طرز تهیه اسنک سوخاری پنیری خوشمزه

0

اسنک سوخاری یکی از اسنک های بسیار خوشمزه و راحت است که می توانید به سادگی در خانه تهیه کنید. اسنک سوخاری طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید به سادگی این اسنک را در خانه تهیه کنید. اسنک سوخاری به همراه پنیر خامه ای بسیار خوشمزه می شود و بافت بسیار تردی دارد.

طرز تهیه اسنک سوخاری طرز تهیه فینگرفود مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی آشپزی خانگی

شما می توانید اسنک سوخاری را به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و مراسمات مختلف به راحتی تهیه کنید. اسنک سوخاری با سیب زمینی تهیه می شود و در کنار بیشتر سس ها قابل سرو است.

اگر یک غذای سوخاری برای مهمانی ها تهیه کردید و می خواهید یک دورچین جذاب کنار آن قرار دهید از اسنک سوخاری استفاده کنید و یا می توانید به عنوان یک تنقلات سالم برای بچه های خود این اسنک سوخاری ترد را آماده کنید تا هم مقرون به صرفه و هم سالم تر می باشد.

امروز طرز تهیه اسنک سوخاری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

مواد لازم:

  • سیب زمینی ۵ عدد
  • نشاسته ذرت ۸ ق غذا خوری
  • پنیر خامه ای ۴ ق غذا خوری
  • پودر سوخاری به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن، پودر سیر، پودر زنجبیل به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

مرحله اول: اماده سازی مواد

ابتدا باید سیب زمینی را آبپز کنید. برای این کار سیب زمینی ها را خوب بشورید و داخل قابلمه انداخته و روی آن آب بریزید و بگذارید تا سیب زمینی ها پخته و نرم شود و بعد آبکش کنید و روی سیب زمینی آب سرد ریخته و پوست سیب زمینی را جدا کنید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید سیب زمینی را رنده ریز بزنید و داخل یک کاسه بریزید و به آن نشاسته ذرت و پنیر خامه و ادویه ها اضافه کنیدو خوب هم بزنید و اگر احساس کردید که به دست می چسبد بهتر است کمی نشاسته ذرت مجدد اضافه کنید تا چسبندگی خمیر کمتر شود.

مرحله سوم: استراحت مواد

مواد سیب زمینی را داخل یک نایلون بریزید و کاملا داخل نایلون با کمک یک وردنه پهن کنید تا قطر یک اندازه ی داشته باشید و بعد باید برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس نایلون را با قیچی پاره منید و با کمک یک چاقو تیز اسنک ها را برش بزنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن اسنک سوخاری

در ادامه سیب زمینی ها برش خرد را داخل پودر سوخاری بزنید و یک شیرجوش روغن پر کرده و صبر کنید تا داغ شود و بعد اسنک ها را داخل روغن ریخته و بگذارید تا سوخاری و طلایی شود و بعد به مدت ۲۰ دقیقه روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه سس دلخواه خود سرو کنید. نوش جان

 

نکات کلیدی در تهیه اسنک سوخاری فینگرفود خوشمزه و راحت و ترد

  1. اگر سیب زمینی را به صورت داغ رنده کنید خمیر می شود.
  2. مقدار نشاسته ذرت تقریبی است و بسته به اندازه سیب زمینی ها ممکن است کم و زیاد شود.
  3. می توانید از پودر سوخاری رنگی نیز استفاده کنید.

منبع : پارسی دی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.