درآمد راننده‌های فرمول یک چقدر است؟

0

پردرآمدترین راننده فرمول یک کیست؟

به نظر شما درامد و حقوق رانندگان مسابقات فرمول یک در فصل جدید ۲۰۲۲ چقدر است؟ آیا فرمول یک در پول‌سازی با فوتبال و بسکتبال رقابت می‌کند؟

در حال حاضر تجارت در فرمول یک بسیار رونق گرفته است. مخاطبان بیشتری با این ورزش درگیر شده‌اند، رتبه‌بندی تلویزیونی پخش این مسابقات در حال افزایش است و علاقه عمومی به مسابقات فصل ۲۰۲۲ نیز بسیار بالاست.

باوجود گرندپری های آمریکایی آستین، میامی و از سال ۲۰۲۳ در مسیر خیابانی در قلب لاس‌وگاس، به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها هم علاقه دوچندانی به این مسابقات پیدا کرده‌اند. حضور تماشاگران بیشتر در مسابقات و تماشاگران بیشتر تلویزیونی درنهایت به معنی درامدهای بیشتر است. بدین ترتیب رانندگان فرمول یک نیز بیش از هر زمان دیگری از فرمول یک کسب درامد می‌کنند.

تیم‌ها معمولاً ترجیح می‌دهند تا حقوق راننده‌های خود را مخفی نگاه دارند با این حال هیچ رازی وجود ندارد و می‌توان در منابع مختلف به آمار درامد و حقوق فصل رانندگان دست یافت. این آمار البته در برخی موارد تخمینی است. باید در نظر داشته باشیم که ممکن است در قراردادها، موارد تشویقی و پاداش بابت پیروزی یا سکو و امتیاز گیری درج شده باشد. به‌عنوان‌مثال میزان پاداش قهرمانی ورشتاپن ۵ میلیون دلار تخمین زده شده است.

جای تعجب نیست که لوئیس همیلتون به‌عنوان قهرمان هفت دوره جهان و مکس ورشتاپن به‌عنوان قهرمان فصل قبل بیشترین درامدها را داشته باشند. اما جالب اینجاست که فرناندو آلونسو، لندو نوریس و سباستین فتل هم قراردادهای نجومی دارند. اما قراردادهای چند ده میلیونی رانندگان پیشتاز با رانندگان دیگر، اختلاف فاحشی دارد.

چند نکته جالب در تحقیق ما وجود دارد. والتری بوتاس با رفتن از مرسدس به آلفا رومئو همچنان همان میزان فصل قبل حقوق می‌گیرد. قرارداد مزپین، راننده روسی هاس نیز یک میلیون دلار بود که البته اخراج او با جایگزینی مگنوسن ۶ میلیون دلار برای تیم آب خورد. اکثر رانندگان درامدهایی بسیار بالا و حتی بیشتر از حقوق خود از تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی کسب می‌کنند.

اخبار مسابقات فرمول یک بهترین راننده فرمول یک خودروهای فرمول یک دنیای فرمول یک مسابقات فرمول یک بهترین خودرو اسپرت سریعترین خودرو تایر های مسابقات فرمول یک غربیلک فرمان فرمول یک عمر موتور فرمول یک قیمت ماشین های فرمول یک قهرمان مسابقات فرمول یک گیربکس خودروهای فرمول یک مشخصات موتورهای فرمول یک دنیای خودرو مجله ماشین

باید توجه داشت که این تنها تخمین درامدهای رانندگان است و مثلاً در برخی منابع با دستمزد ۲۵ میلیونی و در برخی دیگر با دستمزد ۴۳ میلیونی مکس ورشتاپن مواجه شده‌ایم. بنابراین ما از یکی از منابع موثق‌تر برای این گزارش استفاده کردیم.

راننده تیم دستمزد (میلیون دلار) تاریخ اتمام قرارداد
لوئیس همیلتون مرسدس ۴۰ ۲۰۲۳
مکس ورشتاپن ردبول ۲۵~۴۰ ۲۰۲۸
فرناندو آلونسو آلپاین ۲۰ ۲۰۲۲
سباستین فتل آستون مارتین ۱۵ +۲۰۲۲
دنیل ریکاردو مک لارن ۱۵ +۲۰۲۳
چارلز لکلرک فراری ۱۲ ۲۰۲۴
کارلوس ساینز فراری ۱۰ +۲۰۲۲
والتری بوتاس آلفا رومئو ۱۰ ۲۰۲۵
لنس استرول آستون مارتین ۱۰ باز
سرجیو پرز ردبول ۸ ۲۰۲۲
جورج راسل مرسدس ۵ ۲۰۲۳
لندو نوریس مک لارن ۵~۲۰ +۲۰۲۵
استبان اوکون آلپاین ۵ ۲۰۲۴
پیر گسلی آلفاتائوری ۵ ۲۰۲۳
الکس آلبون ویلیامز ۲ +۲۰۲۲
گوانیو ژو آلفا رومئو ۱ ۲۰۲۲
میک شوماخر هاس ۱ +۲۰۲۲
کوین مگنوسن هاس ۶ باز
نیکولاس لطیفی ویلیامز ۱ ۲۰۲۲
یوکی سونودا آلفاتائوری ۰.۷۵۰ +۲۰۲۲
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.