کم مصرف ترین خودرو ها در ایران کدامند؟

0

یکی از مهم ترین معیار های مد نظر افراد هنگام خرید خودرو مصرف سوخت آن خودرو می باشد

خودرو های کم مصرف

کم مصرف ترین خودرو های بازار را بشناسید

یکی از مهم ترین معیار های مد نظر افراد هنگام خرید خودرو مصرف سوخت آن خودرو می باشد، زیرا هزینه بالای سوخت تاثیر مستقیمی بر مخارج خانواده ها دارد و این امر سبب می شود که یکی از عوامل موثر در انتخاب خودرو باشد. لازم به ذکر است که مصرف سوخت خودرو به شرایط مختلفی بستگی دارد مانند باد ، تعداد سرنشین ، ترافیک و… حال ما در این هنگام در نظر داریم کم مصرف ترین خودرو های موجود در بازار را برای شما معرفی نماییم تا شما همراهان عزیز بتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید .

کم مصرف ترین خودرو های داخلی

( ام وی ام ۱۱۰ ) MVM 110

مصرف خودرو  ام وی ام ۱۱۰ در هر صد کیلومتر شهری ۸/۷ در بزرگراه ۴/۵ و در میانگین های گرفته شده خودرو فوق موفق به کسب عدد میانگین ۷/۵ لیتر در صد کیلومتر رسیده.
لازم به ذکر می باشد که خودرو فوق الذکر ۳ سیلندر با حجم موتور ۸۱۲ سی سی و قدرتی معادل ۵۲ اسب بخار را دارا می باشد و مصرف سوخت مدل ۴ سیلندر خودرو فوق با حجم موتور ۱۰۸۳ سی سی تفاوت آنچنانی با مدل ۳ سیلندر ندارد و همین امر باعث شده است که خودرو MVM 110 که خودرو چینی میباشد در صدر کم مصرف ترین خودرو های بازار قرار گیرد.

ام وی ام 110

(تندر ۹۰) TONDAR 90

تندر ۹۰ بعد از ام وی ام ۱۱۰ کم مصرف ترین خودرو کشور می باشد که حجم موتور این خودرو ۱۵۹۸ سی سی و قدرت آن ۱۱۰ اسب بخار می باشد و در دو مدل  ۵دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک در کشور موجود می باشد طبق آزمایش های صورت گرفته میزان مصرف شهری تندر ۹۰ معادل ۹ لیتر در صد کیلومتر بوده و این عدد در جاده به ۵/ ۶لیتر در صد کیلومتر می رسد و در سیکل ترکیبی این خورد موفق به اخذ عدد ۹/۶ لیتر در صد کیلومتر شده که در رده دوم کم مصرف ترین خودرو کشور خود را جای داده است.

 

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ( PEUGEOT 206 T2 )

بعد از دو خودرو نام برده شده در بالا پژو ۲۰۶ تیپ دو کم مصرف ترین خودرو حال حاضر کشور می باشد .

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با حجم موتور ۱۳۶۰ سی سی و قدرتی برابر با ۷۵ اسب بخار می باشد که با آزمایش های انجام شده روی این خودرو در سال ۲۰۰۱ این خودرو در هر صد کیلومتر در سیکل شهری ۴/۹ در جاده ۷/۵ و در سیکل ترکیبی ۷ لیتر میباشد.

کم مصرف ترین خودرو های وارداتی

( کیا پیکانتو ) KIA PICANTO

کیا پیکانتو مجهز به یک موتور با حجم ۱۲۴۸ سی سی با قدرت ۸۵ اسب بخار می باشد که یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید خودرو وارداتی کم مصرف می باشد.  شرکت کیا موفق شد در آزمایش های انجام شده در سیکل شهری مصرف سوخت خود را با عدد۶/۷ و در جاده با عدد ۴/۵ ودر سیکل ترکیبی با عدد  ۳/۵ نشان دهد که موفق به اخذ کم مصرف ترین خودرو وارداتی کشور شد و با برچسب قیمت ۷۲ ملیون تومانی کم مصرف ترین خودرو وارداتی کشور لقب گرفت.

کیا پیکانتو

 

( میتسوبیشی میراژ ) MITSUBISHI MIRAGE

بعد از خودروی شرکت کیا، خودرو تازه وارد شرکت میتسوبیشی که به تازگی به لیست خودرو های وارداتی کشور افزوده شده و روز به روز بر تعداد آن به دلیل کم مصرف بودن خودرو افزوده می شود رتبه دوم در رنکینگ کم مصرف ترین خودرو های وارداتی کشور را به خود اختصاص داده .حجم موتور این خودرو۱۱۹۳  سی سی و قدرت آن ۷۴ اسب بخار می باشد و مصرف این خودرو در سیکل شهری ۹/۶ در جاده ۵/۶ و در سیکل ترکیبی ۴/۶ در صد کیلومتر می باشد. البته برچسب قیمت این خودرو کمی دور از انتظار می باشد (۷۰ میلیون تومان)

 

( هیوندای آی ۲۰) HYUNDAI I20

هیوندای آی ۲۰ گویا برادر کوچک هیوندای آی ۳۰ میباشد این خودرو که خودرو سوم در رنکینگ ما می باشد با حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی و قدرت ۱۲۲ اسب بخار می باشد که مصرف هیوندای آی ۲۰ در سیکل شهری ۸.۱ در جاده ۴.۸ و در سیکل ترکیبی عدد ۵.۹ لیتر را  در صد کیلومتر نشان داده است و روی این خودرو خانواده هیوندای برچسب مبلغ ۸۷ ملیون تومانی خورده شده است .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.