوماتیک این وانت را هم با نام T8 PRO به ایران بیاورند و قطعا با آمدن این محصول فیس‌لیفت شده، کار برای پیکاپ L7 پلاس سخت‌تر می‌شود.

قیمت پیکاپ L7 پلاس دیار خودرو

قبل از هرچیز، باید بدانید که در بازار چین، پیکاپ ترالورد، دیگر با موتور تنفس طبیعی فروخته نمی‌شود و خریداران باید یا موتور 2.5 لیتری توربو دیزلی را سفارش دهند یا باید از موتور 2.4 لیتری توربوشارژ بنزینی استفاده کنند. نسخه دیزلی این پیکاپ، حدود 98 تا 113 هزار یوآن می‌ارزد حال آنکه قیمت نسخه توربو بنزنی ترالورد، در مدل‌های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل، حدود 95 تا 116 هزار یوآن است. پس بصورت کلی، می‌توان چنین گفت که قیمت پیکاپ L7 پلاس دیار خودرو، حدود 14 تا 17 هزار دلار می‌شود.

منبع : باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.