ماجرای تجاوز‌های سریالی به زنان و دختران شیرازی چه بود؟

0

رسیدگی به این پرونده از شهریورماه سال ۱۴۰۰ با شکایت خانواده‌ای در دادگستری شیراز آغاز شد. اعضای این خانواده در شرایطی که در پارک دراک حضور داشتند، طعمه ۳ جوان خشن شدند. آنطور که آن‌ها می‌گفتند، مهاجمان با تهدید چاقو اموال‌شان را سرقت کردند و در ادامه با جدا کردن مردان، زنان و دختران آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

۳ پسر جوان که در تفرجگاه‌های اطراف شیراز با سلاح سرد به خانواده‌ها حمله کرده و ضمن سرقت اموال‌شان، به زنان و دختران تجاوز می‌کردند، در زندان عادل‌آباد شیراز اعدام شدند.

به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از شهریورماه سال ۱۴۰۰ با شکایت خانواده‌ای در دادگستری شیراز آغاز شد. اعضای این خانواده در شرایطی که در پارک دراک حضور داشتند، طعمه ۳ جوان خشن شدند. آنطور که آن‌ها می‌گفتند، مهاجمان با تهدید چاقو اموال‌شان را سرقت کردند و در ادامه با جدا کردن مردان، زنان و دختران آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار دادند.
بهترین و ماهرترین وکیل در تهران با بیش از 20 سال تجربه موسسه حقوقی مجد

به دنبال این شکایت، به دستور بازپرس ویژه دادسرای جنایی و جرائم امنیتی دادسرای شیراز پرونده‌ای در این‌باره تشکیل و تلاش‌ها برای شناسایی و دستگیری متجاوزان آغاز شد.

تجاوز‌های سریالی
در حالی که تحقیقات کارآگاهان پلیس ادامه داشت، شکایت مشابهی ثبت شد. این بار علاوه بر پارک دراک، حوادث مشابهی در تفرجگاه‌های جاده صدرا و اکبرآباد شیراز اتفاق افتاد. بررسی اظهارات شاکیان جدید نشان می‌داد که آن‌ها نیز از سوی ۳ نفر مورد تعرض قرار گرفته‌اند.

مشخصاتی که آن‌ها از متجاوزان می‌دادند نشان می‌داد که آن‌ها همان متجاوزان تحت تعقیب پارک دراک هستند که این بار زنان و دختران دیگری را طعمه خود قرار داده‌اند. هرچه تحقیقات پلیس ادامه پیدا می‌کرد، مأموران به اطلاعات دقیق‌تری از متهمان دست پیدا می‌کردند. تا اینکه در شرایطی که یک ماه از تشکیل نخستین پرونده گذشته بود، مأموران در مهرماه سال ۱۴۰۰ موفق شدند ۳ متهم را دستگیر کنند.

اعترافات تکان‌دهنده
۳ پسر جوان زمانی که با شاکیان‌شان مواجه شدند، به ناچار به اتهامات‌شان اعتراف کردند. براساس اعترافات دستگیرشدگان، آن‌ها با پرسه زدن در اطراف تفرجگاه‌های خلوت، وقتی افرادی را می‌دیدند که در حال تفریح بودند، با تهدید چاقو و قمه اموال آن‌ها را سرقت می‌کردند و زنان و دختران را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند.

آن‌ها بیشتر تلاش می‌کردند زنان و دختران را به‌عنوان طعمه انتخاب کنند، اما اگر مردی هم همراه آن‌ها بود، دست و پای او را می‌بستند و با تهدید، او را وادار به سکوت می‌کردند.

پرونده متهمان با صدور کیفرخواست به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس فرستاده شد. در جلسه محاکمه ۸ شاکی پرونده یک به یک شکایت‌شان را مطرح کردند و خواستار مجازات متجاوزان شدند.

برخی از آن‌ها گفتند که حادثه تلخی که برای‌شان پیش آمده مسیر زندگی‌شان را تغییر داده است. شب‌ها کابوس می‌بینند و از آن زمان تاکنون به‌دلیل آسیب روحی که دیده‌اند تحت نظر روانپزشک قرار دارند. در پایان جلسه محاکمه، قضات دادگاه هر ۳ نفر را مجرم تشخیص داده و به اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم کردند.

این رأی با اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان نیز رأی دادگاه را تأیید کردند و پرونده به واحد اجرای احکام فرستاده شد.

صبح روز پنجشنبه سرانجام زمان اجرای حکم فرا رسید. ۳ متجاوز پای چوبه دار منتقل و بعد از انجام تشریفات قانونی به دار مجازات آویخته شدند تا پرونده زندگی‌شان برای همیشه بسته شود.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس‌کل دادگستری استان فارس، این پرونده ازجمله پرونده‌های مهم استان بود که در دبیرخانه پرونده‌های مهم استان مورد رصد مدیریتی قرار داشت و در کمترین زمان ممکن با دقت کامل و مطابق تشریفات قانونی رسیدگی و منجر به صدور حکم و اجرای مجازات محکومان شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.