طرز تهیه توپک خرما و بادام زمینی مقوی

0

توپک خرما و بادام زمینی یکی از میان وعده‌های بسیار خوشمزه و ساده است که شما می‌توانید این میان وعده مقوی را برای بچه‌ها و خانواده تهیه کنید و از خوردن این توپک‌ها در کنار یک لیوان چای لذت ببرید.

طرز تهیه توپک خرما و بادام زمینی مجله آشپزی کتاب آشپزی آشپزی آشپزی ساده سریع آشپزی خانگی طرز تهیه انواع دسر

اگر دوست دارید یک میان وعده یا تنقلات ساده ولی مقوی و انرژی را تهیه کنید حتما این توپک را برای بچه‌های خود تهیه کنید؛ زیرا انرژی زا و برای روزهای سرد زمستانی و امتحانات گزینه خوبی است. این توپک خرما و بادام زمینی خیلی راحت تهیه می‌شود و شما می‌توانید مواد را با غذاساز یا چرخ گوشت میکس کنید.

 

مواد لازم:

بادام زمینی: یک پیمانه

خرما: ۱۰ عدد

پودر هل:  ۱/۲ ق چای خوری

دارچین: ۱/۲ ق چای خوری

پودر نارگیل یا کنجد: به مقدار لازم

 

طرز تهیه :

 

مرحله اول: آماده سازی بادام زمینی

ابتدا باید بادام زمینی را پودر کنید. برای این کار پوست بادام زمینی را بگیرید و داخل غذاساز بریزید و بزنید تا کمی‌ خرد شود، ولی حالت پودر نباشد و کمی‌ دندان‌گیر باشد. اگر غذاساز ندارید می‌توانید داخل نایلون ضخیم بریزید و با گوشتکوب دستی بکوبید تا پودر شود.

 

مرحله دوم: آماده سازی خرما

داخل قابلمه مقداری آب بریزید تا بجوش بیاید و بعد خرماها را داخل آب جوش بریزید و برای ۳ دقیقه داخل آب قرار دهید و بعد آبکش کنید. روی آن آب سرد بگیرید و پوست خرما را جدا کنید و داخل غذاساز بریزید تا به صورت له شده در بیاید و در انتها هل و دارچین اضافه کنید و هم بزنید.

 

مرحله سوم: توپک خرما و بادام زمینی

خرما پوره شده را داخل کاسه بریزید و بادام زمینی خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید. از مواد بردارید و در دست گرد کنید و بعد داخل پودر کاکائو و نارگیل و کنجد بغلتانید و داخل یخچال قرار دهید و بعد نیم ساعت سرو کنید.

 

نکات کلیدی

– می‌توانید مواد را بچشید و به دلخواه عسل یا شیره انگور اضافه کنید.

– می‌توانید پوست خرما را نگیرید و چرخ کنید.

– بهتر است از خرما کم شیرین و نرم استفاده کنید.

– می‌توانید توپک ها را داخل شکلات ذوب شده بزنید و بعد با ترافل تزیین کنید.

منبع: برترین‌ها

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.