طرز تهیه کباب رولت فرانسوی لذیذ

0

کباب رولت فرانسوی یکی از کباب های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید با گوشت ورقه ای تهیه کنید.

طرز تهیه کباب رولت فرانسوی طرز تهیه انواع کباب آموزش غذای خوشمزه آموزش غذای خونگی آموزش غذای مجلسی مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی

برای این کار خودتان می توانید گوشت را به صورت ورقه های نازک برش بزنید و یا می توانید برای سرعت بیشتر در کارها از گوشت ورقه ای استفاده کنید. این کباب خوشمزه را می توانید روی منقل یا داخل فر تهیه کنید که پیشنهاد می شود و روی زغال آماده شود زیرا طعم و مزه کباب روی زغال بسیار خوشمزه تر می باشد.

شما می توانید این کباب خوشمزه فرانسوی را به همراه پلو زعفرانی سرو کنید. همان طور که مشخص است این غذا از جمله غذا های بین المللی می باشد و برای کشور فرانسه است.

امروز طرز تهیه کباب رولت فرانسوی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

مواد لازم :

  • فیله گوشت گوساله یا گوسفندی ۴۰۰ گرم
  • پنیر ورقه ای ۱ بسته
  • دنبه ۱۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۳ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • آبلبموترش تازه ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

مرحله اول: بیات کردن گوشت

ابتید باید گوشت را بیات کنید تا موقع پخت سفت نشود. برای بیات کردن باید گوشت گوسفندی یا گوساله را داخل یک ظرف قرار دهید و برای ۳ روز در یخچال قرار دهید تا بیات شود. سپس به صورت ورقه ای گوشت را خرد کنید و یا می توانید به صورت آماده از بیرون تهیه کنید.

مرحله دوم: مرینت کردن گوشت ورقه ای

در ادامه گوشت ورقه ای را باید مزه دار کنید برای این کار ۲ عدد از پیاز ها را خلالی کنید و به همراه گوشت و ادویه ها و فلفل دلمه و آبلیموترش مزه دار کنید و ماساژ دهید و برای چند ساعتی در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود.

مرحله سوم: مزه دار کردن گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ کرده را به همراه یکی از پیاز های باقی مانده که از قبل رنده ریز زدید و آب پیاز را گرفتید خوب مخلوط کنید و ادویه ها را افزوده و هم بزنید و ماساژ دهید تا مواد منسحم شود. دنبه ها را در اندازه یکدست با گوشت های ورقه ای برش بزید.

مرحله چهارم: پخت کباب رولت فرانسوی

در ادامه باید دقت کنید همه ابعاد دنبه و گوشت یکدست باید و به این ترتیب مواد را روی هم قرار دهید ابتد یک لایه گوشت گوسفندی و بعد دنبه و گوشت چرخ کرده و در انتها پنیر ورقه ای و مجدد دنبه و کمی گوشت و به همین ترتیب لایه ها آماده کنید تا همه یکدست و منطم شود و بعد از اینکه حدود ۱۲ تا دونه درست باید برای نیم ساعت در فریزر قرار دهید و از بغل به سیخ بکشید و روی منتقل داغ سرخ کنید تا کباب شود. نوش جان

 

نکات کلیدی در تهیه کباب رولت فرانسوی به روش اصلی در خانه

  1. دقت کنید باید سایز همه مواد در یک اندازه باشد.
  2. می توانید گوشت را داخل فریزر قرار دهید تا نیمی یخی بشود و بتوانید راحت برش بزنید.
  3. افزودن پنیر دلخواه می باشد.

منبع : پارسی دی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.