طرز تهیه رشته پلو با ته دیگ مرغ مجلسی

0

رشته پلو با ته دیگ مرغ یکی از انواع پلو های سنتی ایرانی می باشد که خیلی ساده و فوری است. برای تهیه این پلو خوشمزه به فیله مرغ نیاز دارید و به سرعت می توانید یک پلوی جذاب تهیه کنید.

طرز تهیه رشته پلو با مرغ آموزش غذای خوشمزه آموزش غذای مجلسی آموزش غذای خونگی آموزش غذای محلی فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی مجله آشپزی کتاب آشپزی آشپزی ساده سریع

می توانید مرغ را از شب قبل مزه دار کنید و برای نهار یک غذای فوق العاده در خانه تهیه کنید. رشته پلو با ته دیگ مرغ را می توانید هم با فیله و هم سینه یا بال و کتف تهیه کنید که این کاملا سلیقه ی می باشد. اگر از غذا های تکرار خسته شدید و دوست دارید غذا های جدید را تست کنید رشته پلو با ته دیگ مرغ گزینه مناسبی می باشد.

امروز طرز تهیه رشته پلو با ته دیگ مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

مواد لازم:

  • برنج ۳ پیمانه
  • فیله یا سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • آبلیموترش ۱ ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده ۱ ق غذا خوری
  • رشته پلویی به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیه رشته پلو با ته دیگ مرغ خوشمزه و فوری

مرحله اول: مرینت کردن مرغ

ابتدا باید مرغ را مزه دار کنید. سینه مرغ را بدون استخوان و فیله کنید و به صورت نواری برش بزنید. داخل یک کاسه ریخته و پیاز خلالی شده و زعفران و آبلیموترش را اضافه کنید و خوب هم بزنید و مرغ ها را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

برنج را تمیز کنید و خوب بشورید و به همراه کمی نمک خیس کنید و کنار قرار دهید. مرغ را از مواد مرینت و پیاز جدا کنید و داخل یک تابه کمی کره ریخته و یک تفت کوچک بدهید تا کاملا مغز پخت شود. سپس از تابه خارج کنید و کنار قرار دهید.

مرحله سوم: جوشاندن برنج

برنج ر روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا به جوش بیاید. کف روی برنج را بگیرید و هم بزنید تا برنج کم کم نرم شود. وقتی برنج خوب قد کشیده و نرم شد در واقع در ۵ دقیقه انتهای باید رشته پلویی خرد شده را اضافه کنید و صبر کنید تا رشته پلویی نرم شود.

مرحله چهارم: پخت رشته پلو با ته دیگ مرغ

بعد از نرم شدن رشته باید آن را آبکش کنید و کف قابلمه روغن و زعفران ریخته و مرغ ها را کف قابلمه بچینید و رشته پلو ر روی مواد ریخته و برای ۳۰ دقیقه رشته پلو با ته دیگ مرغ را دم بگذارید و در انتها به آن کره و زعفران اضافه کنید. نوش جان

 

نکات کلیدی در تهیه رشته پلو با ته دیگ مرغ خوشمزه و زعفرانی

  1. می توانید از هر قسمت از مرغ که دوست دارید استفاده کنید.
  2. مقدار رشته پلویی به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد.
  3. بهتر است از ترکیب برنج ایرانی و دودی برای عطر بیشتر استفاده کنید.
  4. می توانید از هر نوع ادویه دلخوه برای مزه دار کردن مرغ استفاده کنید.

منبع : پارسی دی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.