بنزین مناسب برای بنز ، بی ام و پورشه

0

از چه بنزینی برای خودروهای بنز، بی ام و، پورشه، آئودی، استفاده کنیم؟ آیا باید هر باک از اکتان استفاده کنیم؟ آیا بنزین یورو۴ به موتور خودروهای بنز یا بی ام و آسیب می رساند؟ در ادامه این مطلب از فواید و معایب بنزین سوپر و یورو۴ مطلع خواهید شد.

اصطلاح اکتان به مقاومت سوخت در برابر انفجار زودتر از موعد یا پدیده ناک گویند. خصوصیات شیمیایی سوخت تعیین کننده رفتار آن در هنگام احتراق در شرایط فشار و دمای بالا را تعیین می کند.

این رفتار بیان می کند که سوخت در فشار و دمای مورد نظر با چه سرعتی محترق می شود. سوختی که عدد یا درجه اکتان بالایی دارد می تواند در برابر فشار و دمای بالاتری مقاومت کند، نسوزد و معمولا کندتر بسوزد.

بنزین مناسب برای تویوتا بنزین مناسب برای ef7 بنزین مناسب برای پرشیا بنزین مناسب مرسدس بنز بنزین مناسب خودروهای لوکس بنزین مناسب بی ام و بنزین مناسب برای 206 بنزین مناسب برای ال90 بنزین مناسب پورشه تعمیرگاه پورشه تعمیرگاه بنز در تهران بهترین تعمیرگاه بی ام و در تهران اکتان بنزین چیست تعمیر و نگهداری بی ام و ناک سنسور چیست

موتور خودروی شما به سوختی با چه اکتانی نیاز دارد؟

اگر بنزین عدد اکتان پایینی داشته باشد منجر به سوختن زودتر از موقع در موتور خواهد شد که سبب پدیده ناک یا ضربه زدن و در نتیجه بد کارکردن و فرسودگی زودتر از موعد خواهد شد. در بیشتر خودروهای امروزی می توانید از سوختی با اکتان ۸۷ استفاده کنید. اما در موتورهایی با کمپرس بالا یا موتورهایی که از توربوشارژر یا سوپرشارژر استفاده می کنند نیاز به بنزینی با عدد اکتان بالاتر وجود دارد و بسته به موتور و شرایط کار آن باید بنزین با اکتان ۹۱ تا ۹۳ استفاده شود.

موتور خودروهای امروزی نیاز به بنزینی با عدد اکتان بالاتر دارند برای کاهش مصرف سوخت کمپرس بالایی دارند و مخلوط بنزین و هوا تحت فشار بالاتری نسبت به خودروهای قدیمی تر قرار می گیرند.

همانطور که گفتیم پدیده ناک زمانی اتفاق می افتد که عدد اکتان سوخت به اندازه کافی بالا نیست تا فشار و دمای موتور داخل سیلندر را تحمل کند و سوخت زودتر از موقعی که باید می سوزد و در خلاف حرکت جهت میل لنگ به آن ضربه می رند که صدایی مانند غژ غژ ، تلق تلق یا خر خر کردن خواهید شنید. در حقیقت به جای اینکه یک انفجار به موقع داشته باشید چندین انفجار در داخل سیلندر شکل خواهد گرفت که سر صدای موتور را افزایش خواهد داد.
از دیگر دلایل پدیده ناک می توان به گرفتگی در مسیر اگزوز، کمپرس بیش از حد موتور (معمولا ناشی از تجمع بیش از حد کربن در محفظه احتراق پیش می آید.) یا غلظت کم سوخت (در اثر گرفتگی انژکتور ها) اشاره کرد.

زنجیر تایم مرسدس بنز دسته موتور مرسدس بنز موتور مرسدس بنز اجرت تعمیر موتور مرسدس بنز تعمیرات تخصصی مرسدس بنز تعمیرگاه مرسدس بنز در ایران تعمیرات تخصصی تعمیرگاه بنز در شرق تهران تعمیرگاه مرسدس بنز در تهران

در حقیقت هر چه در مسیر خروج دود مقاومت بیشتری وجود داشته باشد فشار مخلوط سوخت و هوا در داخل سیلندر بیشتر خواهد شد و احتمال برزو این پدیده بیشتر خواهد شد. بنابراین تعویض و تمیرات به موقع مسیر اگزوز به شما کمک خواهد کرد تا موتور سالم تری داشته باشید. همچنین گرم کردن موتور می تواند به این پدیده کمک کند و مشکلاتی که منجر به گرم کردن موتور خودرو می شوند باید مد نظر قرار گیرند تا عمر موتور خودروی شما افزایش یابد.
بیشتر خودروهای امروزی یک سنسور ناک دارند که به کمک لرزش های موتور متوجه این پدیده مخرب می شوند. وقتی که سنسور ناک را تشخیص داد سیگنالی به میکروکامپیوتر خودرو می فرستد تا به صورت موقت جرقه را ریتارد کند (شمع ها با تاخیر جرقه بزنند.) این کار به موتور کمک می کند تا بیشتر عمر کند اما از طرف دیگر راندمان موتور را کاهش و مصرف را افزایش می دهد. و بهتر است عامل اصلی مشکل را برطرف کنید. که می تواند مشکل از سوخت نا مناسب مصرفی باشد یا مشکل از موتور خودروی شما!
درجه اکتان بنزین
یک راه برای جلوگیری از این پدیده مخرب ناک یا ضربه زدن استفاده از سوختی با اکتان بالاتر است. عدد اکتانی که در پمپ بنزین ها مشاهده می کنید یک عدد میانگین است و نمی توان به آن با دقت بالا استناد کرد ولی هر چه از سوختی با درجه اکتان بالاتر استفاده کنید موتور خودروی شما سالم تر خواهد بود

نکات توصیه ای برای بنزین مناسب برای بنز بی ام و پورشه

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.