آموزش ته چین باقالی پلو به روش رستورانی

0

باقالی پلو یکی از انواع ته چین‌هاست که طعم و مزه فوق العاده‌ای دارد. در این مطلب طرز تهیه ته چین باقالی پلو به روش رستورانی را آموزش می دهیم :

طرز تهیه ته چین باقالی پلو طرز تهیه ته چین مرغ آموزش غذای خونگی آموزش غذای خوشمزه آموزش غذای مجلسی آشپزی ساده سریع آشپزی مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی

شما می‌توانید ته چین باقالی پلو را با مرغ یا گوشت تهیه کنید و برای مجالس و مهمانی خود آماده کنید، زیرا یک ته چین مجلسی و متفاوت است. تمام مراحل پخت ته چین باقالی پلو با گوشت و مرغ مشابه هم هستند.

 

مواد لازم :

پیاز: یک عدد

سینه مرغ: یک عدد

رب: یک قاشق غذاخوری

برنج: ۳ پیمانه

باقالی: یک پیمانه

شوید خشک: ۴ قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ: ۲ عدد

تخم مرغ کامل: یک عدد

ماست: ۱/۲ پیمانه

روغن مایع: ۱/۲ پیمانه

گلاب: یک قاشق غذا خوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیه ته چین باقالی پلو

 

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا برنح را خیس کنید و کنار بگذارید. سپس سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد کنید و بعد پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. به همراه کمی‌ روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سپس سینه مرغ را به همراه نمک و فلفل سیاه و کمی‌ زعفران اضافه کنید و هم بزنید تا مرغ ها خوب سرخ شوند. در ادامه رب را اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی‌ رب خارج شود. سپس کمی‌ آب اضافه کنید و بگذارید تا مرغ خوب پخته و غلیظ شود.

 

مرحله دوم: تهیه مایه ماستی

برای تهیه مایه ته چین، زرده‌ها را به همراه تخم مرغ کامل و ماست و روغن و گلاب و کمی‌ نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید تا مخلوط شود. سپس زعفران غلیظ دم شده را اضافه کنید و کنار بگذارید. نیازی نیست خیلی هم بزنید وگرنه بوی زهم می‌گیرد.

 

مرحله سوم: پخت باقالی پلو

برای پخت برنج آن را داخل قابلمه ریخته و باقالی را اضافه کنید و بگذارید تا نیم دون شود. سپس آبکش کنید و شوید خشک را اضافه کنید و هم بزنید. سپس داخل کاسه مایه ماستی ریخته و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود.

 

مرحله چهارم: پخت ته چین باقالی پلو

حالا کف قابلمه روغن ریخته تا داغ شود سپس نیمی‌از مایه باقالی پلو را ریخته و مواد مرغی را بریزید و مابقی برنج را اضافه کنید و سطح ته چین را صاف کنید. برای ۵۰ دقیقه بگذارید تا دم بکشد و طلایی شود.

 

نکات کلیدی

می‌توانید مرغ را آبپز کنید و ریش ریش کنید.

می‌توانید برنج را به دو قسمت ساده و باقالی دار تقسیم کنید و کف قابلمه ساده ریخته و باقالی پلو را روی مواد مرغی بریزید.

می‌توانید ته چین باقالی پلو را در فر و در قالب نیز تهیه کنید.

منبع: برترین‌ها

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.