چگونه ابعاد ماشین را حس کنیم؟

0

ابعادخودرو ، ابعاد ماشین شاسی بلند ، آموزش رانندگی عملی ، مراحل آموزش رانندگی به ترتیب ،پارک خودرو ،ابعاد سمند
یک راننده خوب همیشه ابعاد ماشینی که در حال رانندگی است را حس می کند. و برای او فرقی نمی کند که ماشین خودش را در یک جاده روستایی خالی رانندگی می کند یا از خدمات استفاده می کند و در ترافیک شلوغ سوار می شود.

اگر او یاد گرفته باشد که عرض، طول و ارتفاع وسیله نقلیه ای که در حال رانندگی است را با چشم تخمین بزند، می تواند به راحتی از هر مکان باریکی عبور کند و در هر مکانی پارک کند. توانایی احساس ابعاد، مهارت بسیار مفیدی است که هر راننده ای باید آن را بیاموزد، زیرا راحتی و ایمنی را در طول سفر فراهم می کند.

اخبار مرز مهران اخبار ستاد مرکزی اربعین وضعیت ترافیک جاده ها اخبار جاده ای کشور مرز ایران و عراق مرز چزابه اخبار خودرو

چرا آن را انجام دهیم؟

احساس ابعاد باعث می شود سفر با ماشین نه تنها برای کسانی که در آن هستند، بلکه برای اطرافیانشان نیز ایمن باشد. اگر اندازه ماشین خود را “احساس” می کنید، برای شما راحت تر است:

  • حرکت در ترافیک سنگین؛
  • ماشین را از لاین به لاین بازسازی کنید.
  • خارج شوید و وارد یک حیاط باریک، راهرو یا گاراژ شوید.
  • پارک
  • سبقت گرفتن از وسیله نقلیه جلویی؛
  • عبور از موانع

مهم است که نه تنها ابعاد استاتیک، یعنی طول، عرض و ارتفاع وسیله نقلیه خود را درک کنید، بلکه بتوانید با چشم فاصله از مانع تا لبه بدنه خودرو را نیز تعیین کنید. این پارامتر زمانی که وسیله نقلیه به یک جسم خاص نزدیک می شود به صورت پویا تعیین می شود.

با یادگیری حس کردن ابعاد خودرو، می توانید بدون برخورد به حاشیه و سایر وسایل نقلیه رانندگی کنید و همچنین از برخورد، خط و خش، فرورفتگی و تصادف در حین رانندگی جلوگیری کنید. بدون این مهارت، رانندگی در گاراژ، حفظ فاصله در ترافیک، عبور با ماشین های دیگر در جاده های باریک و پارک در فضاهای باریک دشوار است.

اشتباهات تازه کار

به سرعت به ماشین جدید عادت کنید و به راحتی شروع به “احساس” اندازه آن کنید. اگر مبتدی هستید و عادت به تعویض مکرر ماشین ندارید یا اخیراً پشت فرمان نشسته اید، یادگیری نحوه احساس فوری پارامترهای وسیله نقلیه بسیار دشوار است.

در ابتدا برای بسیاری به نظر می رسد که صندلی راننده آنها در مرکز خودرو و از آن فاصله تا چرخ های دو طرف یکسان است. و برخی، حتی با یک تجربه رانندگی خوب، می توانند به خوبی ابعاد را فقط در امتداد سمت راننده، یعنی فقط در سمت چپ، تخمین بزنند. در این مورد، درک این نکته مهم است که فاصله تا چرخ راست بیشتر از سمت چپ است.

بسیاری از مبتدیان فکر می کنند که اگر صندلی راننده را به سمت فرمان حرکت دهند و بتوانند آنچه را که در جلوی سپر است ببینند، این به آنها کمک می کند تا ابعاد را بهتر درک کنند. در واقع، این یک اشتباه بسیار رایج است که به هیچ وجه کمکی نخواهد کرد، بلکه برعکس، رانندگی را ناراحت می کند.

از آینه استفاده کنید

برای اینکه یاد بگیرید چگونه اندازه ماشین خود را احساس کنید، اول از همه نحوه استفاده از آینه را یاد بگیرید. نکته اصلی برای درک این است که در تصویر در آینه کمی فراتر از آنچه واقعی هست به نظر می رسد.

هنگام رانندگی، با نگاه کردن به آینه ها، ممکن است برای راننده به نظر برسد که فاصله تا اتومبیلی که او را دنبال می کند، بیشتر از آنچه در واقعیت است، است. این توهم نوری نامیده می شود. صرفاً لازم است از وجود آن آگاهی داشته باشیم و فراموش نکنیم.

هنگام استفاده از آینه دید عقب و آینه های جانبی، باید به یاد داشته باشید که آنها دارای “مناطق مرده” یا نقطه کور هستند. اینها مناطق اطراف خودرو هستند که در آینه نمایش داده نمی شوند، بنابراین وسایل نقلیه نزدیکی که در چنین منطقه ای قرار می گیرند برای راننده قابل مشاهده نیستند. قبل از شروع رانندگی، باید چندین بار به آینه ها نگاه کنید تا مطمئن شوید که هیچ عابر پیاده یا ماشین دیگری در “مناطق مرده یا کور” وجود ندارد. این باعث ایجاد امنیت بیشتر در طول مانور می شود.

از Beacon ها استفاده کنید

ابعاد H30 کراس ابعاد اتاق بار نیسان ابعاد النترا ابعاد بورگوارد BX5 ابعاد بیسو T5 ابعاد پراید 131 ابعاد پژو 2008 ابعاد پژو ۲۰۶ آموزش رانندگی آموزش رانندگی خودرو اخبار دانستنی دانستنی های فنی دانستنی های فنی خودرو آموزش پارک کردن ماشین راهنمای پارک کردن خودرو رانندگی حرفه ای مهارت های رانندگی حرفه ای

Beacon ها فرستنده های کوچک و بی سیم هستند که از تکنولوژی بلوتوث و انرژی کم برای ارسال سیگنال به سایر دستگاه های هوشمند در نزدیکی خود استفاده می کنند. آنها یکی از آخرین پیشرفت های تکنولوژی در بازار محسوب می شوند.

برای یادگیری نحوه احساس ابعاد ماشین، می توانید آموزش های مقدماتی را با استفاده از چراغ ها انجام دهید. نقش آنها را می توان با هر جسمی که برای وسیله نقلیه ایمن است و از کابین به وضوح برای راننده قابل مشاهده است بازی کرد. به عنوان مثال، می توانید کیسه هایی با پر کردن نرم یا ظروف پلاستیکی با ماسه بردارید. آنها در زمین تمرین قرار می گیرند و وظیفه راننده این است که بدون ضربه زدن به فانوس دریایی تا حد ممکن نزدیک شود. ابتدا باید با جلوی سپر، سپس به پهلو و در پایان آموزش – با سپر عقب به سمت آن حرکت کنید.

چراغ ها را می توان نه تنها به تنهایی، بلکه برای ساختن خطوط کلی 1-2 اتومبیل از آنها نصب کرد. شبح های اتومبیل هایی که در فاصله 10 متری از یکدیگر ایستاده اند به راننده کمک می کند تا نحوه پارک ایمن، رانندگی به پارکینگ یا گاراژ را بیاموزد.
از یک بطری پلاستیکی استفاده کنید

یک بطری پلاستیکی یک پرتابه ساده برای تشخیص ابعاد است. باید در محل خودسرانه روی زمین تمرین نصب شود و سپس به طور متناوب روی بطری ابتدا با چرخ جلوی سمت راست و سپس سمت چپ بچرخد. این کار باید تا زمانی انجام شود که تمرین بدون هیچ تلاشی انجام شود. تمرین چندین سطح دشواری دارد:

  • با سرعت کم؛
  • با سرعت 60 کیلومتر در ساعت؛
  • با چرخش همزمان

به جای بطری، می توانید از هر شی دیگری که به راحتی فشرده می شود و همزمان صدای بلندی تولید می کند استفاده کنید. نکته اصلی این است که این مورد از زیر چرخ ها خارج نمی شود.

نشانه ها را بگذارید

حذف شرط: راهنمایی و رانندگی راهنمایی و رانندگیحذف شرط: علائم راهنمایی و رانندگی علائم راهنمایی و رانندگیحذف شرط: قوانین راهنمایی و رانندگی قوانین راهنمایی و رانندگیحذف شرط: تابلوهای راهنمایی و رانندگی تابلوهای راهنمایی و رانندگیحذف شرط: آزمون گواهینامه آزمون گواهینامهحذف شرط: شرایط دریافت گواهینامه شرایط دریافت گواهینامهحذف شرط: آموزش رانندگی آموزش رانندگیحذف شرط: آموزش نکات ایمنی آموزش نکات ایمنی

آیکون های ویژه به شما کمک می کند تا ابعاد خودرو را بهتر حس کنید. آنها را می توان با مداد یا رنگ روی شیشه نمای جلو اعمال کرد. این به شما کمک می کند تا بهتر بفهمید مرکز چرخ محرک کجاست.

همچنین علامت در امتداد محور چرخ عقب قرار می گیرد. برای افراد دیگر، این علائم تقریباً نامحسوس هستند و به راننده کمک می‌شود تا به راحتی پارک کند، در گاراژهای باریک رانندگی کند، مسابقه دهد و به طور کلی بردار ترافیک مناسب را انتخاب کند.

نوعی برچسب برای رانندگان همچنین می تواند آینه های جانبی یا چراغ های جلوی حجمی باشد که توسط سازندگان بسیاری از مدل های خودروهای مدرن به طور ویژه مجهز شده اند.

توانایی احساس ابعاد خودرو به هر راننده ای این امکان را می دهد که با خیال راحت و آسوده هر گونه مانور را در جاده انجام دهد، از تغییر خط، سبقت گرفتن، پارک و رانندگی در هر مکان حتی باریک نترسد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.