جهانگردی با بهترین موتور سیکلت + عکس

0

اگر قصد سفر داشته باشید چه وسیله‌ نقلیه‌ای را برای رفت و آمد انتخاب می‌کنید؟ هواپیما؟ قطار؟ اتوبوس؟ ماشین شخصی یا موتور سیکلت؟

شاید مرسوم نباشد اما موتورسیکلت می‌تواند همراه مناسبی برای سفرهای شما باشد. حتی سفرهایی که مسافتی چند هزار کیلومتری را در پیش دارند. بسیاری از جهانگردان، مخصوصا آن‌هایی که به صورت حرفه‌ای سفر می‌روند انتخاب اول و آخرشان موتور سیکلت است.

اما چه موتوری مناسب سفر است؟ چه نکاتی را برای سفر با موتور سیکلت باید در نظر گرفت؟ چه لوازمی را باید با خود ببرید و چه لوازمی فقط بار شما را سنگین می‌کند؟ کدام جهانگردان معروف بودند که موتور سیکلت را برای سفرهای دور و درازشان انتخاب کردند؟

انتخاب موتور، مهم‌تر از نان شب

چند ماه بعد از برجام و زمانی که دنیا سر سازگاری با ایران برداشته بود؛ تعداد توریست‌های ورودی به کشور به طرز عجیبی زیاد شد. خارجی‌هایی که بعد از ده سال تبلیغات منفی به ایران سرازیر شدند و در شهرهایی مانند شیراز، اصفهان، یزد و حتی تهران به وفور دیده می شدند.

جدا از آن‌هایی که با تور به ایران سفر می‌کردند؛ بودند کسانی که شخصا به کشور وارد می‌شدند و از میان آن‌ها تعداد موتورسواران کم نبود.

موتورهایی بزرگ و غول پیکر که معمولا چند جعبه و کیسه پارچه‌ای به زینشان بسته بود. موتورهایی با باک‌های بزرگ و ظاهری خشن وچراغ‌های پر نور.

اما اگر قصد سفر داشته باشید و انتخاب‌تان موتور سیکلت باشد؛ باید سراغ چه نوع موتوری بروید؟ کدام برند موتورهای سفری بهتری دارد؟

اولین و شاید مهمترین سوال این است. موتور کم حجم یا پر حجم؟ منظور این است که حجم موتورهای سفری باید بالا باشد یا پایین؟

برای جواب به این سوال باید بدانیم مقصد شما کجا است؟ اگر مقصدتان نزدیک باشد؛ موتور کم حجم انتخاب مناسبی است. مصرف سوخت پایین‌تر و خرج کمتر از مزیت‌های موتورهای سبک است.

ولی اگر قصد دارید به سفرهایی با مسافت بالا بروید و حتی جهانگردی با موتور سیکلت را انتخاب کنید؛ طبیعتا باید سراغ موتورهایی بروید که حجم انجین بیشتری دارند.

موتورهایی که با مصرف انرژی کمتر، سرعت بیشتری را ثبت می‌کنند و سواری راحت‌تری دارند.

کدام برند، کدام موتور؟

برندهای معتبر موتور سیکلت در جهان، رقابت تنگاتنگی برای ساخت موتورهای سفری دارند. موتورهایی غول پیکر و با امکانات بالا که بیراه نیست اگر بگوییم در حد و اندازه یک ماشین لیموزین امکانات برای راکب خود فراهم می‌کنند.

یاماها، هوندا، کاوازاکی، بی ام دبلیو و هارلی دیویدسن از جمله موتورسازانی هستند که مدل‌های سفری فوق العاده‌ای وراد بازار کرده اند.

yamaha Star Eluder، لیموزین یاماها

 مجله موتورسیکلت
 مجله دوچرخه و موتورسیکلت
 مسافرت با موتورسیکلت
 بهترین موتورسیکلت جهان
 محصولات جدید هوندا
 محصولات شرکت نیرو موتور
 قیمت هوندا گلدوینگ جی ال 1800
 قیمت موتورسیکلت هوندا
 مشخصات موتور هوندا

یاماها از جمله برندهای خوشنام بازار موتور سیکلت جهان است. برندی ژاپنی که در 70 سالی که از تولید اولین موتور سیکلتش می‌گذرد؛ همچنان محبوب است.

این برند با غولی به نام  yamaha Star Eluder وارد بازار موتورهای سفری شده است.

این موتور که با قیمت 25 تا 27 هزار دلار وارد بازار موتورسیکلت جهانی شده؛ از موتوری با حجم 1850 سی سی برخوردار است.

موتوری با جعبه دنده 6 سرعته که قادر است گشتاوری معادل 170 نیوتون متر ایجاد کند.

این غول ژاپنی با باک 25 لیتری ظرفیت خوبی را برای طی مسافت‌های بالا برای راکب ایجاد کرده است.

 

استار الودر دارای یک نمایشگر هفت انچی روی فرمان است که تصاویر آن به وضوح برای راکب مشخص است. این نمایشگر لمسی تمام اطلاعات موتور را به راننده نشان می‌دهد.

کامپیوتر و برنامه‌ریزی سفر، میزان سوخت باقی‌مانده و دما، نقشه و جی پی اس، تنظیم سیستم صوتی، گرمایش صندلی و … همه و همه روی همان نمایشگر قابل کنترل است.

موتور سیکلت سفری یاماها مجهز به یک سیستم صوتی حرفه‌ای است که قابلیت‌هایی از جمله دریافت رادیو با فرکانس‌های fm  ، Am، Wb، درگاه یو اس بی و Aux اشاره کرد.

. به گفته‌ي یاماها ایجاد جریان هوای بیشتر در آب‌وهوای گرم و کاهش اتلاف جریان هوای گرم در فصل سرما یکی از برتری‌های آیرودینامیک استار الودر است. در استار الودر شیشه‌ي جلویی به‌خوبی از سرنشینان از وزش باد محافظت می‌کند و درعین‌حال راننده در صورت نیاز، می‌تواند جریان هوا را از ورودی‌های هوا که در جلوی موتورسیکلت قرار دارد تنظیم کند.

هوندا  Gold Wing GL180، رویای جاده ها

 مجله موتورسیکلت
 مجله دوچرخه و موتورسیکلت
 مسافرت با موتورسیکلت
 بهترین موتورسیکلت جهان
 محصولات جدید هوندا
 محصولات شرکت نیرو موتور
 قیمت هوندا گلدوینگ جی ال 1800
 قیمت موتورسیکلت هوندا
 مشخصات موتور هوندا

ایرانیان هوندا را با موتور افسانه‌ای سی جی 125 می‌شناسند. موتوری که بارها و بارها توسط برندهای دیگر ساخته و روانه بازار شده است.

اما این غول صنعتی ژاپنی، با تکنولوژی و خواست مخاطب پیش رفته است. هوندا  Gold Wing GL1800شاهکار این سازنده ژاپنی در رده موتورهای سفری است.

موتور سفری هوندا با حجم انجین 1833 همراهی خوبی برای کسانی است که قصد دارند سفرهای دور و دراز بروند.

هوندا با تغیراتی که در نوع احتراق این موتور ایجاد کرده، توانسته مصرف سوخت را نسبت به موارد مشابه قبلی 20 درصد کاهش دهد.

هوندا همچنین به‌روزرسانی‌های تکنیکی و مکانیکی را نیز در این موتورسیکلت انجام داده است که از بین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون دریچه گاز برقی، سیستم ترمز ضد بلوکه، چهار نوع حالت رانندگی (شامل حالت باران، اسپرت، تور و اکونومی)، سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو و صفحه نمایش ۷ اینچی سازگار با اپل کارپلی اشاره کرد.

دیگر امکانات این موتورسیکلت می‌توان به بلندگوهای عقب، تنظیم الکترونیکی سیستم تعلیق، گرمکن صندلی، گرمکن فرمان و دنده عقب اشاره کرد. جعبه‌دنده دو کلاچه از نوع هفت سرعته‌ی خودکار است و برای آن حالتی به‌عنوان Walking نیز پیش‌بینی شده است که با قرار دادن جعبه‌دنده در حالت می‌توانید موتورسیکلت را با پای خود حرکت دهید. تیپ پایه‌ی این موتورسیکلت شیشه جلوی کوچکتری دارد و جعبه‌دنده آن از نوع معمولی است و صندلی‌های آن فاقد گرمکن هستند. لازم به ذکر است که جعبه‌دنده معمولی این موتورسیکلت فاقد دنده‌ی عقب است.

برنامه داشته باشید

بعد از انتخاب موتور که اولین گام از سفر شما است؛ باید به سراغ برنامه سفر بروید. هیچگاه نباد بدون برنامه ریزی سفر خود را آغاز کنید.

سفر را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید و دقیقا بدانید قرار است در روز چه مسافتی را طی کنید. سعی کنید هیچگاه در سفرهایی که با موتور می‌روید؛ شب در جاده نمانید.

موتورهای سفری به طور معمول دارای جی پی اس هستند؛ اما اگر موتور شما امکانات نقشه یابی نداشت؛ حتما از گوشی یا حتی نقشه کاغذی برای مشخص کردن مسیر خود کمک بگیرید.

سبک سفر کنید!

 مجله موتورسیکلت
 مجله دوچرخه و موتورسیکلت
 مسافرت با موتورسیکلت
 بهترین موتورسیکلت جهان
 محصولات جدید هوندا
 محصولات شرکت نیرو موتور
 قیمت هوندا گلدوینگ جی ال 1800
 قیمت موتورسیکلت هوندا
 مشخصات موتور هوندا

موتورهای سفری معمولا دارای صندقی بزرگ برای جانمایی وسایل سفر هستند. از طرف دیگر بسیاری از مسافران، کیسه‌هایی را به موتور خود آویزان می‌کنند.

اما بهتر است تا می‌توانید سبک سفر کنید و لوازم اضافی را با خود حمل نکنید. جعبه کمک‌های اولیه، لباس و مواد خوراکی را فراموش نکنید.

حادثه خبر نمی‌کند

ممکن است موتور شما در طول سفر دچار ایراد شود. پس بهتر است اقدامات اولیه برای سرپا نگه داشتن وسیله نقلیه خود را بلد باشید.

از طرف دیگر برندهایی را انتخاب کنید که امکان تعمیر آن‌ها در مناطق مختلف وجود داشته باشد.

جعبه لوازم یدکی همیشه دم دستتان باشد. از طرف دیگر بد نیست کمی بنزین هم همراه خود داشته باشید.

اینفلوئنسر شوید

جهانگردان معمولا برای کسب درآمد و ادامه سفر به کارهای گوناگون روی می‌آورند. ساخت لوازم تزئینی کوچک یا حتی نواختن ساز و … از این دست کارها است.

البته اکنون فرصت دیگری پیش پای جهانگردان وجود دارد. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و تبدیل شدن به اینفلوئنسر.

شما می‌تواند از تمام مراحل سفر خود در فضای مجازی عکس و فیلم منتشر کنید. تجربه نشان داده این دست محتواها برای کاربران شبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام جذاب است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.