ده تعمیر خودرویی که نباید خودتان دست بزنید!

0

هیچ چیزی اذیت کننده تر و بدتر از این نیست که با شور و اشتیاق خاصی تلاش کنید مشکل خودرویتان را خودتان برطرف کنید و بعد از شروع کار، متوجه شوید کاری که شروع کرده‌اید بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردید.

بله، حق با شماست، برخی تعمیرات وجود دارند که به راحتی داخل پارکینگ خانه خود می‌توانید انجام دهید، ولی این که بدانید چه زمانی باید کار را به کاردان بسپارید اهمیت بسیار بالایی دارد و توصیه‌ای است که ما همیشه به هر کسی که ادعای فنی و آچار به دست بودن دارد می‌کنیم.

همان طور که در زندگی برای هر چیزی ممکن است روزی مشکلی پیش بیاید، به هنگام خراب شدن خودرو هم زمانی وجود دارد که مجبور به تصمیم گیری می‌شوید. تصمیم گیری در مورد این که بهتر است پول خرج کنید و تعمیر خودرو را به یک مکانیک حرفه‌ای بسپارید یا تلاش کرده و ببینید خودتان می‌توانید مشکل را حل کنید یا نه! هیچ وقت پاسخ درستی برای این موضوع پیدا نخواهید کرد. تصمیم گیری در این مورد به مشکل ایجاد شده برای خودرو و همچنین، این که چقدر به توانایی خود برای حل این مشکل اعتماد دارید بستگی خواهد داشت.

با این اوصاف، گاهی وقت‌ها حتی به موضوع حل کردن مشکل و تعمیر خودرو توسط خودتان حتی فکر هم نباید بکنید. در این مطلب، شما را با ۱۰ مشکل در خودروها آشنا خواهیم کرد که به هیچ وجه، برای صرفه جویی در زمان و هزینه خودتان هم که شده، نباید خودتان اقدام به حل مشکل و تعمیر بکنید.

۱ – صافکاری و نقاشی

آموزش صافکاری و نقاشی خودرو صافکاری پراید بهترین صافکار تهران ابزار صافکاری اجرت صافکاری تیبا صافکاری پژو نحوه صافکاری درب خودرو نحوه صافکاری کاپوت نحوه صافکاری گلگیر مکانیک خودرو

تعمیر پنل بدنه آسیب دیده و نقاشی آن یک کار بسیار گران قیمت، پردردسر و زمان بر است. به دلیل مهارت بسیار بالایی که این کار لازم دارد، سپردن کار به یک صافکار و نقاش بسیار ماهر همیشه بهترین و تنها انتخاب خواهد بود.

اگر تصمیم بگیرید صافکاری را خودتان انجام دهید، سرانجام کار با یک افتضاح به تمام معنی روبرو خواهید شد که برای برطرف کردن آن، باید بیشتر هزینه کنید. نقاشی هم چنین داستانی دارد. علاوه بر هزینه‌هایی که برای تهیه رنگ و بتونه و تجهیزات مورد نیاز نقاشی باید بکنید، نتیجه به قدری بد خواهد بود که باید نهایتاً به یک نقاش برای رفع این مشکل مراجعه کرده و بالطبع، هزینه‌های شما دو برابر خواهد شد. کسی در مورد گران قیمت بودن مراجعه به صافکار و نقاش حرفه‌ای شکی ندارد، ولی نتیجه کار چیزی است که بسیار می‌تواند روی ارزش خودروی شما تأثیر بگذارد و بهتر است، حتماً بی خیال این مورد شوید.

۲ – تعمیرات و تیونینگ ECU

 

پین های ایسیو ساژم تعمیر ایسیو ساژم نقشه ایسیو ساژم پیکان وانت ECU S 2000 ECU SAGEM S2000 ECU SL96 چیست ecu پراید کجاست ecu پژو پارس ecu چیست ecu خودرو ecu ساژم پراید آموزش تعمیر ecu آموزش آپدیت ecu خودرو انواع ایسیو پراید انواع ECU خودرو مشخصات انواع ECU تعمیرات تخصصی تعمیرات تخصصی ecu قیمت ecu s2000 قیمت ecu پراید قیمت ecu پژو 206 قیمت ecu پراید زیمنس آموزش برق خودرو آموزش عیب یابی برق خودرو مزایا و معایب ایسیو ساژم آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو مجله مکانیک مجله خودرو کارستان

به عنوان یک نصیحتی که از شما خواهش می‌کنم حتماً آن را آویزه گوشتان کنید، توصیه ما این است که همیشه تعمیرات کامپیوتری خودرو را به دست حرفه‌ای‌ها بسپارید. مگر این که یک تکنسین خودرویی حرفه‌ای باشید، هیچ دلیلی برای شما وجود ندارد که بخواهید با ضرایب هوا به سوخت، ضرایب دنده و محدوده دور موتور خودرو بازی کنید! اجازه دهید یک تیونر ماهر و حرفه‌ای این کار را انجام داده و مشکلات خودروی شما را حل کند، در غیر این صورت منتظر بروز مشکلات بیشتری برای خودروی خود باید باشید.

۳ – تعویض شیشه جلو

 

این مورد یکی از آن تعمیراتی است که راننده‌ها معمولاً تلاش می‌کنند خودشان آن را انجام دهند. به دلیل دستمزد بالایی که برای انجام این کار اخذ می‌شود، درک دلیل این موضوع هم اصلاً سخت نیست. در حالی که در اوراق فروش‌ها ممکن است بتوانید یک شیشه جلو را به قیمت ارزان خریداری کنید، اگر قیمت مواردی مانند چسب، گیره‌ها و همه موارد و ابزارهای مورد نیاز برای این کار را بخواهید تهیه کنید، قیمتی که از یک تعمیرکار برای حل این مشکل گرفته بودید بسیار به صرفه‌تر خواهد بود. بی خیال صرفه جویی در این مورد شوید و حتماً یک پنجره نو تهیه کرده و نصب آن را به یک حرفه‌ای بسپارید. آخرین چیزی که لازم دارید یک شیشه جلوی دست دوم است که به درستی سر جای خود نصب نشده و مشکلات کابین شما را چند برابر می‌کند.

۴ – مشکلات الکتریکی

سیم کشی کامل موتور پژو 405 تعمیرات تخصصی پژو 405 آموزش سیم کشی خودرو آموزش برق خودرو آموزش باتری سازی تعمیرات تخصصی پژو پارس نقشه سیم کشی فن پژو 405 دانلود نقشه سیم کشی برق پژو 405 نقشه سیم کشی دزدگیر خودرو نقشه سیم کشی چراغ 405 نقشه سیم کشی کولر پژو 405

 

اگر موضوع چیزی به غیر از تعویض یک فیوز یا یک رله است، بهتر است بی خیال دست کاری بخش‌های برقی و الکتریکی خودرو شوید. چند صد متر سیم کشی داخل یک خودرو وجود دارد که کانکتورها، سنسورها و قطعات کامپیوتری مختلف خودرو را به هم متصل می‌کنند. جالب است بدانید یک دستگاه بنتلی بنتایگا به وزن یک فرد بالغ سیم کشی دارد. در شرایطی که حتی بسیاری از تکنسین‌های برق و الکترونیک خودرو گاهی از برخی مشکلات برقی برخی مدل‌ها سر در نمی‌آورند، بهتر است شما هم با در نظر گرفتن این موضوع، دور رفع مشکل این یک مورد توسط خودتان را خط بکشید.

۵ – مشکلات سیستم سوخت

این یک روش فوق العاده برای منفجر کردن خودرو و مواجه شدن با سوختگی‌های درجه سه در حین رفع مشکل خودرو محسوب می‌شود. سیستم‌های سوخت این خودرو به هیچ وجه شوخی بردار نبوده و به دلیل خطرناک بودن، جزو خط قرمزها هستند و نباید حتی به فکر برطرف کردن هر نوع مشکل مرتبط با آن توسط خودتان باشید. پیشنهاد ما این است که عاقلانه تصمیم گرفته و تعمیر سیستم سوخت خودرو مانند تعویض پمپ سوخت، باک، انژکتورها، ریل‌های سوخت یا شلنگ‌های تحت فشار سوخت را به دست یک مکانیک ماهر بسپارید.

۶ – تعویض فنر لول

در سیستم تعلیق یک خودرو، همواره سیستم تعلیق و بالاخص فنرها تحت فشار فوق العاده شدیدی هستند. به دلیل نقش بسیار مهمی که این قطعه در سیستم تعلیق یک خودرو دارد، تعویض آن‌ها با نمونه‌های استاندارد می‌تواند بسیار خطرساز باشد. توصیه ما این است که اگر به فکر اعمال تغییراتی در سیستم تعلیق خودروی خود هستید، حتماً با مشورت یک آهنگر ماهر قطعات جدید را خریداری کرده و کار تعویض را هم به وی بسپارید، مطمئن باشید که تعمیر سیستم تعلیق خودرو و سفارشی سازی کردن آن، کار یک فرد غیر حرفه‌ای نیست.

۷ – تعمیرات گیربکس

 

آیا تا به حال داخل پوسته گیربکس را از نزدیک دیده‌اید؟ داخل آن یک هزار تو از دنده‌ها، شفت‌ها، برنجی‌ها، کشویی ها، ماهک و بسیاری قطعات دیگر است که همه آن‌ها با همکاری هم کار می‌کنند و بروز مشکل در یکی از آن‌ها، می‌تواند سبب از کار افتادن گیربکس خودرو شود. آیا فکر می‌کنید می‌توانید از پس تعمیر گیربکس بر بیایید؟ یا بهتر است گیربکس خودرو را با یک نمونه نو تعویض کنید؟ امتحان کنید و ما برای شما آرزوی موفقیت می‌کنیم تا تمامی سنسورها را بدون شکستن پیچ‌ها و گیره‌ها و آسیب رساندن به خودتان برای جدا کردن گیربکس باز کنید! حتی گیربکس اتومات یک موتور ۴ سیلندر کوچک هم وزن بسیار زیادی دارد و برای نصب گیربکس جدید روی خودرو، به کمک چند نفر حتماً نیاز خواهید داشت.

۸ – تعمیرات سیستم تهویه مطبوع

 

زمانی که کمپرسور کولر یک خودروی مدرن خراب می‌شود، تعداد قطعاتی برای رفع مشکل باید تعویض شود بسیار بالاست. زمانی که کمپرسور خودرو خراب می‌شود، معمولی تکه‌های بسیار ریز فلز را در کل سیستم پخش می‌کند، بدین معنی که تمامی شلنگ‌ها و بست ها در کنار مواردی مانند کندانسور، اواپراتور، کمپرسور و چندین قطعه دیگر باید تعویض شوند. این یک کار بسیار گران قیمت، هزینه بر، زمان بر و خطرناکی است که حتی بسیاری از مکانیک‌های حرفه‌ای با تجربه هم از انجام آن معمولاً دوری می‌کنند.

۹ – تعمیرات سیستم ترمز

تعمیرات تخصصی بی ام و تعویض لنت ترمز بی ام و قیمت لنت ترمز بی ام و قیمت دیسک ترمز بی ام و آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو بهترین تعمیرگاه بی ام و در تهران آدرس تعمیرگاه های تهران آدرس تعمیرگاه های کرج هزینه سرویس بی ام و

حتی ساده‌ترین کارها، مانند تعویض لنت ترمزها یا دیسک ترمز، می‌تواند به سرعت شما را وارد یک بازی پردردسر کند. معمولاً برای این که قدرت ترمزگیری خودروی خود را افزایش دهیم، نسبت به تعویض قطعات مانند لنت و دیسک ترمز با قطعات افترمارکت اقدام می‌کنیم. ولی همیشه اوضاع آن طور که باید پیش نمی‌رود. از این رو، وقتی که سیلندر ترمز یا شلنگ آن خراب یا پوسیده شده است، معمولاً بهتر است خودرو را نزد یک مکانیک برده و کل سیستم ترمز را بازبینی دقیق و حرفه‌ای بکنید.

۱۰ – تعمیرات ایربگ ها

 

این مورد آخر شاید عجیب و غریب به نظر بیاید، ولی خیلی‌ها تلاش می‌کنند تا خودشان یک ایربگ باز شده یا خراب را با یک ایربگ نو تعویض کنند. باز کردن دقیق همه چیز و خارج کردن ایربگ معیوب کار راحتی شاید باشد. ولی نصب کردن ایربگ جدید در محل خود می‌تواند داستان کاملاً متفاوتی باشد. در شرایطی که این نوع تعویض قطعات را اگر خودتان بلد باشید انجام دهید می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه جویی زیادی کند، ولی سپردن این دست کارها به دست افراد حرفه‌ای می‌تواند خیال شما را از بابت درست انجام شدن کار راحت کرده و امنیت جانی شما را هم در صورت وقوع تصادف تضمین کند.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.