سهمیه بندی بنزین تغییر نمی‌کند

0

معاون وزیر نفت در حاشیه مراسم رونمایی از دستاورد‌های پژوهشی و مراسم انعقاد تفاهمنامه‌های پالایش و پخش و دانش بنیان‌ها گفت: سهمیه بندی بنزین تغییری نمی‌کند.

آقای جلیل سالاری در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با تاکید بر انیکه تغییری در سهمیه بندی بنزین ایجاد نخواهد شد گفت: باید مصرف را مدیریت کنیم، زیرا مصرف بالای ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین با توجه به جمعیت کشور تطابق ندارد.
وی بر لزوم مدیریت مصرف سوخت در کشور تاکید کرد و افزود: اختلاف قیمت سوخت در ایران با کشور‌های همجوار بسیار بالاست و این موضوع مسیر قاچاق را ایجاد می‌کند که برای جلوگیری از قاچاق باید استفاده از سامانه‌های پیمایش مانند سپهتن مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای تغییر سهمیه بنزین وجود ندارد گفت: بنزین یورو ۴ و یورو ۵ تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و هر دو استاندار‌های روز جهان را دارا هستند
معاون وزیر نفت به تولید بنزین سوپر در پالایشگاه شازند با اتمام تعمیرات اساسی اشاره کرد و گفت: توزیع بنزین سوپر در تهران و برخی از کلانشهر‌ها آغاز شده است و به تدریح افزایش می‌یابد.

آقای سالاری از ارسال تجهیزات پالایشگاهی ایران به کشور‌های دیگر اشاره کرد و گفت: این تجهیزات در حال استفاده در یکی از پالایشگاه‌های خارج از کشور است و با ۲ پالایشگاه دیگر نیز توافقاتی برای استفاده از تجهیزات ایرانی انجام شده است.

منبع: صدا و سیما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.