جزئیات فروش خودروهای وارداتی

0

برنامه وزارت صمت برای واردات خودرو تا ۶ ماه آینده مشخص شد. با توجه به اظهارات سخنگوی صمت برنامه فروش فوری محصولات وارداتی برندهای جهانی خودروساز نیز مورد توجه وزارت صمت قرار دارد.

امید قالیباف سخنگوی صمت گفت: وزارت صمت برای تنظیم بازار برنامه های متعددی در دست دارد.

سخنگوی صمت می گوید برنامه فروش فوری محصولات وارداتی برندهای جهانی خودروساز نیز مورد توجه وزارت صمت قرار دارد.

او می گوید در بازه ۶ ماهه پیش رو برای واردات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو برنامه‌ریزی شده است.

قالیباف افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در ۳ ماهه باقی‌مانده امسال ۱۰۰ هزار دستگاه و به همین تعداد هم در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۲ خودرو از طریق واردات تأمین می‌شود.

بازه تحویل خودروهای وارداتی نیز از سوی سخنگوی صمت اعلام شد. براساس اظهارات قالیباف تحویل خودروهای وارداتی در دو بازه ۳ و ۶ ماهه خواهد بود. سخنگوی صمت تصریح کرد: متقاضیانی که از طریق بورس کالا خرید می‌کنند ۳ تا ۶ ماه بعد از زمان خرید، خودروی آنها تحویل داده شود که این زمان با توجه به ساخت خودرو و حمل آن طبیعی است.

قالیباف تاکید کرد: امسال حدود ۱۰ درصد از خودروهای وارداتی به صورت تحویل فوری به فروش خواهد رسید.

اما چالش ارزی همچنان یکی از دست اندازهای مسیر ورودی خودرو به کشور است اما سخنگوی وزارت صمت در مورد نحوه تأمین ارز واردات خودرو می گوید: در آیین‌نامه واردات خودرو روش‌های مختلفی برای تأمین ارز قید شده که در مجموع ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کرده است اما نکته مهم این است که تأمین ارز از منشأ خارج کشور خواهد بود.

قالیباف در ارتباط با افزایش قیمت خودروها در بازار می گوید نرخ ارز تاثیر مستقیم روی قیمت خودروها در بازار دارد و قیمت بازاری خودروها از نرخ ارز تبعیت می کند. اما آنچه شاهد آن هستیم افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد است و قیمت شرکت‌های خودروساز افزایش نیافته است.

قالیباف می گوید علاوه بر بحث واردات وزارت صمت برای تنظیم بازار خودرو برنامه‌های متعدد دیگری نیز در دستورکار دارد که به زودی اعلام خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.